Meer Xbox sellings dan GC in Japan

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dark-man, 31 mei 2002.

1. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meer Xbox dan GameCube in Japan

Voor het eerst is het de Xbox gelukt om in Japan beter te verkopen dan de GameCube. Afgelopen week gingen er daar 7.400 Microsoft-consoles over de toonbank, ten opzichte van 2.500 Nintendo-apparaten.

klik hier voor het hele bericht

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    maar PS2 verkoopt nog steeds veeeeeeeeeeeeeel mer

3. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Hé WouteR ik had jullie het nieuws hierover gestuurd!!
    komt zeker niet op de site te staan?? :'-(

Ach wat maakt het uit, nu nog effe PS2 verslaan, en dan zijn wij ook weer blij!!! :)

4. markorius

markorius Guest

Ja, hoe dom kunnen mensen zijn want de ps2 stelt niet veel voor hoor en weinig toekomst, Xbox word steeds beter

5. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ps2 verkoopt veel meer.. maarja.... XBOX GAAT DAAR WEL OVER HEEN (hoop ik). ik vond het alleen een goed vooruitzicht dat de Xbox meer verkoopt dan de Gamecube. Is al dat gezeur over 'xbox verkoopt niet zo goed' enzo ook meteen verholpen.

6. Tijman

Tijman Player

Leuk Bevonden:
    0
    Totaal heeft xbox ook nog niet meer verkocht dan de gamecube, dat is ook wel een belangrijk gegeven.
    Nou nog de ps2

Kusjes Daan

7. Panzerhaubitze

Panzerhaubitze De botte bijl

Leuk Bevonden:
    0
    Markorius, blaat jij maar lekker door hetzelfde werd gezegd tijdens de DC/PS1 oorlog, bestaat de DC nog?

Dat wou ik maar ff zeggen, misschien "wint" de XBOX misschien de PS2 misschien alle2 maar dat kan niemand nog weten op dit moment, dus ga niet zo lopen bleren dat mensen die een PS2 kopen "dom" zijn!!
    :mad: =( :mad:

8. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo, is gewoon een goeie console.. En heeft al een ruim aanbod aan games..
    De Xbox heeft een hele grote en mooie toekomst in het vooruitzicht.. Maar dat betekent niet dat als iemand liever een PS2 koopt dom is!!
    Wij nemen het risico om een nieuwe console te kopen, zo kan je het beter zien..
    Als iemand een PS2 koopt dan weet diegene dat er al honderden games ervoor zijn uitgekomen!!!
    De Xbox heeft zich bij mij al bewezen, maar voor sommige mensen is het belangrijker dat er al een groot spel aanbod is!!!
    Snappie!!! :)

9. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ik hoorde dat de prijzen van de GC op 4 juni 50 dollar naar beneden gaan aldaar. Mensen zijn wel gek om de afgelopen twee weken een GC te kopen in Japan. 14 dagen wachten en je steekt 50 dollar in je zak.

10. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    bron: planetxbox

Hardware Sales: Positive Results

Yesterday we reported that Famitsu had released a list of the top selling consoles in Japan for the week and Xbox was down at just over 800 units. Today charts from Media Create were released and, for the week ending May 26th, it seems the Xbox price drop had a very positive effect. For the first time since Xbox was launched in Japan, Xbox has managed to outsell GameCube and PSOne.

PlayStation 2: 65,200 (Annual: 1,705,300)
    Game Boy Advance: 30,900 (Annual: 1,187,700)
    Xbox: 7,400 (Annual: 193,000)
    PSOne: 4,800 (Annual: 114,800)
    GameCube: 2,500 (Annual: 563,200)
    Game Boy Color: 1,200 (Annual: 50,400)
    Wonder Swan Color: 1,100 (Annual: 83,600)

de XBOX heeft nog (heel) veel in te hale hoor

Laatst bewerkt: 1 jun 2002
  11. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Idd heeft dit te maken met de al aangekondigde prijsverlaging van de Gamecube. Geen wonder dat er deze week minder Cubes zijn verkocht. Ik hoop niet dat MS zo dom is dat ze de verkoopcijfers van deze week in hun marketing gaan uitbuiten.

We moeten realistisch zijn: de Xbox verkoopt nog steeds voor geen meter. Dat MS nog steeds niet met officiele cijfers voor Europa is gekomen (of heb ik iets gemist?) zegt genoeg, want MS is er meestal als de kippen bij om met juichende persberichten naar buiten te komen als daar maar enige aanleiding voor is. Dat de PS2 nog steeds zowel de Cube als de Xbox outselled - en dik ook - is het beste bewijs dat alleen betere hardware nog geen console verkoopt. Dat doen vooral de games. En zolang de Xbox zo weinig echte exclusives biedt en zoveel ports zal dat ook niet veranderen. Tja...developers en uitgevers brengen hun games nu eenmaal het liefste uit op een platform dat ze zoveel mogelijk potentiele klanten willen bereiken.

