1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. triples

    triples Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al 4 uur bezig met mijn Xbox 360 en media center.

    Het lukt maar niet !
    Ik gebruik de media center van VISTA.

    Ik doe als volgt : de code van media center op xbox ingeven op media center in pc, dan zoekt media center maar vind hem niet.
    Ook als ik test connection doe, vind hij mijn pc en media center niet.
    Ik heb al naar verschillende handleiding gekeken maar als zij hun xbox 360 aanzetten krijgen ze een melding op de pc dat er een extender is aangesloten. Dat dus bij mij het geval niet is...

    Verbinding : Ik gebruik een draadloze-router als hub. Daarin zit dus de internet kabel die van de router komt (internet), dan de internet kabel van xbox 360 en dan internet kabel van de pc.

    Dat is toch juist ?
    Kan het zijn dat ik poorten moet openzetten ? Ik gebruik een Philips SNA6600/18

    Hopelijk kunnen jullie me helpen!

    Alvast heel erg bedankt ! _0/
     
  2. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Ik heb AVG virusscanner niet verwijderd noch uitgeschakeld en die poorten moet je behalve in je router -> virtual server ook in Windows FIREWALL stoppen. Dus in de firewall van windows moet je die poorten ook toevoegen/openzetten.

    Het gaat de goede kant op.......
     
  3. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Je moet je poorten in Windows Firewall en je ROUTER openzetten in virtual server.

    Dit zijn de poorten die je nodig hebt:

    7777 UDP Network Valid

    5555 TCP Media Streaming

    3776 UDP Med Cent Ex Serv

    3390 TCP Remote MediaCent

    1900 UDP UPnP Framework
     
  4. triples

    triples Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het ook goed als de firewall uit staat ?

    Maar hoe moet ik mijn poorten forwarden ?

    Alles die ik lees is engels (en mijn engels is niet zo goed.. )
     
  5. Falcorn

    Falcorn Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Oujdi; zet je de poorten open in je router (virtual server) naar het vaste ip-adres van je xbox of van je pc?
    Windows firewall ga ik ook even voor zitten...
     
  6. StefV

    StefV Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er niks van..

    Ik heb Tversity op mn pc staan.. alles toegevoegd.. niks aan de hand..
    Mn Xbox ziet de pc.. en andersom ook..
    Maar zodra ik een film wil openen loopt mijn pc vast..
    Ik kan browsen en alles bekijken maar niks openen dan loopt mijn pc vast :confused:
     
  7. StefV

    StefV Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand een idee?
     
  8. Falcorn

    Falcorn Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Oujdi; laatste vraag hoop ik... :) De poorten in de firewall van Vista staan nu open.
    Heb je de poorten in je router opengezet naar het vaste ip adres van je xbox of van je pc?
     
  9. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    van de XBOX........
     
  10. Falcorn

    Falcorn Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks voor alle moeite Oujdi, maar helaas nog zonder resultaat :confused:
    In zowel de firewall als m'n router de poorten (naar m'n xbox) open gezet, maar nog geen resultaat.
    Oplossing wordt denk ik het verwijderen van AVG en een nieuwe anti-virus kopen/regelen...
     
  11. NOOBAR

    NOOBAR Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Ik heb me xbox 360 aangesloten op mijn router en op mijn pc heb ik winxp media center 2005, alle updates al binnen (draai dus sp:cool:.

    Alles gaat goed, heb heel veel aan Farbo's guide en tips gehad. Maar ik kan 2 dingen niet:

    1 Dvd's van mijn pc op de xbox360 afspelen via media center, ik kom wel bij de mappen enzo maar ik krijg de error kan dit bestand niet vanaf een extern bureaublad afspelen (of iets in die richting iig met extern bureaublad)

    2. Kan niet connecten via de media player 11 manier, pc ziet xbox wel heb hem ook via media sharing toegevoegd maar tijdens de xbox test krijg ik error pc niet gevonden.

