1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mediaplayers

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 28 dec 2010.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Yup,

    als NAS gebruik ik atm 2 Synology's

    vandaar ook dat ik een SSD in de ultra ga zetten, ik hoef hem immers niet als storage te gebruiken

    Heb net bij Informatique een 64GB SSD besteld, hopen dat ze hem morgen komen brengen
     
  2. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Tot nu toe het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden..
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Zo , hele middag zitten pielen maar heb het nu wel even zoals ik het wil.

    Heb Openelec op de SSD gezet, NFS mount aangemaakt in de config, al mn films en series in de library gezet etc..

    Openelec is zo lekker snel, echt een verademing t.o.v mn ouwe xtreamer.

    Nu alleen nog ff sickbeard en sab aanpassen zodat alle nieuwe downloads meteen in de library gezet word wanneer ik de ultra aanzet.

    En dan morgen maar eens gaan kijken hoe ik het hele zaakje ga besturen met mn Harmony one.

    Voorlopig nog erg tevreden met de Ultra, hij staat de hele dag al aan maar is nog steeds niet warm :) En heerlijk stil
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik heb vandaag mijn Boxee Box binnen gekregen, alleen hoe kan ik een USB HDD eraan vast maken? Heb hem gewoon aan de Boxee gekoppeld met de USB poort, het is een Philips HDD die stroom via de USB pakt.

    Als ik naar bronnen ga zoeken dan komt hij er niet bij te staan...
     
  5. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Je moet hem eerst op de boxee zoeken en dan instellen dat je hem wilt delen.
     
  6. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Heb nog even een korte vraag over de Boxee Box, vind het echt een geweldig ding. Maar is er een manier om hem op Amerikaans in te stellen (net zoals je met de Xbox kan doen), zodat je die series (als South Park, Everybody Loves Ramon etc) kan terug kijken?
     
  7. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Moet kunnen met een VPN geloof ik, al heb ik dat nog nooit geprobeerd..

    Komen binnenkort van Asus optische drives uit die zich gedragen als FAT32 schijven.. Oftewel, een externe Blu-ray speler die je aan de Boxee kunt hangen! Weet eigenlijk niet of er op een blu-ray bestanden staan die groter zijn als 4gig, anders komt er gegarandeerd zo'n bakkie in huis. Mooie alles-in-1-mediaspeler!

    http://tweakers.net/nieuws/74818/computex-externe-optische-drive-van-asus-emuleert-hdd.html
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nice ! Ik heb nog steeds de oude Xtreamer (met Sidewinder). Moet zeggen dat de interface, ook van de xtreamer live en vod echt focking lelijk is, maar ja .... hij doet zijn werk.

    Ik ga geen Ultra kopen, ik wacht lekker op een nieuwe mac-mini, zet er plex op.

    Dit ivm met iTunes wat heerlijk werkt, ipad als remote gebruiken en dat hij super zuinig is.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Plex is toch een mac-specifieke afsplitsing van XBMC?

    Moet wel goed zijn dan :)

    wat kost een mac mini tegenwoordig? En is dat qua hardware niet een beetje overkill om alleen 1080p video mee te streamen?

    Ik verbaas me trouwens nog steeds over alle coole (voor mij) nieuwe functionaliteit in XBMC

    je kunt nu zelfs met 1 druk op de knop een trailer vanaf Youtube fullscreen streamen voor alle films in je library. Barst echt van de leuke add-ons

    En de audio passthrough is ook geweldig, werkt veel beter dan in de xtreamer firmware. Veel beter in te stellen (als je een beetje handig bent in .xml)

    Logitech heeft sinds vorige week de Ultra ook in zn database voor alle afstandsbedieningen. Ik had hem al zelf ingesteld (als media-center pc MCE) maar gister even opnieuw gedaan met de standaard ultra instellingen. Scheelt me weer alle extra knoppen handmatig configureren. Werkt perfect :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2011
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik wil dolgraag een Boxee Box gaan aanschaffen, vanwege de functionaliteit en dat ik gewoon Full HD kan streamen zonder haperingen. Ik lees alleen dingen over series streamen vanaf het internet? Klopt dat?
     
