Mega Tycoon [online handel spel]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door HeAvY-GeAR, 20 dec 2004.

1. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt Mega Tycoon?

In Megatycoon werken ze met zogenaamde ‘updates’. Iedere speler gaat aanpassingen maken (winkels bouwen en organiseren, criminele acties plannen, enz. enz.). Dan volgt er een update, waarin al deze aanpassingen verwerkt worden. Tijdens een dergelijke update verkopen je winkels dus artikelen, worden al je criminele acties uitgevoerd, enz. enz. Een update duurt slechts enkele minuten, het resultaat is vervolgens te zien en dan kunnen er weer aanpassingen voor de volgende update gedaan worden. Een update noemen we doorgaans een ronde.

Iedere Maandag, Woensdag en Vrijdag is er een update, die word in de ochtend uitgevoerd. Maar wat houdt dat nu precies in, zo’n update?

Handelaar
    Als handelaar bouw je verschillende soorten winkels, iedere ronde moet je ervoor zorgen dat die winkels reclame hebben, personeel en voorraden. Tijdens een update verkopen je winkels vervolgens hun artikelen. Je koopt bij een virtuele groothandel je spullen in of een groothandel van een medespeler (vanaf niveau 5), en je verkoopt je spullen aan virtuele kopers, dus niet aan medespelers.

Crimineel
    Je schrijft je in voor een illegale loterij, of een weddenschap. Na de update zie je of je wat gewonnen hebt. Bankovervallen en ramkraken kosten voorbereidingstijd, degene die het organiseert bepaalt hoeveel ronden voorbereiding er worden genomen, maar wanneer de overval of kraak die ronde is geweest zie je bij je persoonlijk nieuws of deze is gelukt of niet. Je geeft dus van tevoren aan welke criminele acties je wilt, deze worden tijdens een update verwerkt en je ziet daarna of een criminele actie is gelukt ja of nee.

Politiek
    Een Burgemeester maakt voorstellen waar je op kunt stemmen, dit kan ten alle tijde, en is dus niet “update-gebonden”. Ook kun je 1× per seizoen tijdens de verkiezingen zelf proberen Burgemeester te worden, of je gaat voor een andere politieke post. Omdat ze niet iedereen direct in het diepe willen gooien, zijn er verschillende niveau’s. Iedereen begint in niveau 6, wanneer je 18 ronden (6 weken) gespeeld hebt kom je automatisch een niveau hoger (niveau 5). Ieder niveau komen er weer meer opties bij en meer mogelijkheden.

Handelaar inleiding

Handelaar is de eerste en grootste optie van 'de drie richtingen' in Megatycoon. Als handelaar ligt je voornaamste taak in het opzetten van bedrijven. Deze bedrijven moet je bouwen, je moet ze indelen, je moet personeel inhuren, reclame maken, voorraden inkopen en alles in de gaten houden De echte handelaar vindt een goede balans tussen prijs/kwaliteit en reclame. Als handelaar moet je bewijzen dat je tactisch inzicht bezit, en dat je in staat bent goede en snelle keuze's te maken.

Crimineel Inleiding

Handelaar, je vind het wel wat maar de spanning ontbreekt voor jou een beetje, je wilt wat activiteiten náást je handelaarsbestaan doen. Neem dan eens een kijkje in de onderwereld, alle duistere en schemerige dingen vind je hier. Enige nadeel aan de onderwereld is dat je zeer gemakkelijk een strafblad te pakken hebt, iets wat een belemmering kan vormen in je politieke carrière.

De onderwereld is verdeeld in het grijze circuit en het zwarte circuit. Beide zijn illegaal, en voor beide krijg je boete’s (mits de overtreding ontdekt wordt), echter bij het zwarte circuit krijg je daarbij ook een vermelding op je strafblad. Je plant een criminele actie en die wordt tijdens de update uitgevoerd, je krijgt altijd bericht in je persoonlijk nieuws of een criminele actie gelukt is of niet.

