1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Meerdere computers in een netwerk

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Maqua, 28 mrt 2006.

  1. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Thuisnetwerk

    Hallo allemaal,

    zoals jullie weten is het met windows xp erg gemakkelijk om een thuisnetwerkje aan te maken als je meerdere computers hebt. Dat gaat gewoon met de wizard die je kunt vinden bij configuratiescherm.

    Met dit netwerk kun je bijvoorbeeld internet delen, printers delen, gamen over je netwerk en ook bestanden delen.
    Nu ging dit met mijn oude computers goed, maar nadat er één het huis uit is gegaan en een ander voor in de plaats is gekomen (computer 2), is er een probleem ontstaan met het delen van bestanden. Vanaf computer 2 kan ik alle bestanden zien en bewerken op computer 1. Vanaf computer 1 kan ik echter niet in de mappen WINDOWS, Program Files en Documents and Settings. De andere mappen zijn wel normaal toegankelijk. Het lijkt wel of deze mappen beveiligd zijn. Het bericht wat ik krijg als ik bijvoorbeeld mijn map probeer te openen is:

    Ik heb Windows XP Home Edition.

    Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad of weet iemand de oplossing?
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ik snap niet wat je in de mappen windows en settings wil gaan doen, maar ja misschien is de versie op je nieuwe pc wel standaard beveiligd?
    je hebt "delen" aangevinkt met elke map op pc1?
     
  3. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Die zijn altijd beveiligd als het goed is, kan je met die andere pc wel bij program files etc komen, zou niet moeten kunnen.
     
  4. Thomaaas

    Thomaaas Kill or be killed

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, moet niet kunnen, dan zou een hacker van buitenaf dus ook gewoon in je WINDOWS en Program Files komen ;)
    Lijkt me niet helemaal de bedoeling...

    Hoe het komt weet ik niet, ik denk dat je die mappen op beveiligt hebt staan of gewoon standaard beveiligt zijn..;)
     
  5. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    idd check je mappen + welke windows Xp heb je. Beiden Home?
    heb je firewalls aan staan, antivirus software met firewall functie etc etc..
     
  6. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    firewall misschien, die wil nog wel eens kutten. Die van norton wil mij ook niet doorlaten... ff uninstallen die rommel wil helpen. Pc`s zijn kudt....
     
  7. x15killer

    x15killer XoTiC c3l

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien perongeluk een andere computer als server geïnstallerd:confused:
     
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Standaard is alleen de map shared docs toegankelijk voor anderen, dus als je die andere mappen ook toegankelijk wilt maken zul je deze moeten delen.
    Dit kun je aanzetten door bij de map naar eigenschappen te gaan, en dan het tabblad delen te kiezen en vervolgens netwerkdeling aanvinken.
    Als het goed is zou alles dan moeten werken.
     
  9. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik ben er uit, het probleem was, dat alleen een aangemelde user zijn eigen map kan delen van 'mijn documenten'. Ik moest dus voor elke user apart inloggen en het delen aanvinken.

    Bedankt voor jullie reacties allemaal!
     

Deel Deze Pagina