Nintendo heeft 3 keer de PSX gecancelled.
Waarvan een keer met de grootste concurent Phillips in zee gaan terwijl het contract nog niet afgezegd was.
Vind je het dan gek dat Sony dan zegt, :"Ja zoek het nu maar uit"
Ten tweede zit er niks in de PSX aan architectuur wat nog te maken heeft met de SNES (behalve de controlles Ik heb het over Systeem architectuur niet het uiterlijk). De architectuur gebruikt zelfs veel Chips die Nintendo niet zou gaan gebruiken.
Dus Nintendo wou dit zelf, zij wouden geen CD systeem omdat de Sega CD het in japan het niet goed deed en omdat je CD's kan kopieeren. Moet Sony dan maar verlies op een project gaan lijden, omdat Nintendo niet weet wat zij wil.
Weet je waar het ook stuk op liep.. Nintendo wou all het geld voor zichzelf houden. Ze konden het maar niet eens worden over de royalties en de Heilige hardware die zogenaamd van Nintendo was.
Waarom anders denk je dat zo veel van de developers met Sony mee zijn gegaan, die waren zo'n beetje allemaal ziek van het gedrag van Nintendo. Namco heeft het zelfs al geprobeerd aan het eind van de jaren 80 met Sega. (En zijn daarna gigantisch vernederd door Nintendo).
Nintendo heeft hetzelf geflikt en ik vind het belachelijk als ze nu Sony aan zouden gaan klagen.
Sorry hoor ik ben geen PSX fanboy, sterker nog ik ben anti sony. Ik speel nog liever Nintendo, maar ik weet hoe smerig Nintendo is in marketting met trukjes die nog maar net legaal zijn. En je kan Sony veel verwijten maar niet dat ze niks voor hun console hebben gedaan.
Laatst bewerkt: 22 dec 2002