1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook een vraagje. Sommige filmpjes van mijn PC ziet mijn xbox wel. andere niet. waar ligt dit aan? Waarschijnlijk aan het bestandstype of niet? Maar welke speelt hij nu wel en welke niet af?
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja daar zal het aan liggen inderdaad.

    Supported files:

    Klik!

    What does the Xbox 360 console support for AVI?
    Answer: The Xbox 360 console supports the following for AVI:

    File extensions: .avi, .divx
    Containers: AVI
    Video profiles: MPEG-4 Part 2 (Simple Profile and Advanced Simple Profile)
    Video bit rate: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps. See the question about max bit rate, resolution, and frames per second.
    Audio profiles: Dolby® Digital (2 channel and 5.1 channel), MP3
    Audio max bit rate: No restrictions. See the question about max bit rate, resolution, and frames per second.

    What does the Xbox 360 console support for H.264?
    Answer: The Xbox 360 console supports the following for H.264:
    File extensions: .mp4, .m4v, mp4v, .mov, .avi
    Containers: MPEG-4, QuickTime
    Video profiles: Baseline, main, and high (up to level 4.1)
    Video bit rate: 10 Mbps with resolutions of 1920 × 1080 at 30 fps. See the question about max bit rate, resolution, and frames per second.
    Audio profiles: AAC, 2-channel, Low Complexity
    Audio max bit rate: No restrictions. See the question about max bit rate, resolution, and frames per second.

    What does the Xbox 360 console support for MPEG-4 Part 2?
    Answer:The Xbox 360 console supports the following for MPEG-4:

    File extensions: .mp4, .m4v, .mp4v, .mov, .avi
    Containers: MPEG-4, QuickTime
    Video profiles: MPEG-4 Part 2 (Simple Profile and Advanced Simple Profile)
    Video bit rate: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps. See the question about max bit rate, resolution, and frames per second.
    Audio profiles: AAC, 2-channel, Low Complexity
    Audio max bit rate: No restrictions. See the question about max bit rate, resolution, and frames per second.

    What does the Xbox 360 console support for WMV (VC-1)?
    Answer: The Xbox 360 console supports the following for WMV:

    File extensions: .wmv
    Containers: ASF
    Video profiles: WMV7 (WMV1), WMV8 (WMV2), WMV9 (WMV:cool:, VC-1 (WVC1 or WMVA) in simple, main, and advanced up to level 3
    Video bit rate: 15 Mbps with resolutions of 1920 × 1080 at 30 fps. See the question about max bit rate, resolution,and frames per second.
    Audio profiles: WMA7/8, WMA9 Pro (stereo and 5.1), WMA Lossless
    Audio max bit rate: No restrictions. See the question about max bit rate, resolution, and frames per second.

    What are the "real" max bit rate, resolution, and frames per second that the Xbox 360 console supports for all the different formats?
    Answer: The Xbox 360 console does not block video from playing based on a maximum bit rate, resolution, or frames per second. Each codec's maximum has been tested using various video playback sources. Content with a higher bit rate is not blocked, but playback quality may be less than optimal. Use higher bit rates at your own risk.

    What are the different ways to play video content on the Xbox 360 console?
    Answer: You can play video from a USB 2.0 FAT 32 removable drive or optical media, and by streaming from the Zune software or Windows Media Player 11.
     
  3. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt. Toch heb ik nog een ander vraagje. Windows media center op de pc ziet wel al mijn mappen (met media) maar de de Windows media center op de Xbox ziet er maar een paar. Hoe kan dit?

    Is het ook mogelijk om ondertitelingen er bij af te spelen via de Xbox? Met windows media center of de andere optie (via Video tabblad)?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet de mappen handmatig toevoegen .. de mappen zijn dus nog niet geshared voor andere computers..

    Voor ondertiteling zou ik Tversity gebruiken .. transcode360 werkt niet zo super meer

    Media Center gebruik ik persoonlijk om live tv mee op te nemen en te pauzeren
     
  5. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Enne... Hoe werkt dat Tverserity dan? Moet ik nog iets extra's downloaden? Ben daar echt een "noob" in zeg maar!
     
  6. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg maar geen connectie via MC.
    Maar ik kan wel gewoon liedjes en foto's avn mijn pc streamen op mijn 360.
    Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

    En dat idee van Fardo doet ook niks.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2009
  7. thegingerninja

    thegingerninja Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ik heb een vraagje over uitzendinggemist en tversity.

    Ik rechtsklik gewoon op mijn pc op de filmpjes, dan naar eigenschappen, en dan paste ik de url bij 'online video' in tversity.

    Mijn xbox kan de urls niet afspelen (die http://... .asf zijn) niet, waar ligt dit aan?
     
  8. Falcorn

    Falcorn Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen,
    al een hele tijd werkte WMC perfect op mijn xbox 360 als extender, met name voor muziek gebruikt.
    Vorige week merkte ik dat het opeens allemaal niet meer werkt, netwerk verbinding is prima (xbox live werkt) en op m'n pc verschijnt hij ook af en toe. Eenmaal is het gelukt om op de pc de xbox toe te staan m'n pc te benaderen, maar verder werkt het niet; m'n xbox kan niet connecten.
    Het enige wat ik recent aan de pc heb veranderd is AVG als anti-virus programma installeren.
    Heeft iemand hier ervaring mee? In de settings van AVG kan ik niks vinden over enige configuratie mbt andere apparaten.
     
