ik vind het eigenlijk jammer dat er zo weinig platform games uitkomen, zoals spyro,crash bandicoot of rayman en blinx. eveneens mis ik een hoop puzzle games zoals tetris,die er dan wel weer is,maar dan nog. ik zie alleen maar rpg's hack en slash games en race games. ook zouden game programmeurs mooie 2 d games kunnen maken in de trend van super mario world ofzo. misschien zijn de ze spellen te min voor de x-box ,maar dan kun je ze toch grafisch in een mooi jasje hijsen? wie mist zulke spellen nog meer en wie weet game titels in dit genre??
Je zegt 2-d en je komt aan zetten met Spyro en Crash Bandicoot. Maar ja ik vind die oude platformers wel cool maar niet voor op de Xbox
Tork komt over een tijdje, net als I-Ninja. Dat worden wel 2 geinige platformers. En over die 2d games, die komen niet zo snel meer op een next -gen console met erg veel paardenkrachten maar eerder op een handheld of GSM. in Japan, waar dus veel meer handehelds zijn + I-Mode / UMTS toestellen zijn wel veel 2d spellen.
waarom zijn zulke oude platforms niet cool? ze kunnen toch grafisch toch verbetert worden? ze moeten ook eens makkelijke en leuk games hebben waarbij jen iet al te veel moet nadenken... gewoon lekkere simpele gameplay
Ik zou meer games willen zien zoals Viewtifull Joe op de Gamecube. 2.5 dimensionaal zeg maar. Met veel actie en de rekenkracht die je overhoudt doordat het geen volledige 3D is, besteed je aan grafische pracht zodat het spel een lust voor het oog is en snel en prettig speelt.
Metal Slug komt nog, meer actie dan platform maar. Er kan nog zoveel gedaan worden met 2d! De stap naar 3d was eenmaal gemaakt en toen is iedereen daar naar overgestapt, maar 2d is nog lang niet klaar. Viewtifull Joe is idd een voorbeeld wat oude sfeer en nieuwe technieken goed combineerd en waar veel ontwikkelaars nog wat van kunnen leren.
Ik wachtte ook erg op I-Ninja maar Sony Europe heeft weer es voor gezorgt dat het spel hier alleen op de Ps2 verschijnd :{
Een schitterend platform game dat ik onlangs een hele tijd gespeeld heb is: 'The Hobbit'. Op de demoCD van Offical Xbox Magazine stond ook een demo van 'Prince Of Persia'. Dat wordt ook een schitterend spel en dat zal het volgende spel zijn dat ik zal kopen.
The Hobbit krijgt niet echt positiefe recenties, allemaal 6jes enzo. Maar ik lees toch wel dat best aardig wat mensen het een goed spel vinden.
The Hobbit is toch echt meer een adventure dan een platformer dacht ik zo. En Prince of Persia is ook totaal geen platformer (alhoewel je soms wel het gevoel krijgt ).
Meningen zijn natuurlijk subjectief, maar persoonlijk vind ik dat als je vaak moet springen, klimmen, van liaan naar liaan springen en ondertussen goudmuntjes moet oprapen, dat je toch wel alle elementen van een platformspel hebt. (Trouwens, Gamespot vindt het een Actiespel) En bij Prince of Persia heb je ook moeten klauteren, springen, vallen ontwijken, uw timing om te springen afwegen,... en dat maakt het voor mij ook een soort platformspel. (Tegenwoordig zijn de meeste spellen ook combinaties van genres: de één zegt: "een platformspel met adventure-invloeden", de ander zal zeggen: "een adventure met platforminvloeden" Wie heeft gelijk ? Allebei, afhankelijk van hoe je het interpreteert.) Maar laat ons er niet over discussiëren en on topic blijven.
ik hoop dat ook programmeurs van nederlandse bodem deze topic lezen en eens wat gaan verzinnen voor dit probleem. ik hoor wel meer de laatste tijd, dat mensen de "jump'n run" games missen op de nieuwere consoles,en met name de x-box.
Ja, en ik heb et liefst gewoon weer de 2-D platvormers terug, 3-D platvormers weten me niet echt te boeien incl. Mario Sunshine.. Maak maar gewoon een spel collectie van allemaal oude goede 2d platvormers ipv die troep van Midway, Atari enzo 2D Platvormers
Ik zou graag Gex the Gecko, van de gelijknamige games, terugzien. Ik vond hem wel vet met zijn droge humor en parodieen overal op.
mmm eerste keer dat ik deze thread lees... weet ge het valt mij toch op waarom er sommige gamers ( meestal voorstanders van PS2) steeds aanhalen dat er minder games op de markt komen voor xbox. Wel langs de ene kant snap ik wel dat er echte gamefreaks rondlopen ( gelukkig maar , maar langs de andere kant... kijk eens naar de graphics van de ps2 games.... die moeten toch steeds onder doen aan de xbox. Hetgeen ik raar vind is dat mensen liever veel games van mindere kwaliteit verkiezen boven veel knappere, maar minder in aantal, games.... nu ja, degene die mij van het tegendeel kan overtuigen... shoot
nou wodan, je hebt wel gelijk, maar gamen blijft toch gamen. wie is er niet groot mee geworden met spelletjes zoals super mario en soortgelijken. en zulke games hoeven kwa kwaliteit en grafiek heus niet zo slecht te zijn.er kunnen ook jump'n run games gemaakt worden, met vette graphics.en ik ben ook van mening, als de x-box mee moet lopen met de top, dan moet je ook alle genres een beetje bedienen. mischien is het net dat beetje, wat er voor zorgt dat er niet voldoende mensen een x-box willen kopen.hek dat nou goed geschreven?? hehehe misschien moest nintendo ook maar wat games vrijgeven op de x-box en misschien meer geld ermee verdienen aan games, dan proberen hun verkoop van de cube nog overeind te houden.
Interessante mening! Alsof grafische kwaliteit boven gameplay gaat... Juist op 't gebied van platform games doen de PS2 toppers totaal niet onder voor de (weinige) Xbox platformers, en dat zie je terug in de reviews. B.v. de top 5 van PS2 platformers scoort behoorlijk hoog (www.gamerankings.com)): - Ratchet & Clank 2: 91.1 % - Jak 2: 89% - Jak & Daxter: 89% - Ratchet & Clank: 89% - Sly Cooper: 85% (Alle titels exclusief voor PS2). Vergelijk (voor de Xbox): - Oddworld: Munch's Oddysee: 80% - Rayman 3: 78% (multi-platform) - Voodoo Vince: 77% - Sonic Heroes 73% (multi-platform) - Blinkx: 73% (Ik heb JS:RF weggelaten, omdat ik dat geen platform game vind. Dat verandert overigens weinig aan de vergelijking). Een van de redenen dat er (zulke) goede PS2 platform games zijn is dat er een enorme competitie is, vooral rond de kerst. Ben je (als platform game) middelmatig, dan verkoop je slecht. Daarnaast is er simpelweg een groter ontwikkelbudget voor (goede) PS2 platformers omdat de verwachte verkoopaantallen nogal wat hoger liggen dan voor de Xbox. William (met een PS2, GC en Xbox, zodat vergelijken mogelijk is)
bedoel je daarmee dat de x-box niet echt geschikt is als platform console? dus als mensen meer platformers willen spellen maar een andere console moeten gaan kopen zoals de cube of ps2? of begrijp ik dat nu verkeerd?
Als platform games je favoriete genre is, dan is de Xbox niet de 't meest geschikte console; je hebt weinig aan al die extra performance, hard-disk, ethernet aansluiting, Xbox Live content download etc. als de top platform games er (nog) niet zijn.