Meer nieuws over Halo op de PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RumbleBumble, 23 dec 2002.

1. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond dit vandaag om gameZ.nl:

Halo is nog steeds dè first-person shooter van de Xbox. Van deze game zijn er intussen al miljoenen verkocht. In 2003 zal eindelijk de PC-versie verschijnen. Gearbox Software is verantwoordelijk voor deze belangrijke Xbox-conversie. De ontwikkelstudio laat nu wat meer los over het werk aan deze beroemde first-person shooter.

Lang geleden toen Bungie (de makers van Halo), nog een kleine onafhankelijk spelontwikkelaar was, werkte deze studio aan Halo. Deze first-person shooter zou oorspronkelijk op de PC verschijnen. De rest is een bekend verhaal. Microsoft kocht Bungie en Halo werd en is het bestverkochte spel voor de Xbox. Inmiddels werkt Bungie aan de opvolger en is het werk aan de PC-versie van Halo uitbesteed aan Gearbox Software.

Deze studio wordt geleid door Randy Pitchford, die vandaag op GameSpot wat meer loslaat over het werk aan deze Xbox-conversie. Volgens de ontwikkelaar is het omzetten van Halo een hele opgave. "Qua structuur lijkt de Xbox wel op een PC, maar aangezien dit één van de eerste Xbox-games is, gaat de engine wat ruw om met de hardware" laat Pitchford weten.

Inmiddels is de hele grafische engine omgezet en is ongeveer veertig procent van het project klaar. Naast technische uitdagingen worden er qua gameplay ook wat veranderingen doorgevoerd. Omdat spelers met een toetsenbord en muis sneller kunnen richten, moet volgens Pitchford de moeilijkheidsgraad opnieuw gebalanceerd worden.

De multiplayer-modus is echter het voornaamste onderdeel waar vernieuwing wordt doorgevoerd. De focus ligt vooral op meer nieuwere levels, die een stuk groter zijn zodat ze geschikt zijn voor meer spelers. Ook heeft Gearbox plannen voor extra wapens en voertuigen. Naast het creatieve werk wat dit met zich meebrengt moet er bij de multiplayer-opties ook heel wat technisch werk verricht worden. Om het spel bijvoorbeeld geschikt te maken voor het spelen over internet, wordt heel de netwerkcode herschreven .

Halo voor de PC wordt midden 2003 verwacht.

Denken jullie dat deze game een hit wordt op de PC? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Halo was vooral goed omdat de gameplay zo goed was (voor een console). Ik denk dat dit op de PC geheel anders zal zijn... Maar de tijd zal ons leren

:)

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Randy Pitchford, de man die zijn beloftes niet waarmaken kan.

3. RumbleBumble

RumbleBumble Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet... Ze zijn "al" op 40%. En volgensmij zijn ze al wel aardig lang bezig... Tegen die tijd zijn de ogen nog meer gericht op Halo 2. Ik weet het niet hoor. Het is vast niet op tijd af....

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ja CS CZ was eerst ook op 80% maar hebben ze uit handen gegeven. Nu is het Ritual dat bijna helemaal moet beginnen. 40% vind ik nog erg weinig. De PC versie werd in mei aangekondigd, toen pas werd de code overhandigt en als ze nu pas op 40% zitten (na 7 a 8 maanden) dan kan je de PC versie dus pas in oktober volgend jaar verwachten ipv juli.

Deel Deze Pagina