1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. SysanApse

    SysanApse Guest

    Nee , dat is al in dat vorige topic gezegd.
    Ik ben wel benieuwd naar het internetten over de 360 met Media Center.
    Zijn daar nog bepaalde dingen voor nodig of doet media center alleen het ook ?

    Mvg
     
  2. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    ik vraag me af: Wat heeft Media Center meer ten opzichte van een gewone streaming met WMP 11?

    Ik bedoel, heeft het echt grote voordelen?

    Want misschien ga ik een MCE PC nemen, maar dit moet ik wel eerst weten.

    mvg Steel Dogg
     
  3. justino

    justino GTA IV addict

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    ik krijg de hele tijd de melding dat ik sp1 met framework 1 moet hebben om de rollup uit te voeren, echter heb ik sp 2 en framework 2. hoe kan ik dit oplossen?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap er helemaaaaaaal niks van. Mijn vriendin zit altijd naast me op de bank met haar laptop, maar nu ineens vindt haar vista mijn 360 zonder dat we daar mee bezig waren.

    Laptop begint vervolgens van alles te installeren en ik heb ineens ook media center op de 360 die verbinding maakt met mijn vriendins laptop.

    Ik kan wel bij alle mappen, maar veel is erg traag. Foto's inladen ed duurt ontzettend lang.

    Waar kan ik wat info vinden over alle ins en outs? Want ik heb nu ongevraagd een mediacenter maar het ziet er wel ok uit.

    Zonde dat .avi enzo het niet doet. Wmv ed wel neem ik aan? Lukt dat hd ook?

    Hoop dat jullie wat tips en truuks hebben

    (blijft vaag dit....:+)
     
  5. Shizzel

    Shizzel Guest

    Avi werkt niet met Media Center, dat klopt, maar je kan wel gewoon .avi bestanden op een USB-stick zetten en die via de normale mediaspeler afspelen ;).
     
  6. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een media center pc, maar ik vind het veel te omslachtig werken.
    Ik gebruik zelf Tversity. Handig programmatje om het te streamen naar je 360. En eventueel andere apperaten.
    + via media center ging het bij mij laggen, als ik bijvoorbeeld een 1080p bestandje wou streamen, bij Tversity heb ik daar nog helemaal geen last van gehad.

    Anders moet je helemaal media center openen op je 360, dan naar video, en dan krijg je imo een onoverzichtelijk menu.
    Via tversity kijk je gewoon bij media/myvideos en daar staat alles wat je gekozen heb om te delen.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2008
  7. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe zit dat dan met Internet Browser en overige functies? Hoe werkt dat?
     
  8. giacomo121

    giacomo121 Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    nas op me xbox

    hey ik heb me nas op xbox aangesloten als media server heb een how to op you tube geplaatst mischien dat het jullie help www.youtube.com/giacomo121
     
  9. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten kan je zowel met Tversity, als met Media center, alleen bestanden streamen.
    En kan je niet browsen op het internet met je xbox360.
     
  10. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik had op Youtube zo'n tooltje gezien dat je vanaf je PC kon downloaden, en op je Xbox 360 op het internet kon. Klopt dit dus niet? Naar mijn weten wel... 8)
     
  11. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik hoor meerdere mensen nu als alternatief Tversity gebruiken, ik gebruik zelf sinds een tijdje de nieuwe Winamp, daar zit een programma genaamd ''Winamp Remote'' bij waarmee je Audio en video héél gemakkelijk naar je xbox360/ps3/Wii kunt streamen d.m.v. een browser die je op je pc opent.

    Als je Winamp Remote hebt geinstalleerd maak je een Winamp-account aan en wordt je vervolgens naar je persoonlijke Remote-browser gestuurd waar je naar hartelust video's en audio kunt toevoegen aan je playlists, heel gemakkelijk!
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kan geloof ik niet voor hd-content toch?

    Daarnaast snap ik het mediacenter gebeuren niet goed. Mijn bereik is volgens mce matig alhoewel de laptop en 360 beide 4 van de 5 streepjes hebben.....
     
