[XOne] Meerdere Xbox online met Xbox Live via 1 ISP-account?

Discussie in 'Games' gestart door ironx, 31 aug 2003.

1. ironx

ironx Jump in.

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik heel nieuwsgierig naar, maar betwijfel of het technisch wel kan:

Ik en m'n broertje hebben allebei een Xbox. Binnenkort willen we ook allebei Xbox Live aanschaffen, maar daar komt dan direct de volgende vraag om de hoek kijken... Is het eigenlijk wel mogelijk om meerder Xbox-en tegelijkertijd online te hebben via 1 internet account (kabel)?

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat kan hangt van je internet account af though

als de minimale systeem eisen de volgende zijn:

De minimale download, upload en ping snelheden zijn:
    Download snelheid: 48.0Kbyte/s (384.0Kbit/s)
    Upload snelheid: 16.0Kbyte/s (128.0Kbit/s)

dan moet jouw snelheiden het dubbele zijn

en moeten jullie niet aan het downen of surfen zijn

3. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kabel-abonnementen hebben meestal niet zo'n hoge upload, dus ik denk dat het niet zal gaan (niet zonder lag tenminste).

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ... het kan als je een upload hebt vand 256 of niet tegelijkertijd speelt

5. ironx

ironx Jump in.

Leuk Bevonden:
    0
    Down is 3072, up is 384... :)

6. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Mot lukken dan!, Wel ff een router kopen hé?

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan makkelijk MotoGPen met 2 Xboxen via Live met zelfs meerdere personen per Xbox. Ligt maar net aan welk spel het is. MotoGP is minder zwaar dan bv Midtown madness.

8. Dolby

Dolby XBOX Live Enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Meerdere XBOX op 1 ISP aansluiten

Hallo goede avond,

Het moet mogelijk zijn, maar je moet dan wel een leuke upload hebben want de voice communicator gebruikt vrij veel upload.

Met 16KB upload kom je er niet.

Dus je zou toch minimaal een upload nodig hebben van ongeveer
    32kb en hoger.

Dolby...

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Via een router, of heb je meerdere IP adressen?

Als een signaal voor poort 3074 op je router binnenkomt, hoe weet jouw router dan naar welke van de 2 Xboxen dat signaal moet?

Wat ik bedoel te zeggen is: Ik geloof er geen fuck van. Ik denk dat het wel (gedeeltelijk) kan werken, maar dat je er vaak last van zult hebben dat een ander niet met jou kan connecten.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit werkt zonder problemen hoor komt mede doordat de data van je xbox coded is en je meerdere porten hebt geassigned ... werkt het zelfde als een inet verbinding ... als je aan het surfen bent komt jouw data toch ook goed aan ;) ... Ik heb zelf nooit problemen onder vonden en ik heb 2 xbox'en met live

11. edding3000

edding3000 Guest

ik haal deze maar even naar boven.
    als ik nu bv met de ene xbox een game host en met de andere erbij wil joinen kan het toch niet?
    Of is dit ook mogelijk?

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm weet ik niet... volgens mij moet het kunnen ... maar ik heb geen idee of het kan

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dewd, als je met 2 PCs gaat bruisen dan doen beide PCs zelf een aktie en komt er een response als gevolg van die aktie.

Dus PC1 triggert een connectie van poort 6545 naar poort 80 en krijgt antwoord van remote poort 80 aan poort 6545. Tegelijkertijd triggert PC2 een connectie van poort 52236 naar poort 80 en krijgt dus ook antwoord van remote poort 80 naar poort 52236. (lokale poorten zomaar gekozen).

Met Xbox Live gaat een Xbox hosten. De 2e Xbox joint het spel. Staan er dus 2 Xboxen in de lobby te wachten tot er zich meerdere spelers aanmelden.

Komt er dan een derde Xbox bij dan meldt ie zich met een sliert data naar poort 3074. Voor welke van de 2 Xboxen is die sliert dan bedoeld? De router weet van niks, want geen van beide Xboxen heeft ooit een aktie richting die derde Xbox ondernomen.

Ik kan me hoogstens voorstellen dat de Live server een rol in dat connect-proces spelen waardoor dit probleem niet voorkomt. Maar heb tegelijkertijd sterke twijfels.

