1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    hdtvpump moet nu gewoon weer werken, omdat transcode 360 nu ook werkt onder vista
     
  2. hullybul

    hullybul Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0

    hij werkt wel onder vista, maar ik kan geen hdfilms (mpeg2 .ts files) meer kijken via 360

    overigens waarom werkt transcode360 nu ineens wel? Update of zo?
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    ja een update
     
  4. Remz-Jay

    Remz-Jay PSEiKO

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin er steeds minder van te snappen..

    Dat uitzendinggemist.nl niet direct werkt weten we allemaal ondertussen. Op MCE2005 was er echter een redelijk eenvoudige oplossing:
    Open de website in je browser, open de uitzending die je af wilt spelen, bekijk de source van de pagina, en zoek het ASF bestand waarvan gestreamd wordt. Sla deze ASF op in een met je xbox gedeelde map, en voila.. ineens kan je xbox op magische wijze deze stream WEL rechtstreeks vanaf internet streamen. (Iemand anders zei eerder in deze thread dat uitzendinggemist AVI zou gebruiken.. dat is dus niet waar.. WMF via ASF is het dus). Limitering hieraan is wel dat zoals eerder gezegd de URL die in de ASF wordt opgegeven van tijd tot tijd verandert, dus als je die ASF saved moet je gelijk gaan kijken, anders heb je na een tijdje kans dat de stream niet meer gevonden kan worden.

    Nou goed, verreweg van optimaal, maar het werkte tenminste.. vriendin ook weer blij, kon ze lamagezocht en wie is de mol kijken vanaf de bank :p
    Dus ik met m'n domme hoofd.. Laat ik eens Vista Ultimate gaan kopen.. heb toch geld teveel, en die nieuwe MC in Vista is vast beter geworden.
    Ja, hij ziet er inderdaad leuker uit.. maar uitzendinggemist.nl werkt nog steeds niet.. en vervelender nog.. m'n workaround werkt nu ook niet meer! Op een of andere manier weigert Vista's MC het om content vanaf internet te streamen (behalve dan de channels die ze zelf opgegeven hebben bij Nederland4 en Tien enzo), waar MCE2005 dit wel gewoon prima deed..

    Ik dacht dat Vista een technologische vooruitgang moest worden.. tot nu toe kan ik helaas alleen achteruitgang bespeuren :mad:
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Voor vista zou ik de volgende workaround gebruiken: [Algemeen] Divx afspelen zonder MCE mbv TVersity je kan dan namelijk met behulp van TVesity ook films streamen ... voor de huis tuin en keuken gebruiker was Vista Premium voldoende geweest
     
  6. Remz-Jay

    Remz-Jay PSEiKO

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de huis tuin en keuken gebruiker wellicht wel ja, maar je bent niet de enige ICT-er hier Fardo ;)

    Ik vind het overigens wel erg jammer dat Microsoft de 360 en Vista beide promoot als de ideale huiskamer-media producten, maar in de praktijk toch wel erg veel steekjes laten vallen; met mijn ouwe trouwe xbox met XBMC (die ik helaas al de deur uit had gedaan voordat de postbode m'n 360 kwam afleveren :mad:) ging alles toch een stuk makkelijker.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Klopt :) ... Toch heeft vista voor de huis tuin en keuken gebruiker wel een aantal voordelen. Ik vond het makkelijker om de media center aan de 360 te koppelen (mce 2005) was iets omslachtiger ;) .. maar goed de kinderziektes moeten weer eerst uit vista verholpen worden
     
  8. owesseli

    owesseli Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, bedankt voor je tips. Ik ben eruit het lag aan het NOD antivirus programma. Ik heb dat nu aangepast en het werkt prima.
     
  9. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Owesseli

    bij mij liep het in het begin ook soms vast of het begon te haperen...

    bij mij waren het de directshow filters, bij de ene avis werkten ze goed en bij de andere niet... Ik heb nu genoeg aan de officiele divx codec en koepi's xvid codec en een ac3 filter, volgens mij zou dit voldoende moeten zijn. ffdshow gaf bij mij teveel problemen.

    subs problemen nog steeds niet opgelost. terwijl ik ze er eerst wel bij kreeg :-(
     
  10. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    laat maar.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2007
  11. Remz-Jay

    Remz-Jay PSEiKO

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er overigens achter waarom mijn workaround op XP wel werkte en op vista niet meer (en daarmee gelijk ook waarom uitzendinggemist.nl niet standaard werkt op de 360)!