    Ik draai op een "schone" versie van het OS dwz geen antivirus en andere rommel geinstalleerd. Alleen de windows firewall staat aan maar poorten zijn al geconfigt.

    Het rare vind ik is dat de media center van xbox naar pc wel werkt maar de andere manier via media player werkt weer niet :confused:

    Nu ga ik slapen ben al aan het (*&*(& sinds 21:00 en tis nu 04:17 :D
     
  12. estherT

    estherT Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Vastlopen uitzendinggemist

    Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het vastlopen van uitzendinggemist via de xbox? Ik heb geprobeerd of het met een kabel ertussen wel goed gaat, maar ook niet. Na ongeveer 10 minuten loopt het beeld vast. Erg jammer.
     
  13. Winter

    Winter lichtelijke held!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry mensen, ik heb net voor het eerst media center geinstalleerd op mijn pc, maar ik ben een complete NOOB op het gebied van media center e.d. en ik zit met een aantal vragen en kan in het forum niet echt ergens de gewenste antwoorden vinden.

    Allereerst wat is nu HET voordeel van Media Center boven het 'gewoon' afspelen van films vanaf mijn pc via 'video library'?

    Ten tweede: Hoe kan ik extra kanalen toevoegen in media center om die te streamen. Ik zit nu alleen met wat standaard kanalaen die media center zelf kent (de meeste daarvan werken niet eens!) maar wil bijvoorbeeld ook wel uitzending gemist gewoon op mijn tv kunnen zien. (nou had ik al gelezen dat uitzending gemist weer een apart verhaal is..maar ook andere zenders?!!)

    3: ook het TV kijken werkt niet Media center zegt dat mijn TV tuner niet werkt, terwijl apparaatbeheer toch echt laat zien dat hij normaal funtioneert. Lijkt me namelijk best handig om TV gewon via media center op te kunnen nemen en dan later met mijn xbox te kunnen kijken en zo dus mijn PC als een hard disk recorder te gebruiken.


    kan iemand me hier mee helpen misschien...snap er blijkbaar nog niet veel van THX!!
     
  14. Winter

    Winter lichtelijke held!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    niemand die me kan helpen? :mad:
     
  15. NOOBAR

    NOOBAR Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Te beginnen met je 1e :) dat werkt zowiezo al niet bij mij :p maar media center ziet er wat gelikter uit en ik denk (heb er namelijk geen ervaring mee) dat het je 2e vraag ook een antwoord op je 1e vraag is. Huh wat zeg je nou !!! Nou wat ik bedoel, je kan volgens mij via je media player (denk dat je dat met video lybrary bedoelt) niet kanalen toevoegen, al lukt je dat nu ook niet echt he ;)

    2e: kijk hier eens een keer naar: http://home.versatel.nl/mauricevankruchten/MCEscience-soft/ die gozer blijkt er een plugin voor gemaakt te hebben (ga ik tevens ook eens proberen :D ) Ik heb zijn site weer gevonden via een ander forum waarop hij het over de plugin heeft. http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,2795.0.html

    3e: Kun je wel met een alternatief programma (die bij de tuner zat ofzo) wel opnemen? En heb je al eens voor nieuwe drivers gekeken op de website van de fabrikant? Volgens mij moet je ook eerst je tvtuner aan je media center toevoegen ofzo, ik heb het zelf niet dus geen ervaring mee (dacht zelfs de help in media center, zie ook vraag teken bovenin je scherm bij WMC)


    zo succes :)


    --------------------- wie gaat mij nu helpen ^_^? ------------------------------
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2009
  16. DriesM

    DriesM Active Member

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met Windows Media Center

    Ik heb dus de goede codecs geinstalleerd en DivX geinstalleerd, maar nog steeds krijg ik een foutmelding dat het bestandstype niet wordt herkend en dat de juiste codec niet is geinstalleerd. Dit gaat om films afspelen (van mijn laptop op mijn TV via mijn xbox.)

    Iemand een idee wat ik moet doen?
     