  11. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Is inderdaad mogelijk. Maar juist de lokale films en series werken zo perfect (althans voor mij!).. Heb wel eens een filmpje of een serietje gestreamd van het internet, maar het gaat mij om de offline content en dat werkt 99,99% vlekkeloos. Soms vergist ie zich eens in de coverart, of sommige (voornamelijk nederlandse) films herkent ie niet, maar tegenwoordig kun je de coverart zelf al wijzigen, en via de diskbrowser kun je alles afspelen, of ie het nou herkent of niet.

    Heb tot nu toe nog geen enkele keer gehad dat ie een bestandsformaat oid niet herkende. Geniaal ding. Sterker nog, mijn vrouw vond het apparaat in eerste instantie onzin ("Dvd's branden gaat toch ook goed?"), maar is er inmiddels dolblij mee. Ze is niet zo'n enorme whizzkid op technologisch gebied, maar hier kan ze vlekkeloos mee omgaan. Ook niet onbelangrijk :)
     
  12. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Ik ben ook op zoek naar een dergelijk apparaat, maar ik wil graag weten of hij ook losse .srt files ondersteund zodat ik een us serie kan afspelen met custos NL sub srt. Zelfde geldt voor een Video_TS file speelt hij die ook?
     
  13. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Jup. En, jup. Sterker nog, je kunt de Boxee zelf naar ondertiteling files laten zoeken (indien gewenst) en die streamt ie dan gewoon vanaf het internet.
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik ben overtuigd, dankje :) Ik kan trouwens mijn externe harde schijf (NTFS) er zo op aansluiten?

    Moet ik hierbij mijn subtitles voor series er bij zetten en kan ik ze dan selecteren of moeten ze de zelfde naam delen? Als de Box de subtitles zoekt, vind die ze dan ook altijd? Als er alleen op opensubtitles.com (?) gezocht wordt, vind die toch niet alles?
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2011
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb een WiFi extander om wireless bereik in mn kamer te verbeteren. Macbook Pro met de files en Boxee Box zitten op dit 'nieuwe' netwerk. Echter, op Boxee Box kan ik geen files meer afspelen. "The media source or file is not accessible."
    Map met files staat op MBP gewoon gedeeld en kan zo snel niet vinden waarom bestanden niet meer geopend kunnen/mogen worden op MBP.
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Samba? SMB?
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Boxee vindt automatisch Samba.

    Hij geeft aan:
    MACBOOKPRO-nogwat (SAMBA)
    en als je daar naartoe gaat is het smb://macbookpro-nogwat/

    Nu update aan het doen, zo nog eens proberen.

    Edit 2:
    Bij netwerk settings smb ingevuld (name/pass) en directories opnieuw toegevoegd. Kan ze nu wel afspelen.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  18. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Leg eens uit aub. Heb hier nog niks over kunnen vinden..
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    De laatste tijd gebruik ik geregeld m'n Asus O!Play HDP-R1 weer en ik begin me een beetje te ergeren aan de mogelijkheden van het apparaat :+ Het menu ziet er niet uit en er zijn buiten een vage internet tv service maar weinig extra opties :p

    Nu ben ik dus een beetje aan het rondkijken naar mediaspelers met meer opties en nu ben ik tegen de Boxee en de Popcorn A-300 aangelopen. De Popcorn is nog maar kort geleden uitgekomen en vrij recent maar de Boxee is voor zover ik kan zien van oktober 2010, iemand die weet of er binnenkort een ge-update model uitkomt?
     
  20. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Volgens mij niet, maar er komt wel een software update voor de Boxee..
     

Deel Deze Pagina