  9. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Sinds ik AVG als antiviris scanner heb kan ik ook niet meer connecten. Echt raar.....

    Hoe kan ik rollup 2 downloaden dan?

    Kan het ook zijn dat ik geen verbinding kan krijgen omdat ik een router heb? Moet ik misschien daar geen poorten openzetten voor media center?:confused:

    Want ik kan namelijk niet meer connecten..........


    Ps. Hoe kan ik zien of ik wel ROLLUP 2 heb, want gister heb ik wel een upate gehad van media center nadat ik me pc heb geformatteerd?
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  10. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    Wel videos via GuideButton maar niet in Mediacenter

    Sinds gisteren gebruik ik mijn xbox als mediacenter - hij staat in verbinding met m'n laptop via m'n draadloze router. Ik heb Windows Vista Premium.

    Als ik in het xbox dashboard sta kan ik via de guidebutton in Music en Videos alle films en muziek vinden die ik in een folder heb staan op m'n laptop.
    Maar als ik op m'n xbox de mediacenter functie aanzet (knopje op afstandsbediening) staan de films en muziek niet in de Muziek en Film mappen. Als ik dan onder Instellingen kies voor Mappen toevoegen, kan ik de map waar die downloads staan niet openen....als ik dan maar alles aanvink, Desktop/C: en D: schijf, dan kan ik nog geen films/muziek vanaf m'n laptop openen. Terwijl ik bijvoorbeeld wel mijn gedownloade afbeeldingen wel weer kan terugvinden in de Map Afbeeldingen op m'n xbox mediacenter...WEET IEMAND WAT IK FOUT DOE/VERGEET TE DOEN??

    Ik heb bijv. al op m'n laptop via de mediabibliotheek van mijn mediaplayer 11 de download map toegevoegd waar mijn films en muziek staan. Maar ik zie in het Mediacenter van m'n xbox nog steeds geen films en muziek staan.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2009
  11. Winter

    Winter lichtelijke held!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry mensen, ik heb net voor het eerst media center geinstalleerd op mijn pc, maar ik ben een complete NOOB op het gebied van media center e.d. en ik zit met een aantal vragen en kan in het forum niet echt ergens de gewenste antwoorden vinden.

    Allereerst wat is nu HET voordeel van Media Center boven het 'gewoon' afspelen van films vanaf mijn pc via 'video library'?

    Ten tweede: Hoe kan ik extra kanalen toevoegen in media center om die te streamen. Ik zit nu alleen met wat standaard kanalaen die media center zelf kent (de meeste daarvan werken niet eens!) maar wil bijvoorbeeld ook wel uitzending gemist gewoon op mijn tv kunnen zien. (nou had ik al gelezen dat uitzending gemist weer een apart verhaal is..maar ook andere zenders?!!)

    3: ook het TV kijken werkt niet :mad: Media center zegt dat mijn TV tuner niet werkt, terwijl apparaatbeheer toch echt laat zien dat hij normaal funtioneert. Lijkt me namelijk best handig om TV gewon via media center op te kunnen nemen en dan later met mijn xbox te kunnen kijken en zo dus mijn PC als een hard disk recorder te gebruiken.


    kan iemand me hier mee helpen misschien...snap er blijkbaar nog niet veel van ;) THX!!
     
  12. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Het is mij gelukt mensen, ik moest een paar poorten openzetten in me ROUTER.

    Nu heb ik eindelijk MEDIA CENTER op me xBOX360!
     
  13. TOV

    TOV Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0

    Welke precies??
     
  14. roy-style

    roy-style Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    heee
    ik heb een vraag ik ben al een tijdje mijn xbox aan te sluiten op mijn wmc mar dat luktop geen enkele manier krijg telkes configuratie fout kan ieman mij alsjeblieft helpen, ik kom er zelf echt niet uit

    mvg roy_slots91@live.nl
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je wat meer info .. welke versie .. wat is je probleem .. heb je een nieuwe installatie geprobeerd .. etc
     
  16. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
     
  17. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Ik wil graag muziek streamen van iTunes naar mijn Xbox 360. Hoe doe ik dat? Ik heb al gegoogle'd en kwam bij een programma uit, maar dat was alleen voor de Mac.

    Weet iemand een variant voor Windows Vista?
     
  18. Falcorn

    Falcorn Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Oujdi; hoe heb je die poorten ingesteld? Ik heb net geprobeerd de poorten open te zetten op mijn router (edimax) door middel van 'virtual server'. Ik heb zowel het ip adres van mijn xbox als van mijn pc geprobeerd als 'private IP', beide helaas zonder resultaat.
    M'n xbox vindt de pc wel, maar kan nog steeds geen verbinding maken met media center.

    Oujdi; heb je ook nog iets met AVG gedaan?

    ps. ik heb de poorten via deze manier open gezet: http://www.zultrax.com/forward-port/edimax-br-6104k.htm
     
  19. roy-style

    roy-style Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb windows vista, als ik op wmc de code ingetoets heb gaat ie naar dat controle scherm waar je ziet pc configuratie extender zoekn, en dan xbox configureren maar telkens zegt hij dan configuratie fout?

    mvg
     
  20. TOV

    TOV Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
     

Deel Deze Pagina