1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dit niet helemaal waar... Media Connect is voor niet Media Center systemen. Om Mediacenter te connecten met een XBOX360 is de laatste media center rollup 2 (+ hotfixes) noodzakelijk (via Windows Update).
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Hmmm daar heb je ook weer een punt ... moet het even opzoeken .. is nog een beetje onduidelijk :eek:
     
  3. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    En ook is het niet waar dat je met de xbox 360 alles kan streamen zolang je op je MCE maar de juiste codecs geinstalleerd hebt staan.. Het is niet mogelijk om bijvoorbeeld my movies (plugin voor MCE) te gebruiken icm xbox360. Misschien is dit een interessante link voor diegenen die meer willen weten over de mogelijkheden die de media center extender van de xbox360 op het moment van release biedt.

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=590423&highlight=xbox 360 (Check de comments van christur (blijkbaar een MS guy)

    http://www.xbox360news.com/Blogs/News/hqs/blr_765.aspx
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee oke, die zit voor de server .\o/ ofcourse.. Maar ik zit met andere "school" projecten. Hmm toch maar dat wireless ding aanschaffen misschien.

    @fardo, heb jij daar een plaatje van dat ie er achterin vast zit (je snapt wat ik bedoel?)
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Wireless Router

    [​IMG]

    Router

    [​IMG]

    of ICS

    [​IMG]

    ics met hub/switch

    [​IMG]

    zoiets?
     
  6. dweisz

    dweisz Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je zal dat wireless ding moeten aanschaffen ?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Nee ... je kan het ook via een router doen of via ics ...
     
  8. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ff een vraagje aan fardo.(ik weet het,het is off topic.)
    Ik heb een Pre N router en die support zeker weten geen xboxlive.
    Maar ik heb ook nog een andere router die dat wel doet.
    Kan ik dan met een switch zorgen dat beide routers het tegelijk doen?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik zoe die ene router dumpen .. en de andere vervangen voor een switch ... 1 router is meer dan voldoende
     
  10. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Owke thanx.
    Die Pre N word niet gedumpt iets te duur.
     
  11. PXbox

    PXbox Active Member

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Vroeg me net opeens iets af, voor Windows Media Center moet je dus een aparte pc hebben dit kan je dus niet op je huidige Windows XP installeren?
     
  12. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    MCE is in principe een Windows XP..

    Je kan hem dus op je huidige PC installeren als vervanger van je huidige XP, alleen is MCE iets preciezer met hardware.. Maar als je een redelijk nieuwe PC hebt moet dit geen probleem zijn.
    Je kan Media Center niet later installeren op een bestaande windows xp installatie.
     
  13. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    De Pre-N is geweldig! En hoezo zou XBOX live niet werken? Ik kan je bijna garanderen dat het wel gaat werken.

    Bovendien is het ook mogelijk de Belkin Pre-N router te flashen naar een Linksys WRT54GX met SRX! Check hiervoor http://www.dslreports.com/forum/remark,13831721

    Zelf heb ik dit gedaan omdat ik de ondersteuning van Linksys beter vind en de menu is veel beter.

    Dus, geen gekke dingen doen.. Gewoon ff wachten en evt. flashen.

    Succes
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2005
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Informatieve thread dit!

    Ik ben van plan alleen de MCE op mn pc te zetten en geen tv tuner aan te schaffen...
    Gaat dit gewoon werken? Mn video kaart ondersteund wel MCE dus daar geen zorgen over._O_
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Gaat waarsschijnlijk niet werken, tenzij je een originele Windows XP MCE kan bemachtigen (los 160 euro) met tv tunner 180 euro (singel) 210 euro dual tuner... je moet namelijk de updates voor de xbox 360 kunnen downloaden ...
     
  16. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja werkt perfect...

    Ik heb nu ook MCE op mijn PC staan zonder dat ik een TV tuner heb.. Dus even zorgen voor een versie van MCE ;) en dan kan je die gewoon installeren. Ik heb tot nu toe ook alle updates binnen gehaald.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Mooi dan gaat het wel lukken (maar een goede tv kaart is eigenlijk wel een must) :)
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja, ach weet je, ik kijk eigenijk te weinig tv en opnemen doe ik al niet meer sinds het dvd tijdperk....
    Meer voordelen zie ik er ook niet in. (ik woon in een klein appartement en mn pc en tv staan in dezelfde ruimte dus daar heb ik het ook niet voor nodig..)

    Of zijn er nog andere voordelen die ik over het hoofd zie?
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Okay, thanks! Als ik het goed begrijp kun je MCE dus niet over je huidige XP heen zetten....?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    nee, dat word dus een complete herinstallatie :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina