1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. didaaf

    didaaf Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Media center extender setup error

    Ik ben op deze site terecht gekomen omdat ik via google iemand vond op dit forum die hetzelfde probleem had. Na dat topic gelezen te hebben waar geen bruikbaar antwoord tussen stond vroeg ik me af of er misschien intussen al wat meer duidelijkheid was over dit probleem.

    Ik heb zelfs na een schone install van windows xp media center 2005 incl. servicepack 2 nog problemen. Zodra ik die installer van www.xbox.com/pcsetup laat lopen begint ie .net framework 1.1 te installeren en op het eind krijg ik de melding dat er bepaalde onderdelen niet geinstalleerd kunnen worden en dat ik opnieuw moet opstarten en daarna opnieuw moet beginnen en dat ik contact moet opnemen met de maker van mijn pc als dit probleem zich blijft voor doen. Als ik dus na het heropstarten die installer weer laat lopen krijg ik vrijwel direct de media center extender setup error!!!

    Ik heb zowel de engelse als de nederlandse installer geprobeerd en mijn xbox staat aan op het scherm die hij zelf aangeeft. Als ik alleen die extender voor xp sp2 gebruikt dan werkt alles prima, mp3's en foto's dus mijn verbinding lijkt me ook goed. Maar het gaat mij dus om het streamen van hd films omdat mijn pc dat niet meer trekt (Amd xp2000 met 1 gig geheugen en een 9600xt).

    Wie helpt mij uit de brand :'-(
     
  2. xrage

    xrage Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Lo
    heb vraagje standaard connect de xbox360, na je c:/mijn doccuments dir.. maar daar heb ik niet zoveel ruimte zou je hem ook na eenm andere hardeschijf kunnen laten wijzen ? want ken dat niet helemaal vinden namelijk :p
    Groetjes
     
  3. didaaf

    didaaf Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok mensen thanx for nothing :thumbs: ;) Dankzij de dash update van 31 oktober kun je nu met windows media connect 2.0 ook films streamen ipv alleen mp3's en foto's. Echt beter dit want dat media center ziet er leuk uit maar het is zo traag als dikke stront in een trechter 8)
     
  4. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er iemand die heeft getest of de performance van Media Center 2005 via de 360 extender is toegenomen na installatie van mediaplayer 11? Deze laatste versie gebruikt een geheel nieuwe database structuur die vele malen sneller en efficienter werkt. Aangezien mediacenter in feite gebruik maakt van mediaplayer vraag ik me af wat het effect hiervan is op je extender...
     
  5. didaaf

    didaaf Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet opgelet laat maar!!!
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Media Center Extender is eigenlijk ook bedoeld om bijv. TV op te nemen en te kijken ... daar gebruik ik hem voor :)

    Vragen over media connect kan je beter hier kwijt: Vragen] Media Connect

     
  7. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    ''Bepaalde bestanden die zijn vereist om videobeelden af te spelen, zijn niet geïnstalleerd of werken niet naar behoren''


    Ik kreeg dit error steeds als ik een video file in wmc wilde kijken op mn xbox360 maar nu niet meer. Ik heb gewoon alle 'all in one' codec packs verwijderd en toen de xvid codec zelf.

    Daarna heb ik weer gewoon die xvid geinstalleerd en toen lukte het wel om al die films op m'n xbox360 te spelen 8). Maar ik krijg nog steeds dat error op mn wmc pc maar misschien moet ik het nog opnieuw opstarten zodat het codec helemaal werkt.

    Hoop dat dit ook bij jullie gaat werken als je dit probleem had.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  8. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    MCE extender geeft fouten!

    Beste forumleden!

    Na al vanaf dag 1 mediacenter op me xbox 360 te hebben had ik niet verwacht hier eens een probleem te moeten posten... :eek:

    Nadat ik laatst windows media center opnieuw had geinstalleerd heb ik uiteraard ook weer MCE geinstalleerd dit ging opzich goed zo leek het. Echter kreeg ik het probleem dat ik maar 1 filmpje kon kijken (lengte maakte niet uit) en dan liep hij 'vast' en kreeg ik de error; "The session has been terminated" Reconnecten helpte wel gewoon maar hetzelfde bleef van toepassing. Ook stopt de muziek er mee na 1 track.

    Ik vermoedde dat er iets tijdens de installatie fout was gegaan omdat er aan het einde een fout was die je gewoon kon wegklikken...

    Vervolgens maar via software verwijderen/toevoegen Media Center Extender verwijderd en Windows Media Connect verwijderd zodat ik een frisse start kon maken.

    Echter toen begonnen de problemen, na het opstarten van de media center extender installatie software krijg ik het volgende te zien als ik op next druk:

    [​IMG]

    Als ik vervolgens klik op details komt daar het volgende te staan:
    See the end of this message for details on invoking
    just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

    ************** Exception Text **************
    System.IO.FileNotFoundException: File or assembly name ehiProxy, or one of its dependencies, was not found.
    File name: "ehiProxy"
    at MCRDConn.TunerWarningPage.TunersInUse()
    at MCRDConn.TunerWarningPage.PreNavigateTo(Boolean bForward)
    at MCRDConn.MCRDConnBase.NextHandler(Object sender, EventArgs e)
    at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
    at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
    at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
    at MCRDConn.Controls.MCButton.OnMouseUp(MouseEventArgs e)
    at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
    at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
    at System.Windows.Forms.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
    at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

    === Pre-bind state information ===
    LOG: DisplayName = ehiProxy, Version=6.0.3000.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35
    (Fully-specified)
    LOG: Appbase = f:\a819ef4a45678f2681\MCRDInstaller\
    LOG: Initial PrivatePath = NULL
    Calling assembly : DvcSetup, Version=6.0.3000.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35.
    ===

    LOG: Publisher policy file is not found.
    LOG: Host configuration file not found.
    LOG: Using machine configuration file from C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\config\machine.config.
    LOG: Post-policy reference: ehiProxy, Version=6.0.3000.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35
    LOG: Attempting download of new URL file:///f:/a819ef4a45678f2681/MCRDInstaller/ehiProxy.DLL.
    LOG: Attempting download of new URL file:///f:/a819ef4a45678f2681/MCRDInstaller/ehiProxy/ehiProxy.DLL.
    LOG: Attempting download of new URL file:///f:/a819ef4a45678f2681/MCRDInstaller/ehiProxy.EXE.
    LOG: Attempting download of new URL file:///f:/a819ef4a45678f2681/MCRDInstaller/ehiProxy/ehiProxy.EXE.



    ************** Loaded Assemblies **************
    mscorlib
    Assembly Version: 1.0.5000.0
    Win32 Version: 1.1.4322.2032
    CodeBase: file:///c:/windows/microsoft.net/framework/v1.1.4322/mscorlib.dll
    ----------------------------------------
    DvcSetup
    Assembly Version: 6.0.3000.0
    Win32 Version: 6.1.2715.2716 (xpsp(wmbla).051020-1902)
    CodeBase: file:///f:/a819ef4a45678f2681/MCRDInstaller/DvcSetup.exe
    ----------------------------------------
    System.Drawing
    Assembly Version: 1.0.5000.0
    Win32 Version: 1.1.4322.2032
    CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system.drawing/1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a/system.drawing.dll
    ----------------------------------------
    MCRDShr
    Assembly Version: 6.0.3000.0
    Win32 Version: 6.1.2715.2716 (xpsp(wmbla).051020-1902)
    CodeBase: file:///f:/a819ef4a45678f2681/MCRDInstaller/MCRDShr.DLL
    ----------------------------------------
    System.Windows.Forms
    Assembly Version: 1.0.5000.0
    Win32 Version: 1.1.4322.2032
    CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system.windows.forms/1.0.5000.0__b77a5c561934e089/system.windows.forms.dll
    ----------------------------------------
    System
    Assembly Version: 1.0.5000.0
    Win32 Version: 1.1.4322.2032
    CodeBase: file:///c:/windows/assembly/gac/system/1.0.5000.0__b77a5c561934e089/system.dll
    ----------------------------------------
    DEVICETABLESVRLib
    Assembly Version: 6.0.3000.0
    Win32 Version: 6.1.2715.2716 (xpsp(wmbla).051020-1902)
    CodeBase: file:///f:/a819ef4a45678f2681/MCRDInstaller/DEVICETABLESVRLib.DLL
    ----------------------------------------

    ************** JIT Debugging **************
    To enable just in time (JIT) debugging, the config file for this
    application or machine (machine.config) must have the
    jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
    The application must also be compiled with debugging
    enabled.

    For example:

    <configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
    </configuration>

    When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
    will be sent to the JIT debugger registered on the machine
    rather than being handled by this dialog.

    Als ik dan gewoon op next druk gaat hij beginnen met de installatie echter verschijnen er twee media center setups... en gaat hij nu niet verder dan installing windows media center extender software. Ga ik nu vervolgens bij de andere set-up op next drukken lijkt hij verder te gaan bij de eerste set-up waar hij op een gegeven moment bij de 2e een set-up fout gaat krijgen en afsluiten.

    Hij gaat netjes om set-up codes vragen en dergelijke en installeert zelfs (1x gelukt) helemaal af. Vervolgens krijg ik weer een fout in de zin van session terminated (kan helaas nu niet meer zoveer komen om precies te kijken) waardoor set-up afsluit maar MCE op de 360 werkt. Hetzij met de fout dat hij maar 1 ding kan afspelen.

    Als ik echter nu weer probeer te sjoemelen met twee setups (next bij de ander drukken etc) gaat hij wel netjes de xbox 360 connecten maar krijg ik een error bij het kopje: creating user account... waardoor de setup niet verder kan.

    Het vreemde is eigenlijk dat ik windows media connect wel volledig werkent heb... maar media center extender geeft dus problemen.