    uitzendingemist.nl maakt gebruik van zogenaamde 'descriptor files'. Dit is een bestandje dat je mediaplayer in de vorm van een soort playlist (metafile) vertelt waar hij de Microsoft Media Services Stream kan vinden. Op uitzendinggemist.nl is dit bestand in het ASF formaat. Dit is echter niet correct, aangezien ASF zelf een formaat is om compressed audio/video in te transporteren, en de bijbehorende metafile redirector (waar het hier dus om gaat) in het ASX formaat hoort te zijn (Als je de redirector file ook opent zie je dat hij start en eindigt met ASX XML tags).
    In mediaplayer 10 was er vaak nog weinig aan de hand, omdat de scheiding tussen de 2 toen nog niet duidelijk gespecificeerd was. Maar aangezien MS steeds meer van plan is de geldende 'standaarden' te ondersteunen moesten ze ook consequent zijn met hun eigen formaten, en is er dus in wmp11 een duidelijk onderscheid gemaakt tussen ASF en ASX.
    Wanneer je wmp11 een als ASF vermomde ASX probeert te openen zal hij er dan ook niet intrappen, en je vertellen dat je mediafile verminkt is, omdat hij compressed audio/video verwacht in plaats van een XML file.
    Nou goed, de nieuwe mediacenter werkt met alle dll's en reutemeteut van wmp11, dus het gevolg daar lijkt me duidelijk.

    De oplossing is nu dus: op je pc naar uitzendinggemist.nl gaan, de uitzending die je wilt kijken openen, source van de pagina bekijken en de embedded mediaplayer opzoeken.. daar het sourcebestand van kopiëren. Deze downloaden of openen met notepad ofzo.. vervolgens in je mc gesharede videomapje opslaan als ASX (let op: NIET ASF zoals het bestand origineel was), en dat bestandje bekijken op je 360.. werkt als een zonnetje.

    Deze oplossing is wat omslachtig, maar het geeft in ieder geval de mogelijkheid om uitzendingen te bekijken tot de heldere programmeurs van uitzendinggemist dit ontdekken en de F in een X veranderen in hun sourcecode.

    :)
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2007
  12. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Hey allemaal!

    Ben aardig noob op Mediacenter-vlak, en denk dat e.e.a. al langs is gekomen hier, maar toch mijn vraag:

    Ik heb een snelle pc met Vista Ultimate en kan dus de 360 als Media Center Extender gebruiken. Op de pc heb ik .ts en divx bestanden. Met transcode360 kan ik prima divx afspelen. Ik heb hdtvpump geinstalleerd om .ts af te spelen, en dat lukt... (wat me opvalt, want ik lees her en der dat hdtvpump niet met vista werkt). Maar: .ts bestanden worden wat schokkerig afgespeeld via media center..... Kan ik dat verhelpen, of is het een probleem van hdtvpump < > vista?

    /edit:
    Het is gelukt om .ts video af te spelen, zonder enig probleem! De truc vond ik op dit forum. Kort gezegd komt het hier op neer:
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2007
  13. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Pfff... wat een knulligheid weer zeg. Ik dacht dat je met MCE gewoon vanalles af kunt spelen op de 360 maar dat viel weer grof tegen... Zelfs die internet zenders die al voorgeinstalleerd zijn op mediacenter spelen niet =( HDtvpump werkt hier ook niet, ik kan geen .ts bestanden afspelen. Transcode is echt een draak van een programma en ik ben al lang blij dat ik het weer heb kunnen uninstallen 8) HD x264 files transcoderen gaat toch ten koste vd kwaliteit dus daarvoor is het ook geen goede oplossing. Dat transcode heeft voor mij ook geen zin; langzame computer en als ik een video kijk moet die nog wel gewoon gebruikt kunnen worden. Avi's kijk ik op mn tv wel via mn mp3 speler.

    Ik kan nu wel eindelijk HD videos afspelen door de tip van melmic hierboven om .ts bestanden in DVR-MS om te zetten. Gewoon zoals het hoort de 360 het werk laten doen!
    Alleen dat Videoredo werkt voor mij niet helemaal lekker dus ik doe het met TSConverter van DVBPortal, super simpel programmaatje en het werkt perfect. Dit is ook het enige programmaatje dat ik nu nog nodig heb :thumbs: Dus ook geen rare decoders en troep meer want ik vertrouw al die zooi niet. Wel jammer dat x264 niet op de 360 speelt, ook zou ik wel graag dvd's vanaf de pc willen spelen maargoed...

