meer Ram?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dahouseman, 7 feb 2007.

1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Een goede dag,

Ik heb hier een computer staat van packard bell: deze Klik

Hij heeft 512 MB Ram. Hoorde dat hij een stuk sneller zou kunnen worden als je hier 1gb van maakt. Dit schijnt niet zo moeilijk te zijn om te doen (hoorde ik dan he :+).

Vinden jullie dit de moeite waard om te doen? en kan ik dit zelf doen? Ik ben technische gezien best handig, alleen nog nooit met computers geklooit. Dus wat komt er allemaal bij kijken?

En welke part zou ik nodig hebben?

Zoals ik al zei, ik ben best handig, alleen computers nog nooit gedaan, wel intressen in. Dus als ik heel domme vragen stel, mijn excuus daar voor :+

2. daantjuh_15

daantjuh_15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja 1 gb is nu wel redelijk...512 begint nu beetje aan lage kant te rake, het erin zetten van een geheugen kaart is simpel...gewoon vast klikke..maar je moet wel goed kijken welke type je nodig hebt anders is je moederbord naar de knoppe, dus ik zal gewoon even langs een winkel gaan en vragen, maar het is makkelijk om het erin tezetten.

3. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    is het misschien aan te raden om voor nog meer ram te gaan? of is dat onzinnig in verband met mijn proccesor?

4. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    naja meer ram is altijd handig, vooral als je 512 hebt, is nog redelijk weinig..ik heb nu 768 (zoiets) dat is dus een 512 + een 256 mb, maarja zelfs dat werkt niet echt super snel..dus als ik jou was zou ik gewoon nog een 512 kaartje erbij halen, heb je mooi 1gb...daar kan je best ff mee vooruit ( maarja, het kost ook wat hehe:+ )

5. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe veel je aan RAM besteed dat hangt natuurlijk af van hoe lang je van plan bent om de computer nog te gebruiken. Je kan ook gewoon 2 modules van 512 er bij plakken dan heb je 1,5 gig in totaal en dat merk je echt!!

6. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

Oke, wat heb ik dan nodig, alleen die 2 modules of ook nog kabels/tussenstukjes/whatever ;)

En weet iemand toevallig welke site je die dingen goed kan bestellen en hoe ik kan zien welke ik nodigheb?

7. daantjuh_15

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon naar een computerwinkel gaan, en zeggen wat voor ram-chipje je hebt en dan weten die wel hoe en wat, je hoeft geen extra kabels of wat dan ook te kopen, alleen dat chipje.

8. Tha Divinity

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb net wat meer onderzoek gedaan naar je moederbord, de VIA UniChrome KM400. Als de link die jij hebt gegeven ook echt klopt betekend dit dat je maar twee geheugenbankjes hebt. Je moet dus eerste even kijken of ze alle twee bezet zijn of of er maar 1 bezet is met een 512 module. Indien er 1 bezet is met 1 512 module moet je er een van 512 bij kopen. Zijn ze allebei bezet dan dien je twee van 512 te kopen. Je hebt trouwens socket A dat is het enige wat je bij de computerwinkel hoeft te vermelden dan weten zij wel het geheugen dat zij jou moeten geven. BTW dit is alleen maar zo indien de computer die jij hebt ook exact dezelfde is als in de link.

9. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik weet niet wat je sneller wilt hebben op je PC. Als je bv. veel verschillende programma's tegelijkertijd wilt gebruiken kan je er inderdaad beter 512 mb bij proppen. Als je sneller wilt zijn in games zou ik je geld besteden aan een nieuwe videokaart + 512 mb erbij (of alleen vid kaart en veel processen sluiten als je gaat gamen).

Als je vista wilt gaan draaien dan moet je zowiezo naar de 1 gig geheugen toe.

Edit: Hmm een nieuwe vid kaart hoeft niet eens duur te zijn voor jou want je hebt een wel heel erg klein beeldschermpje. Dus die vid kaart hoeft niet snel te zijn op hoge resoluties.

Laatst bewerkt: 7 feb 2007
  10. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

haha, don't mess met mijn schermpje :+

Nee heb hem niet nodig voor spellen. Daar heb ik een 360 voor ;)

Ik wil wat meer zwaardere programmas kunnen draaien. Gebruik van excel+autocat+WMP geeft al problemen. Ligt natuurlijk ook aan hoe groot de bestanden zijn die excel+autocat open heeft staan. Dat soort ongein dus, veel 3d gebruik ik niet.

11. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Dan kan je zelfs gaan denken aan 1 gig erbij of upgraden naar dual core met vista. Wat ook handig is als je dat soort dingen veel doet is gewoon een 2de 15 inch erbij kopen en dual screen gaan werken.

12. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Dual core? kan dat met mijn moederbord?

kan ik dat niet altijd nog doen, eerst ram update en later misschien als nog dual core?

13. Tha Divinity

Leuk Bevonden:
    7
    Dual core gaat niet, je hebt een socket A. Daar worden helemaal geen processoren meer voor gemaakt laat staan Dual core procs. Een nieuwe vid kaart heeft ook weinig zin want je hebt een AGP video slot. AGP vid kaarten zijn er nog wel maar meestal duurdere en belangrijker veel zeldzamer dan hun PCI-E broertjes. Dus als je echt denk te gaan upgraden heb je zoiezo een nieuw moederbord nodig.

14. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gelukkig ook geen betere video kaart nodig. Dual Core zag ik ook al niet helemaal zitten, maar denk vraag er toch maar even na ;)

Dan wordt het dus maar gewoon meer ram :b:

Weet niet helemaal zeker of ik de VIA UniChrome KM400 wel heb, maar denk het wel. Heb nog wel een slot vrij voor extra ram.

Die er nu al inzit is een 512mb DDR kan dat kloppen?

Laatst bewerkt: 7 feb 2007
  15. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Dat kan kloppen.
    Erm.. Als het je lukt om zonder geweld je RAM-stickje eruit te halen, kun je die gewoon even meenemen naar een computerwinkel. Zeg dat je 512mb erbij wil, en ze geven je wel de goede mee.

Let erop dat je hem er goedom weer in doet ;)

16. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0

Met beetje beleid is hij er uit te halen ja. (zonder iets te mollen:+)

Dan neem ik die morgen wel gewoon mee. Moet lukken.

Hoor je morgen of het gelukt is. :)

17. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is gelukt, wat de extra RAM betreft.
    Alleen nu heeft mijn broer mijn computer gister ook geformateerd (via opnieuw windows installeren.)

Het probleem is dat hij nu mijn geluidskaart niet herkent en ik ook nergens er een driver voor kan vinden bij de bijgeleverder cd's/dvd's.
    Het is de computer die staat vermeld in de begin post.

Daar staat:
    Audio Output
    Type: Geluidskaart

Conformiteitsnormen: Sound Blaster

Speaker(s): 2 x rechtse/linkse kanaal

Ik heb al even op google op sound blaster drivers gezocht, maar dan kom je bij creative uit en dan moet je weten welke soundblaster kaart je hebt. Dan zeggen ze dat je op de kaart moet kijken. Nouja ik mijn comp weer openschroeven, kan alleen de geluidskaart niet vinden |:- (volgens mij is hij dus ingebouwt in het moederbord)

Dus iemand een idee hoe ik hier mee verder moet?

Edit: Bij Wizard Hardware toevoegen geeft hij het aan als "Multimedia-audiocontroller". Met huidige status: "De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28 ) "

Het is al gelukt :)

Bedankt voor alle hulp.

Laatst bewerkt: 8 feb 2007
  18. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    wat betreft geluidskaart probleem......

je kan de plek van de soundkaart terug vinden aan de achterkant van de pc door te kijken waar je een rode, groene en blauwe ingang ziet zitten.....deze aansluitingen zitten op je geluidskaart.......

zitten die aansluitingen boven elkaar dan zijn ze op je moederbord gemonteerd , er uit halen is dan dus geen optie......

zitten de horizontaal dan is ie eenvoudig te verwijderen , het type geluidskaart staat op de kaart zelf te lezen......

als je een onboard geluidskaart hebt staan de drivers waarschijnlijk op een cd die bij het moederbord geleverd is....

19. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Die cd met drivers is weg. Volgens mij nooit gehad, kan hem ook zijn kwijtgeraakt.

Maar hij was onboard, heb ook al een goede driver gevonden.

(met driver wizard)

Deel Deze Pagina