Klik op optie 6 in het hoofdscherm ‘Onderwereld’. Je bent nu in het criminele circuit. Je ziet de handelingen die je onder het grijze circuit kunt doen, en je ziet de handelingen die je onder het zwarte circuit kunt doen. Rechts zie je twee tabellen, één tabel is een lijst van alle goederen in de onderwereld verkregen, de ander is je strafblad.
    • Via de Adviseur kun je je strafblad tegen flinke kosten opschonen (5% van je vermogen per verwijdering per regel, het wordt dus steeds duurder naarmate je vermogen groeit)
    • In de onderwereld heb je te maken met een zwarte kas (bovenaan in de blauwe balk). Meer hierover in normale / zwarte kas
    Politicus Inleiding

Politiek heeft alles te maken met het bestuur van de stad waarin je hoofdkantoor gevestigd is. Ieder seizoen wordt er een nieuwe Burgemeester gekozen, deze Burgemeester mag een seizoen lang voorstellen maken om de stad te besturen en een eigen karakter te geven. Op ieder voorstel kan iedere inwoner met zijn hoofdkantoor in de betreffende stad dan stemmen (een stem levert een politiek statuspunt op) en zo krijgt iedere stad zijn eigen voor- en nadelen. Voorlopig houdt het politieke gedeelte dus in dat je stemt op voorstellen die de burgemeester maakt, en de verkiezingen 1× per seizoen. Deze voorstellen beïnvloeden de echte spelers of de virtuele inwoners van een stad, en in dat geval beïnvloed dat dus indirect de verkoop van jouw winkels.

Klik op optie 7 in het hoofdscherm ‘Politieke zaken’. Je komt nu in het gemeentehuis van jouw stad.
    • Politiek gaat iedereen aan, aangezien het over jouw stad gaat
    • Wanneer een stad slecht bestuurt wordt, zal de verkoop van jouw winkels dalen
    • Politiek heeft betrekking op de virtuele inwoners van een stad, en op de echte deelnemers van een stad
    • Echte deelnemers betalen bijvoorbeeld belastingen, deze kunnen verhoogd of verlaagt worden
    • Virtuele inwoners kopen in jouw winkels, dus jij hebt er belang bij wanneer het goed gaat met deze inwoners
    je kan lid worden op www.megatycoon.nl het is gratis en leuk. Ook kost het niet zoveel tijd.

Ik zelf heb een bedrijf genaamd Master_Minds. Mijn eerste keer ging het niet zo goed (zelfde naam), dus ben ik opnieuw begonnen.

speel jij ook MT of wil je meer weten stel je vragen dan hier.

2. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    DUDE, gaaf concept voor een spel. Ik denk dat ik me ook maar eens even ga aanmelden!

3. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm interessant, ik zal zeker eens een kijkje nemen ;) Bedankt! :D

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Heb me vanmiddag aangemeld en gelijk maar een groenteboer en een bakkerij geopend. Ik heb alleen totaal geen idee van de hoeveelheid goederen die je moet kopen.

5. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Hoeveel procent duurder maken jullie je producten dan de inkoop prijs ongeveer?
    (rare zin volgens mij)

6. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo'n 50% em ik zou van alles zon 5000 producten kopen

7. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel interessant.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Lijkt me wel interessant.Heb toch nog iets nodig voor in de kerstvakantie :)

9. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, de prijzen liggen gemiddeld erg hoog. Zeker 2 x de inkoopprijs. Ik zit bij bijna alle producten ongeveer 30 cent onder de gemiddelde prijs.

Ik heb wel maar 200 resp. 250 producten voorrraad, bijkopen?

10. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dei gem. inkoop prijzen zijn een btj flauw, bij sommige producten heb je grapjassen die soms hun prijs heel hoog leggen waardoor het gem word verneukt

ik zou er voor zorgen dat je van alles ongeveer 5000 hebt

11. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een telecom shop geopend en ik heb van telefoons bijv. 20 stuks op voorraad aangezien die dingen rond de 100 euro liggen. Is dit te weinig of genoeg ? En hoe zit het met telefoon kaarten en andere accesoires ?

Als ik personeel ontsla, die ik net heb aangenomen. Kost me dit dan iets ? Ik wil liever ander personeel aannemen.

Laatst bewerkt: 20 dec 2004
  12. Game Error

Game Error Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik had zelf een telecomshop en verkocht rond de 80 per ornde vna elke telefoon (wle met de hoogdt kwaliteit

/Mod Let eens wat beter op je typwerk, het lijkt wel of je dronken bent...
    Darkwing

13. blonkie

blonkie XBW V.I.P.

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net ook telecomshopt en wil nu inkopen doen maar er staat daar verkoop prijs ... hoe weet ik hoeveel ik moet invulleen of kan je dat later nog aanpassan?

14. Victor

Victor Guest

Ik heb geen mail van ze gekregen. Heeft iemand dit al gehad?

15. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    @ blonkie: Jah, je kan het zelfs zo laten tot de update of woensdag,vrijdag of maandag.
    @ Beowulf: Ik zou er toch zeker van alles 500 nemen. Je mag namelijk toch een aantal rondes in de nul staan.

16. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Maar de kwaliteit gaat per ronde wel achteruit toch ? Ik heb er net wat bijgekocht. Ik heb van iedere telefoon 100 op voorraad, 25 carkitjes, 250 accu's en 400 opwaardeer kaarten. Ben net begonnen he... Zal ik meteen al reclame maken en wat voor effect heeft dat op de verkoop ? En kan ik nou mjin net aangenomen personeel kosteloos ontslaan ?

17. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ik weet niet of de kwaliteit op achteruit gaat.
    Reclame heeft aardig veel invloed op je winkel.
    En ik denk wel dat je ze kosteloos kan ontslaan maar dat weet ik niet precies. Kijk anders even bij Help.

Mensen die zich willen aanmelden: Stuur een PM met je Email adres naar mij toe. Dan doe je mij namelijk een groot plezier...

18. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn statistieken,

Financiele gegevens master_minds
    Ronde 12 (seizoen 4)
    Inkomsten: ..
    Omzet winkel € 721.445
    Omzet groothandel € 0
    Omzet groothandel bouwmateriaal € 0
    Omzet fabriek € 0
    Verkoop/uitgifte aandelen € 0
    Subsidies € 5.000
    Geleend € 0
    Diverse inkomsten € 0

Totale inkomsten € 726.445

Uitgaven: ..
    Belasting € 0
    R & D € 0
    Aankoop aandelen € 0
    Beveiliging € 5.000
    Overhead (Hoofdkantoor & Groothandel) € 0
    Reclame € 125.000
    Personeel € 10.500
    Secretaresse € 9.625
    Verbouwingen € 0
    Opzetten bedrijven € 0
    Reis- en verhuiskosten € 0
    Inkopen winkelvoorraad € 453.510
    Inkopen groothandel € 0
    Inkopen groothandel bouwmateriaal € 0
    Inkopen fabriek € 0
    Inkopen bouwmateriaal € 0
    Boetes € 0
    Afgelost (lening) € 110.000
    Betaalde rente € 5.500
    Diverse uitgaven € 0

Totale uitgaven € 719.135

Saldo € 7.310

Overzicht top 30 meeste omzet, niveau: 6, stad: Amsterdam
    Positie Account/bedrijfsnaam Omzet (afgelopen ronde !!)Ronden actief
    13 master_minds € 721.445 17

Naam bedrijf Soort bedrijf Stad Lokatie Grootte Kwaliteit Beveiliging MM-Cafe Cafe Amsterdam A1100 (m2)223Simpel1 (nodig: 1)
    MM-GroceryGroenteboerAmsterdamA1100 (m2)224Simpel1 (nodig: 1)
    MM-Clothing-ShopKledingwinkelAmsterdamA1100 (m2)241Simpel1 (nodig: 1)MM-ButcherSlagerijAmsterdamA1100 (m2)243Simpel1 (nodig: 1)
    MM-BakeryBakkerijAmsterdamA1200 (m2)237Simpel2 (nodig: 2)

Financiele gegevens MM-BakeryRonde 12 (seizoen 4)

Schap Product Afzet OmzetVerk./ink.prijs
    1Standaard brood 12664 st. € 27.860 € 2.2 / € 1.53
    2Luxe brood 13648 st. € 40.944€ 3 / € 2.29
    3Pak koek 12971 st. € 33.724€ 2.6 / € 2.01
    4Taart 3601 st. € 36.010€ 10 / € 8.49
    5Gebak 10378 st. € 24.907€ 2.4 / € 1.74
    6Harde bol (6 st.) 6740 st. € 21.568€ 3.2 / € 1.69

Overige kosten en resultaatberekening MM-BakeryRonde 12 (seizoen 4)Omzet€ 185.013
    Inkoopwaarde omzet€ 136.722
    Bruto marge 48.291

Overige kosten:..
    Beveiligingskosten € 1.000
    Reclamekosten € 25.000
    Personeelskosten € 3.300
    Verbouwingskosten € 0
    Resultaat€ 18.991

Dit is mijn tweede account, het is opzich alle informatie. Mischien helpt het jullie wel.

19. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Mooie bedrijfjes zeg.

20. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is dat sarcastisch bedoelt ? :)

Deel Deze Pagina