    Enige vraag is of ik er op de een of andere manier ook subs bij kan krijgen of bij de .ts in kan bakken oid?
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2007
  14. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, het is een behoorlijk gedoe! Dat TSConverter proggie is ook handig, en gratis! ;)
     
  15. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Windows Vista Ultimate. En heb Media Center nu op m'n 360 geinstalleerd.
    Alleen mis ik de optie om dvd's te streamen. Op m'n pc kan ik het wel, daar heb ik de tab DVD. Op de 360 niet. Iemand die weet of dat gaat?
     
  16. hankie123

    hankie123 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg dat tsconverter niet aan de praat,als ik op load ts klik en dan de naar de video_ts map verwijs vind hij geen bestanden terwijl die er wel degelijk instaan.

    als ik dan op alle bestanden klik vind hij ze wel,maar dan komt het gedonder..........
    als ik op een ts bestand klik en dan op start conversion {dvr-ms}klik geeft hij de melding could not build graph to render source file check directx for this application.

    iemand een idee? heb gewoon winxp mediacenter 2005 met alle updates en hauppauge wintv pvr150.
     
  17. hullybul

    hullybul Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, ben jij al aan de slag gegaan met deze software of weet je er iets over?

    http://www.madcatzstore.com/store/viewItem.asp?idProduct=2815&idCategory=10

    No longer are you limited by the movie and music file types supported by your Xbox 360. The GameShark Media Player is a powerful, PC based movie and music management utility that provides the key to unlocking the media collection stored on your PC. Supporting DivX, XviD, MPEG 1 and 2, AVI and WMV video files, the movie streaming application allows you to watch your favorite movies, home videos or other files via your networked Xbox 360 in HD* quality. Music lovers have not been excluded either. Now you can fully manage all of your PC based MP3 files via the included music ripper which will allow you to import your CDs in MP3 format for playback on the Xbox 360. Enhanced with an online auto-complete function to gather album, artist, and track names, now you have the power to take control of your entire music collection. Create your own play lists then stream your favorite MP3 tunes straight to your Xbox 360 for hours of audio enjoyment. GameShark promises innovative, quality products for all your gaming needs.

    Product Features:

    Play HD* quality content from your PC on your HDTV
    Allows streaming of non WMA/WMV content
    On the FLY streaming of XviD, DivX, AVI file types**
    No lengthy media conversions from non Media Center content necessary
    Seamlessly integrates your PC media types to your Xbox 360 Media ExtenderStream your PC movies and music through your Xbox 360
    Stream your PC movies and music through your Xbox 360
    *HD quality dependent on video source, Xbox 360 settings, PC processor and wireless/wired network speed
    **Not all versions of video codec’s supported



    Het zou immers mooi zijn als die Gameshark software ervoor zorgt dat je nu dus ook andere HD files (dus H.264/VC-1/.EVO) naast de HD mpeg2 files kunt streamen; dan zou het een stukje topsoftware zijn.

    Nu - met hdtvpump en/of transcode360 in combinatie met windows mediacenter 2005 - kan ik alleen nog maar HD .ts files spelen die mpg2 zijn....

    Iemand overigens al een idee waarom het zo relatief 'lang' duurt (niet dat ik zelf zo handig ben hoor) voordat het mogelijk is alle typen en soorten HD-bestanden via de pc + 360 te streamen op je plasma?
    Ik vind het namelijk best wel vreemd dat als je de MS HD-DVD speler (die vanaf 16 maart in ons land te koop zal zijn) via usb aan je xbox 360 plugt de 360 wel alle HD formaten (dus ook H264, VC-1) slikt en op je HDTV tovert, terwijl als ik nu HD-bestanden via mijn PC naar de xbox360 stuur (dus gewoon via het netwerk en windows mediacenter 2005) de xbox360 enkel zoals gezegd MPG2 HD-bestanden laat zien en geen VC-1 en H.264 enz...
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2007
  18. Remz-Jay

    Remz-Jay PSEiKO

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een idee? :confused:

    DX wel geinstalleerd? dxdiag gedraaid om te kijken of alles ook daadwerkelijk in orde is?
     
  19. hankie123

    hankie123 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ja directx is ok en getest
     
  20. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    ik heb sinds vandaag een PC met Windows Vista Ultimate.
    En ik zag dat daar Windows Media Center opstaat.

    En nu is mijn vraag wat kan je allemaal met Media Center?
    En hoe krijg ik het werkende op mijn Xbox 360?

    Bvd :) !
     

Deel Deze Pagina