  13. etodjo

    etodjo Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg de media center extender maar niet aan de praat ik krijg de hele tijd een foutmelding. Ik heb mijn windows firewall uitgezet verder heb ik geen 1 ander firewall.
    De firewall van mijn modem heb ik ook uitgezet maar ik blijf de foutmelding maar krijgen.
    Dus ik heb er maar een printscreen van gemaakt hopelijk kan iemand me verder helpen.
    http://img134.imageshack.us/img134/7566/foutmeldingxbox360dz9.jpg
     
  14. N33D

    N33D Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste lezers,

    Een tijdje ben ik al aan het kijken naar opties voor een Media Center bij mijn TV.
    Het één en ander ben ik al tegengekomen:

    Apple TV (160GB) 400 EURO
    Een MediaCenter (PC) c.a. 1000 EURO
    Xbox 360 (kaal) 200 EURO

    Nu heb ik ooit wel een Xbox 360 gehad en weet dus dat je die kan aansluiten op je PC en de Media Center op je Xbox 360 kan afspelen.

    Maar ik wil hem dan sowieso draadloos op mijn vriendin's Vista (met Media Center) aansluiten, zodat we op de Xbox 360 de Media Center optie hebben.
    Nu zou de PC ongeveer 3 meter van de Xbox afstaan.

    Mijn vragen luiden:
    - Als ik een wireless receiver koop voor de 360, kan hij dat aan met films (DVD's) streamen van de PC?
    - Hoe zit dat tegenwoordig met formaten die je kunt afspelen op de 360(Media Center) Deze vraag is voornamelijk gericht op films.
    - Tegenwoordig zit er een HDMI ingang op de 360 he? Is er hier voor mij een mogelijkheid om een soort HDMI splitter aan te schaffen, omdat ik een PS3 heb ook met HDMI en mijn tv maar 1 HDMI aansluiting heeft.

    - Zijn er verder nog onderwerpen waar ik op moet letten?
    - Zijn hier mensen die een tvkaart heeft en dus ook tv kijkt via mediacenter en de gids gebruikt + opnemen, gaat dat allemaal goed? Weet niet of het uitmaakt maar heb een 26inch LCD, is de resolutie dan ook goed?

    Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele reacties!

    Groet,
    Justin

    PS. MOD: Onderwerp voor het topic is niet goed, drukte al op "opslaan" voordat ik het onderwerp goed had gezet.
    Iets van: "Xbox360 aansluiten op MediaCenter"?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja, maar de voorkeur is bedraad (stabiele connectie)


    Via Media center (beperkt), maar als je dan ook transcode 360 gebruikt dan kan je alles afspelen. Voorkeur films afspelen is via Video (media delen en niet media center)

    volgens mij bestaat er een HDMI switch

    nee
    Ja, werkt perfect

    geen dank :)
     
  16. N33D

    N33D Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk is aan, dat is nog eens snelle en duidelijke uitleg.. Thanks.
    Al veel gezocht maar tot nu toe niks kunnen vinden..

    Digitenne op je PC, dus waarschijnlijk een tvkaart waar je je "pas" in kan doen van je digitenne etc? Is dat mogelijk?
     
  17. T3hTommay

    T3hTommay Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Videofout

    Beste mede-forummers,

    Ik heb sinds eerder deze avond een Windows Media Center PC en ik heb na een paar uur gezeik met de PC en 360 toch eindelijk de Media Center op de 360 weten te krijgen. Het probleem is dat iedere keer als ik bijvoorbeeld uitzending gemist probeer te kijken, ik steeds het volgende tegen kom:

    Bepaalde bestanden die zijn vereist om videobestanden af te spelen zijn niet geïnstalleerd of werken niet naar behoren. Start Media Center opnieuw en/of start de computer opnieuw op


    Dat heb ik gedaan maar het werkt nog steeds niet. Ik zou graag van jullie een oplossing horen, maar eigenlijk ook wel wat je nog meer met het Media Center op je 360 kan doen.

    Van een paar kennissen heb ik ook gehoord dat er iets anders is, TVersity, dat je daarmee kan streamen op je 360. Dit heb ik geprobeerd (3FM radio- en webcam) maar bij beide zei de 360 dat het niet supported is.

    Ideeën over de Videofout?
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2008
  18. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Fardo...(en anderen :)

    het is een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar heb zojuist mee mogen doen aan de beta (opvolger van) TVtonic (weet je nog?), werkt echt supergoed met de extender nu!

    Vraagje: kun je op een bepaalde manier ook internetradio streamen naar je xbox360 (welk programma op je pc: winamp of winamp remote of... en welke plugin eventueel op je Media Center Vista Ult.) Heb zoveel uitgeprobeerd, maar schijnt maar niet te lukken
     
  19. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: Het werkt dus wel met TVersity :D Hier meer uitleg :D
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2008
  20. mavgink

    mavgink Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    service pack 3 geinstalleerd?
     

Deel Deze Pagina