Voor mij persoonlijk zeggen verkoopcijfers me niet zoveel en die console-flamewars kunnen me al helemaal worden gestolen. Ik speel gewoon wat ik zelf graag speel, of dat nou op de PS2, de Xbox of de PC is. Maar als ik eerlijk ben speel ik nog steeds het meeste op m'n PS2, ook al is de Xbox een veel betere machine. Er zijn nu eenmaal een paar games die ik niet kan missen (PES, GT3, GTA:cool: en die zijn er allemaal alleen voor de PS2.

Als de PS2 gelijk (of maar iets eerder) dan de Cube en de Xbox was uitgekomen, was Sony kansloze derde geworden. Nu hebben ze echter zo'n gigantische voorsprong, dat ik me niet kan voorstellen dat ze die nog uit handen geven. Daar moet je verder niet te moeilijk over doen, want we hebben allemaal dikke lol met onze Xbox en daar gaat het om. Maar je moet het wel kunnen accepteren.

12. Brembo

Brembo X-box dude

Leuk Bevonden:
    0
    NGC zeker tijdelijk uitverkocht geweest............

13. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ms heeft 500.000 verkocht vrijgegeven op E3.

check het interview met J.
    http://www.computerandvideogames.com/front_index.php

---------------------------------------------------------------------------

If you think about the positioning of Xbox in the global market at the moment, you've had definite success in America, but what about Europe and Japan? How do you think it's going for you over there?

Allard: We're learning a lot. I think the most important thing is that when we make a mistake we learn enough to never do it again. We've learned most in Japan and we have to be most patient in Japan to build those relationships. It's very, very important that we build and foster those relationships. If you look on the showfloor, of the 10 hot games people are talking about with Xbox, you have Blinx, Ninja Gaiden, Panzer Dragoon, DOA Volleyball: five or six of the 10 games are from Japanese developers. So we're making some good progress in Japan but we need the content before the box will start moving.

In Europe, we made a mistake with the price. We won't make that mistake again. We adjusted it quickly and the market responded very well. We're over half a million install base now and the trajectory is very good. We're right on plan on where we want to be in Europe.

I think we need Europe-centric content to be successful there, particularly in sports, and I don't think we can count on Live being a huge boost for us in Europe because of the diversity of the telecom industry there.

14. Theeasygamer

Theeasygamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waarom iedereen een monsterverkoop verwacht in het begin, vergeet niet, de PSX was in het begin ook traag qua verkoop.
    Er komen eind dit jaar genoeg games om de gamer over te halen om een x-box te kopen
    wait and see, mijn vader kwam iniedergeval dol enthousiast terug van de E3 en vertelde dat wat we zagen met screenshots van spellen helemaal niets is, de stands van Sony en Nintendo waren niets in vergelijking met de Microsoft stand. De x-box gaat echt goed verkopen eind dit jaar met zoveel goeie spellen die eraan komen. Ondertussen ga ik me tot die tijd bezig houden met Buffy :) (stoer spel is dat trouwens)

15. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    een half miljoen xboxen in Europa werd er bedoeld

Laatst bewerkt: 1 jun 2002
  16. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    HAHAHAHAHAHAHAHA!!! Sorry hoor! Maar de PS2 stelt wel degelijk wat voor......waarom zou die anders nog zo goed verkopen? Plus dat de PS2 op dit moment een nog sterkere line-up heeft dan de xbox.

Ik heb beide apparaten en ze bevallen me beide prima! Lame-ass basher.............

17. dark-man

dark-man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op dit moment heeft de ps2 misschien wel een sterke line-up, maar ik denk dat vooral in de herfst xbox toch zeker een betere line-up heeft dan ps2, en aardig gaat inlopen op sony. dit komt ook nog door xboxlive!, en door al het geld dat M$ voor de komende jaren voor de xbox gaat gebruiken.

18. X-Booster

X-Booster New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is ook wel, er zijn wel wat meer spelle in ontwikkeling voor de xbox dan voor de GC

19. Chukie

Chukie Casual-visitor

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom haal je in godsnaam de gamecube er weer bij?

En hoe kom jer trouwens bij? Het is namelijk niet zo.

Bovendien kan je beter 10 goede spellen van de 20 hebben dan 1 goede van de 100.....

20. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    omdat de thread is dat de xbox voor het eerst beter verkoopt dan de GC =(. check http://www.tothegame.com/ het keiharde bewijs en ga nu met je GC praat maar naar een gc forum

Deel Deze Pagina