1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, ik gebruik ook altijd de srt files. Het enige wat je hoeft te doen is de film en de srt dezelfde naam geven (bijv: film.avi en film.srt) en in dezelfde map neerzetten. Wellicht dat er in de transcode settings nog een vinkje is wat je aan moet vinken wil je echt de subs aanzetten, maar ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gedaan.

    Ik vind deze manier van subs echt zo relax, omdat je in transcode gewoon de grootte, font, transparancy, kleur, etc kan instellen. De subs zijn dan ook digitaal dus geen enkel karteltje, waar ik me bij oude dvd's zo aan kan ergeren...
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2007
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb ik heb het nu ook aan de praat ... :) weet je toevallig ook hoe je de positie van de sub kan aanpassen, zodat deze in de widescreen window valt?
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm ja :) Als je gewoon op het tray icoontje rechtsonder rechterklikt op je pc, en dan settings. Dan heb je een aantal tabs, waaronder Subtitle. Hier staat letterlijk:

    Modify the font style, size and positioning of the subtitles using the controls below.
     
  4. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand nog op er in de Vista-editie van Media Center i.c.m. de X360 een optie zit op tijdens het speleb van muziek iets van een equalizer ofzo te tonen? Bij mij gaat het scherm na verloop van tijd op zwart: screensaver, en da'h iss zoo zaai ;) ;)
     
  5. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorzover ik weet geen equalizer. Wat ik trouwens erg jammer vind! Want als je via media connect werkt krijg je wel een ontzettend mooie. :mad:
     
  6. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Precies! vreemd! :'-(
     
  7. Martijn360

    Martijn360 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het probleem met uitzenddinggemist al opgelost? Het werkt hier nog steeds niet, dus ik neem aan van niet, terwijl de oplossing zo eenvoudig is.. Misschien met z'n allen een mailtje sturen zodat het in de aandacht komt? Ik vind het wel een erg toffe feature als het straks goed werkt.
     
  8. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net Windows XP Media Center 2005 geinstalleerd en krijg idd de melding dat ik Framework 1.1 en Framework 1.1 SP1 moet downloaden om de update voor het media center te kunnen installeren!

    Kan dit geen kwaad ivm met mijn huidige besturing?
     
  9. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag nog in Vista getest en het werkte voor geen meter. Ik weet alleen niet wat het algemeen bekende probleem is. Hij loopt bij mij vast, of in iedergeval hij gaat ontzettend veel resources gebruiken. Via de Xbox 360 duurt het dacht ik uren voordat hij een menutje verder is...

    Wel jammer inderdaad want het zou ideaal zijn. :)
     
  10. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Yep ik doe mee...laat het me weten
     
  11. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het net ff doorgelezen, en het enigste wat me wel leuk lijkt is dat tv kijken.. Maar ik snap niet echt hoe dat in zijn werk gaat.. Kan je dan een programma opnemen en die op je harde schijf van je pc ofzo zetten??

    Ik snap er niks van.. moet je dit nou kopen ofzo?
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2007
  12. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die me kan helpen:'-( Heb je hier windows XP media center voor nodig?? Kan het niet met een andere Windows XP?
     
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het klopt dat het mogelijk is om een TV programma op de PC op te nemen. Echter dient de pc hiervoor over een TV kaart te beschikken... en dan kan je het net zo goed direct op de PC opnemen. :)

    Daarnaast heb je mediacenter op je pc nodig. Deze is alleen te vinden in Windows XP Mediacenter

    Het is ook mogelijk met Windows Vista en dan de versie Home Premium of Ultimate.

    Alle andere besturingssystemen zullen de Extender functionaliteit van de Xbox 360 niet kunnen aanspreken.
     
  14. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Vista ultimate MCE <-> xbox360 werkt, alleen krijg ik een slecht resultaat voor mijn netwerk prestatie test wordt dit door netwerksnelheid of door processor kracht bepaalt of beide?

    Wat heb ik verder nodig om mijn gedownloade DVD's af te spelen in net zo"n kwaliteit als mijn DVD speler??

    Alvast bedankt voor de moeite!

    Edit1: Laat maar heb zelf even de moeite genomen dit en andere (officiele) forums door te lezen ervaringen/oplossingen/bug etc transcode welles/nietes dit zo en dat zus en een beetje van dit en beetje van dat.

    maw heb het zojuist de connectie met mijn xbox gedeinstalleerd dit gedoe is namelijk voor "technofielen en niet voor mensen die willen dat deze combi goed en in een keer werkt. succes ermee ! freubelse

    Edit2: uueh..... nog een naggie over geslapen (ben namelijk zelf een "technofiel" IT spec.) dus toch maar verder gefreubeld en wat blijkt het werkt !!!!!!!!! met transcode360 en nog goed ook, afentoe een hapering maar mijn pc specs zijn niet geweldig. Beeld is zeer goed,ondertiteling is goed, geluid was stereo dus nog even checken waarom dat is. Eenmaal in Media Center "Afbeeldingen en Video's"op mijn Xbox 360 kies ik voor de film die ik wil zien druk op de blauwe X kies voor "meer.." en dan "transcode" en Voila!
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2007
  15. gotcha

    gotcha Monkey Business

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Voor deze vraag heb je een OW gekregen
     
  16. FalconQ

    FalconQ Active Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand even hier kijken, ik heb een vraag over Transcode 360. Bedankt*)
     
  17. maurice de wind

    maurice de wind Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik kom er niet echt uit.. Ik heb de Pc op de Xbox 360 aangesloten, ik klik op het taplblad "Media"En dan op Media Center.. Daarna voer ik de code in op mn Pc (Media Center), en ik voer de stappen uit. Nadat ie bij "Instellingen voor Extender instaleren" is gaat ie niet verder en zegt ie "FOUT" en ik moet op volgende klikken en alles is weg..

    Ik gebruik Vista!!

    Kan iemand mij helpen??
     
  18. Soulja

    Soulja Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag, sinds gister heb ik MCE op mijn 360 en het werkt perfect. Ik heb ook mijn ontvangen bestanden als map aangegeven bij MCE, maar dagelijks komen daar nieuwe bestanden bij en worden bestanden gewist. Ik vraag mij af of je dat ook gelijk op je MCE ziet? Dus update hij mijn mappen automatisch als ik er bestanden bij zet?
     
  19. maurice de wind

    maurice de wind Active Member

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand mijn antwoord op mijn Vraag?? Hier boven
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2007
  20. eugene360

    eugene360 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi

    ik ben bezig geweest met het instaleren van windows media center op men xbox 360.
    alles netjes gevolgd........en het werkt muziek, spellentjes, tv bankieren enz.
    Behalve ik kan niet online films, afleveringen bekijken.
    dan krijg ik een fout melden dat er geen gepaste codec geinstaleert is, mijn vraag is hoe kan ik dit verhelpen


    de computer draait op windows vista ultimate, en heb alleen firewall van microsoft op staan.
    de 360 en de computer staan in verbindig via een router van linksys wrt54g.

    ik heb de forum een beetje door gelezen maar het gaat hier aleen over de windows xp!!!!!
     

Deel Deze Pagina