14. ini

ini Carpe Diem

Leuk Bevonden:
    0
    Even van jouw situatie uitgaande Pejannl:
    2 xboxen op 1 verbinding en allebei hosten(hetzelfde of verschillende spellen maakt even niet uit)

Dus omdat de hostende xbox geen verzoek tot informatie doet en de mensen die dan joinen niet direct op een 1 bepaalde xbox binnen komen weet de router niet naar welke xbox ie het moet sturen. Zou er in die connectie "sliert" zoals jij die noemt niet bepaalde informatie staan zoals bv IP adres van de xbox??

Ik ken namelijk mensen met hetzelfde probleem:

Wanneer de 2e xbox gaat hosten, kunnen sommige mensen(elke keer dezelfde mensen) niet meer joinen, krijgen connection failed.
    Zou er hier een workaround vor mogelijk zijn?

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Er zijn 2 soorten connecties over internet mogelijk.

De eerste soort is een zgn reaktie op een request. Bijvoorbeeld jij vraagt een url op bij een webserver, en de webserver stuurt dan het gevraagde antwoord (een webpage) naar je browser. Jouw NAT router weet dan waar de request vandaan komt en als de webserver de webpage naar de router stuurt weet de router naar welke PC die webpage moet.

De tweede soort is een zgn "expected" response. Bijvoorbeeld met netmeeting start jij een chatsessie met iemand op. En dan wil die ander ineens een webcam aktiveren. Aangezien die webcam geen gevolg is van een verzoek van jouw kant (althans, zo lijkt het voor de router) weet je router zich geen raad met dat verzoek en belandt dat verzoek in niemandsland.

Een aantal firma's hebben daar een oplossing voor bedacht in de vorm van UPnP. Het programma op jouw PC (als je Windows XP hebt) weet dat er een "unexpected" response aan zit te komen en zegt dan tegen de router "Joh, er komt een packet binnen en die zal wel ergens tussen IP poort 5000 en IP poort 6000 komen". Als dan dat packet op bijv poort 5823 arriveert stuurt de router het packet door naar de PC. Op dat moment weet de PC op welke poort de webcam gaat kletsen en meldt "Ok, gooi de andere poorten maar weer dicht, want ik ga op poort 5823 zitten luisteren". Vervolgens kan een andere PC ook gaan netmeetingen en gebeurt het zelfde proces in de router, maar dan gestart vanaf die andere PC.

Voor zover mij bekend doet de Xbox geen UPnP (deed ie dat maar, dan hoefden veel mensen geen DMZ configuraties te gebruiken!), dus bij de Xbox gaat dat verhaaltje niet op.
    Dat bedoel ik dus. Je kunt maximaal één Xbox in je router configureren en de andere Xbox is dus gewoon fucked. Het zal met veel gamers goed gaan, maar met sommige gamers gaat het systematisch fout.

Er is een eenvoudige workaround voor. Je hebt ten eerste een router nodig die twee externe IP adressen ondersteunt en tweedens heb je bij je provider twee IP adressen nodig. Dan laat je de ene XBox over het ene IP adres communiceren en de tweede Xbox over het andere IP adres. Ik heb overigens nog geen router gezien waarbij dat mogelijk is, maar wie weet bestaat ie wel.

16. ini

ini Carpe Diem

Leuk Bevonden:
    0
    En als je nou een router hebt die meerdere publieke IP's in een DMZ kan zetten, mijn router kan dat bijvoorbeeld, zie hier:

Zou dat dan kunnen werken als je dus 2 IP's van je ISP zou krijgen?

17. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ja, mits die router dan ook uitgaand het juiste interne IP nummer naar het juiste externe IP nummer verwerkt.

Wat jouw picture betreft: Je hebt 10.0.0.150 als 'public ip' in de DMZ staan. Dat lijkt mij niet correct...

18. ini

ini Carpe Diem

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info!

offtopic: Ik heb mijn ADSL modem getweaked, die heeft altijd verbinding en heeft als IP 10.0.0.150, vandaar

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat is niet juist, maar offtopic in deze thread. Zie PM.

Deel Deze Pagina