1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    welke versie heb je van vista?
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    He, ik zit weer helemaal verkeerd te kijken.. Moest gewoon nog zoeken in Media Extender om met andere apparaten te delen.
    Alles is in orde nu..
    Alleen wat moet ik downloaden om .avi's te kijken?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
  4. Thrinniti

    Thrinniti Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0

    als ik in computerbeheer zit zie ik systeemwerkset, opslag en services en toepassingen. kan niks vinden over user, groups, administrators..
     
  5. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    als je kan streamen met je pc naar xbox360 dan kan je toch ook standaard Media center gebruiken? maar ik heb een probleem want als ik media center opstart op me xbox360 zegtie dat ik eerst een software moet downloaden van media center zelf iets met media center edition 2005 zoiets moet ik dan downloaden op : Xbox.com/Pcsetup en dan staat op die site dat ik 3 dingen nodig heb : service pack 2, (die heb ik ook) en ook Windows XP Media Center Edition 2005... maar als ik die wil downloaden zeg maar staat er

    Update Needed


    This computer is running Windows XP Media Center Edition 2005.


    terwijl ik dat volgens mij niet eens heb...
    en dan wil ik die update downloaden heb ik gedaan.. geopent en dan staat er dat ik die media center edition niet heb..

    kan iemand me met dit probleem helpen!! _O_
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Windows Mediacenter is een apart Operating Systeem .. Dus dit werkt niet bij jou ;) .. Voor windows Media Center .. heb je Windows Media Center XP of Vista Premium/Ultimate nodig
     
  7. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    ohw oke en als ik die software download windows media center xp kan het dan wel ? want volgens mij kan een xp ook vista hebben toch?
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Downloaden? Je bedoelt natuurlijk kopen? (downloaden mag hier niet over gesproken worden) .. XP MCE 2005 en Vista zijn verschillende operating systemen = herinstall van de pc .. ja het zou kunnen werken .. maar niet alle pc's kunnen XP MCE of Vista draaien
     
  9. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    ja kopen :p oke is goed thnx ;)
     
  10. Steel Dogg

    Steel Dogg Registered User

    Berichten:
    2.482
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn de systeemeisen voor Media Center Edition 2005. dan?
     
  11. Sherman

    Sherman Guest

    Ik heb een vraag, is het mogelijk om internet tv streams toe te voegen? zoals ze hier staan: http://nl.wwitv.com/
    Met radio is het al gelukt maar weet niet of het kan met tv en hoe het moet?
     
  12. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het nu precies met Media Extender?

    Sinds enkele dagen hebben we een PC met Vista Premium en kunnen we eindelijk Media Center op de 360 gebruiken. Aansluiten was geen probleem, ook de Synology NAS was zo gevonden en alle ruim 6000 mp3's zijn nu makkelijker te beluisteren dan ervoor.
    Ben het hele forum doorgespit en op Internet gezocht maar nergens kan ik informatie vinden over hoe dit nu precies werkt.
    Misschien weet iemand (Fardo?) antwoorden op de volgende vragen:

    De 360 bouwt een mediabibliotheek op van de aanwezige (muziek-) bestanden.

    Waar wordt deze bibliotheek bewaard?

    Is dit dezelfde mediabibliotheek als bijvoorbeeld Media Player op de Vista PC?

    Is dit dezelfde mediabibliotheek als Media Center op de Vista PC?

    Zoja, zijn wijzigingen in de ene bibliotheek dan ook te zien in de andere?

    Zoja, als je op de Vista PC een afspeellijst maakt, kom je deze dan ook weer tegen op de 360?

    Wanneer wordt de mediabibliotheek geupdate? Is dat doorlopend? Gebeurt dit automatisch of moet je handmatig iets starten?

    Ik zou een reactie zeer op prijs stellen! _O_
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  13. Sherman

    Sherman Guest

    Ik hoop dat de antwoorden allemaal kloppen. ;)
     
  14. lukeman

    lukeman Up and running...

    Berichten:
    489
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Sherman!
    Blijven een paar vragen/onduidelijkheden over:

    Net een afspeellijst op de Vista PC gemaakt, deze vind je echter niet terug op de 360. Andersom ook niet trouwens.

    Ook is de mediabibliotheek niet helemaal gelijk. Een aantal nummers die op de Vista staan zijn niet terug te vinden op de 360. (namelijk een aantal MP3's die op de HD van de Vista PC staan maar waar de 360 niet op monitored.)

    Mijn muziekbestanden staan op mijn NAS en zowel de PC als de 360 zijn zo ingesteld dat ze de NAS moeten gebruiken als bron. Er wordt wel geupdate, maar het is mij niet duidelijk hoe vaak dat gebeurt. Soms als ik een albumhoes toevoeg zie ik deze meteen terug op de 360. Soms pas veel later.

    Zijn het dan toch twee verschillende bibliotheken? Blijkbaar worden ze wel beiden op de PC bewaard.

    Maar al met al wel een verbetering, ziet er beter uit en werkt soepeler. Maar ik snap er in technisch opzicht nog niks van ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2008
  15. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hey,

    ik heb windows media center op mijn vista laptop, nu wil ik die met de xbox 360 verbinden. Moet de 360 daar al in een netwerk voor zitten? En zo ja: hoe doe je dat? hij geeft aan extender niet gevonden. Ik heb wel XBL dat gaat via de router, dan zit ik toch ook al in het netwerk?

    *Voelt zich stom*

    Gr Daan
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Het kan te maken hebben dat je laptop niet staat op private network (thuis) .. ga naar je netwerk en check of de instellingen goed staan.
     
  17. Sherman

    Sherman Guest

    iemand please.
     
  18. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hij blijft wel op identificeren staan, ikweet niet of dat ermee te maken heeft?
    als ik naar netwerkcentrum ga staat er identificeren met daarachter: (openbaar netwerk) hoe verander je dit dan naar een private network?

    Gr Daan
    EDIT: er staat nu linksys (naam van het netwerk) en daarachter particulier netwerk
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2008
  19. Fleppenstein

    Fleppenstein Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet de oplossing?

    Probleem: Stream uitzendinggemist via de Xbox360 Extender stopt na ongeveer 11.23 minuten. De stream stopt altijd exact op het zelfde punt na dezelfde tijd.

    Er wordt in dit forum rond Maart van dit jaar al over dit probleem gesproken echter zonder oplossing. Er moeten dus veel meer mensen zijn met dit probleem. Zie berichten :


    #574
    #576
    #578
    #596
    #597

    Ik gebruik :

    MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64 bit
    Xbox360 van dit jaar (met hdmi aansluiting)
    Linksys router WRT150N
    verbindingen onderling gaan via netwerkkabel.
    De xbox360 zit direct op mijn router aangesloten.

    Beide systemen zijn volledig geupdate.

    Wat ik al heb geprobeerd :

    Firewall uitgeschakeld zowel op mijn router als de pc.
    Port forwarding die ik voor de xbox360 kon vinden heb ik in mijn router gezet : 1900, 3390, 3776, 3932, 5555, 7777, 3074 en 88
    schermbeveiliging uitgeschakeld.
    Energie beheer voor gedeelde media uitgeschakeld.
    Dit hele forum doorgespit.
     
  20. played

    played Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    heb alles gedaan wat hier boven staat maar hoef nergen een code intvullen en insallatie op xbox gebeurt niks. Heb bij media player 11 media delen en xbox 360 wordt groen dan naar de xbox start media player. Kom tot schem met code en dan zegt die gaan naar pcsetups en dan gebeurt er niks meer wie o wie kan mij helpen
     

Deel Deze Pagina