  17. gijsb

    gijsb Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben al tijdje aan het proberen dvd videobestanden vanaf de harde schijf van mun pc af te spelen op de xbox. Media Extender enzo geregeld, media center draait op xbox en werkt (oa andere filmpjes + foto's geprobeerd) ook heb ik in het register van mun pc de waardegegevens aangepast zodat mun vista media center dvd videobestanden herkent op mun pc, dit heeft dus gezorgd voor een extra icoontje "dvd" in mun media center. Hoe krijg ik dit icoontje nu geregeld op mun xbox???
     
  18. Maxorus

    Maxorus Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen ik heb de volgende setting.

    Laptop:
    Windows XP MCE2005 NL, rollup2 e.d.
    Simply port fowarding (progje voor het openzetten van poorten; op basis van router en app)

    Router:
    Experiabox; speedtouch 780WL

    Media extender:
    XBOX360

    Linked:
    Laptop < wireless > router < kabel > xbox360

    Ik probeer xbox360 als media extender te gebruiken. Maar de setup wil met de router niet lukken. Laptop direct gelinkt aan de xbox360 lukt wel.

    De extender probeer is met de volgende app te installeren: XboxMCE05Lite-nld

    Ik heb de windows firewall aan en uit gezet, de poorten toegewezen, maar nul resultaat. Ik denk dat de experiabox (speedtouch 780) het probleem is. Dat deze de verbinding niet tot stand laat komen, omdat deze met een directe link (laptop/ xbox360) wel werkt (de extender).
    Verder werkt de setting "Laptop < wireless > router < kabel > xbox360" wel met windows media connect via windows media player 11, wat ik dan wel weer raar vind, dat dit dan wel werkt.

    Ik heb het fora doorgespit (xboxworld en GoT) en heb nog geen oplossing gevonden, maar ik verwacht dat het een probleem is van mijn router. De poorten die worden vermeld op fora staan open (3390 Remote desktop e.d.). Ik heb ook op deze forum mensen gezien die problemen hebben met de xbox360 als extender met de experiabox (speedtouch 780), hebben deze mensen de problemen opgelost? Zo ja hoe, want daar ben ik nog niet helemaal achter gekomen...

    Alle hulp welkom, ik wil het graag draadloos laten werken. Alvast bedankt.

    PS: Ik wil geen Tversity...
     
  19. Chris5488

    Chris5488 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem:

    Wanneer ik (Vista) Media Center start op mijn Xbox 360, krijg ik het muziekje te horen en verschijnt het Media Center menu, maar amper 2 seconden later bevriest het beeld. er is geen enkele reactie meer!
    De knopjes op het scherm blijven wel glanzen dus hij zit niet helemaal vast, het is net alsof mijn controller op dat moment het begeeft. Het reageert dus totaal niet! Knopjes die met de Xbox te maken hebben gaan wel (guide knop werkt, Y-knop werkt (mogelijkheid om iets in te typen in Media Center)) maar in Media Center zelf is er totaal gaan reactie.

    De Pc blijft werken en vertoond geen abnormaal gedraag wanneer dit gebeurt, Media Center op de PC werkt perfect.

    Ik geloof dat dit ooit nog eens gebeurt was en dat het met een soort programma in Media Center te maken had? Kan me vergissen...


    Wat moet ik doen?
     
  20. edje_

    edje_ Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    WMP 11 MEDIA SHARING PROBLEEM

    Heey,

    Ik heb even een vraagje en en ik hoop dat jullie mij echt kunnen helpen.
    Als ik op media sharing klik om vervolgens mijn media te sharen met mijn xbox blijft het scherm vervolgens ongeveer 15 sec hangen. Na deze 15 seconden gebeurt er niks en wordt de OK button weer klikbaar. Het lijkt wel of hij niet reageert. Heb al een keer WMP 11 opnieuw geinstaleerd maar het probleem blijft het zelfde. Wordt er gek van. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

    Thanks
     

Deel Deze Pagina