    Wie heeft een idee hoe ik deze problemen kan oplossen?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat zijn de specs van je pc? Hij lijkt niet geschikt voor Media Center 2005 (Hardware storring). Anders nog een keer MC2005 installeren en kijken of het probleem opgelost is ... vervolgens stap voor stap je software er weer bij zetten ... en dan kijken wat de fout was
     
  10. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Asrock Dual-Sata s939 mobo
    AMD Athlon X2 3800+
    2048mb PC3200
    6600GT AGP

    Een herinstall zat ik ook al aan te denken, echter heb ik dit de laatste tijd al vrij veel gedaan en heb het er nu wel weer beetje meegehad.. maar als het de enige optie is zal ik binnenkort wel weer eens een poging wagen. :)
     
  11. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je met een herinstallatie uiteindelijk het minst lang bezig bent!
    Het klinkt allemaal niet zo schokkend maar om de fout eruit te halen ben je waarschijnlijk lang bezig. Is de moeite niet.

    Eerst je Mediacenter installeren inclusief alle beschikbare updates en daarna de koppeling met de extender.

    Suc6
     
  12. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit wat in inderdaad! Maar ja af en toe krijg je wel wat van Mediacenter he :p Ik zal hem dan nu eens wat eerder installeren na een format maar even kijken wanneer er een geschikt moment is.

    Wel apart die eerste foutmelding heb ik kunnen wegkrijgen.. door via extender manager een nieuwe xbox 360 toe te voegen... Dit gaat dan goed tot het punt; Creating a user account.. Op dat moment krijg ik het scherm setup error te zien en sluit hij setup af...

    Ik begrijp het alleen echt niet want ik ben de enige user en ook (dus) administrator. De xbox 360 zelf vertoond dan ook al het zwarte connect scherm en de codes en dergelijke zijn gecheckt... maar dan krijg ik die set-up error en is het einde verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2006
  13. meaxx

    meaxx Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een probleem en mischien is het heel makkelijk op te lossen maar iig.
    Nadat ik via de xbox site de setup van de xbox360 -media volg en de installatiebestanden heb gedownload en ik die wil openen krijg ik 1 seconde een laadschermpje en als die vol is sluit de installatie af.

    ik heb volgens mij alles gedaan wat ik moest doen en ik heb de xbox en mn pc (die xp heeft en service pack 2) op een router aangesloten.
    Maar ik hoorde dus dat je ergens een setup key moet invoeren maar daar vraagt die hele installatie niet naar maar ip daarvan sluit ie meteen af maar dat had ik al gezegd.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2006
  14. meaxx

    meaxx Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar het eigenlijk op neer komt is dat als ik de xbox360-media setup heb gedownload en ik die uitpak gebeurd er verder niks en weet ik niet hoe ik de installatie moet beginnen.
     
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Is er al wat bekend hoe je vista kan laten werken met je xbox360? Aangezien vista binnen een paar maanden op de markt komt.
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij helpen? Ik heb volgens mij al wel 5 programma's (codecs) geïnstalleerd om Media center mkv-bestanden af te laten spelen, maar het lukt niet. Telkens als ik een map toevoeg zegt 'ie dat de map leeg is...
     
  17. Benno

    Benno Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    HELP ik heb Media center op mijn pc,ik kan gedownload films gwoon op mijn pc afspelen.
    Maar op mijn 360 kan ik dat niet.:'-(
    En gwone gekochte films die ik op mijn pc gekopieerd heb kan ik op mijn 360 ook niet afspelen |:-
    en ik weet zeker dat het geen divix bestanden want het gaat op mijn pc wel.
    :'-(
     
  18. Benno

    Benno Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet egt niemand het ??
     
  19. jOzh

    jOzh Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg Media Center Extender op m'n pc niet geconnect met de Xbox. Ik zal even uitleggen wat ik allemaal al gedaan en werkend heb:

    Windows XP Media Extender 2005 is geinstalleerd, Xbox Live werkt op m'n 360 wel gewoon. Ik heb een Experiabox van Internetplusbellen, de Xbox is 'gewoon' met een kabel aan deze modem aangesloten. Zodra ik Windows MCE opstart (en m'n xbox aanzet) geeft Windows een berichtje dat er een Xbox360 gevonden is, of ik die wil installeren. Ja natuurlijk! Maar na het invoeren van de 8 cijferige code in het setupprogramma geeft zowel m'n pc als de Xbox aan dat er geen contact gemaakt kan worden. Soms krijg ik op m'n xbox het zwarte Media Center scherm met daarop 'contacting' maar verder dan dit kan ik niet komen.

    De windows firewall staat uit, maar dan nu het punt waarop ik denk dat ik een fout maak; de firewall in m'n Experia modem. Hierin heb ik poorten geforward naar het ipadres van m'n xbox. Klopt dit of moet ik de poorten naar m'n pc juist open zetten (of allebei?). Stel m'n xbox heeft ipadres *.*.*.3, m'n pc heeft *.*.*.2, welke van de 2 moet ik dan open zetten?
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2006
  20. akerboom

    akerboom Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    geen poorten openzetten op je router, maar de UPnP support aanvinken op je router
     

Deel Deze Pagina