Melding Microsoft

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door LostBoyz, 14 sep 2006.

1. LostBoyz

LostBoyz JWT

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds het draaien van een standaard Hitman testje en het opruimen van wat spyware, is de pc van mijn moeder het 'doelwit' geworden van Microsoft meldingen.

Het gaat hier om de melding dat er geen legale versie van XP draait, ik zelf heb hier nog niet naar kunnen kijken omdat mijn moeder in een ander deel van NL woont... maar heeft iemand hier ervaringen mee? Er wordt verwezen naar de online mogelijkheid om alsnog een legale versie aan te schaffen.

Zelf beschik ik over een legale (jaja een gekochte :) ) versie van XP maar of dit bij mijn moeder het geval is weet ik niet.. Haar pc'tje draait al 2 jaartjes goed en is nog nooit opnieuw geinstalleerd. Kan dit consequenties (boetes oid) hebben?

2. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    naast de constante irritante popups zal je niet veel van merken aangezien Microsoft geen haast heeft met het achterna zitten van consumenten. Het blijft natuurlijk wel een vervelende zaak, dus het ligt er maar net aan hoe je moeder erbij voelt en of ze geen last heeft van de popups.

De online actie die haar wordt aangeboden is trouwens goedkoper dan in de winkel en is dus een prima alternatief, het blijft echt natuurlijk duur ook met die actie.

Ik vraag me af hoe ze er dan aan is gekomen, heeft ze hem b.v. in de winkel gekocht want dan zou ik wel eens langs die winkel gaan en een legale versie eisen of mocht je dat willen microsoft daar van verwittigen.

Mocht ze gewoon een legale versie hebben probeer dan eens windows opnieuw te installeren of de key opnieuw invoeren (waar dit precies kan weet ik niet uit me hoofd het heet iig 'windows activeren').

Laatst bewerkt: 14 sep 2006
  3. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ja je kan t beste die update niet instaleren of verwijderen dan krijg je dat gezeik niet

4. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kan het geen kwaad. Twee pc's bij mij hadden het ook een aantal maanden totdat ik een /Mod Pieeeeep vond die het kon verwijderen. MS zal geen contact met je opnemen denk ik na die melding :)

/Mod Geen cracks e.d. op dit forum.

5. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een behoorlijk grijs gebied....je kan inderdaad het beste kiezen voor de online actie want dan krijg je voor een heel goede prijs een originele Windows xp versie. Waarmee je allerlei extra software kan downloaden bv Windows defender (ZEER GOEDE SPYWARE TOOL) en binnenkort Internet Explorer 7.
    Maar je kan eventueel onderstaande toepassen om tijdelijk van de meldingen af te komen: PS als onze mods dit zometeen /MOD-den dan kan ik ze eigenlijk geen ongelijk geven. Dus nogmaals schaf een originele versie aan en als je deze Windows key bij je pc hebt gekregen moet je meteen contact opnemen met de winkel!

Start Regedit (start => uitvoeren => regedit => ok). Navigeer naar de sleutel \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\WgaLogon. Klik met de rechtermuisknop op de subsleutel Settings en kies voor Machtigingen. In het venster dat nu verschijnt, kies je op toevoegen. Vervolgens typ je in het venster om de objectnamen in te vullen : iedereen en klik op ok. Nu kom je weer in het vorige venster en vink nu bij Machtigingen voor Iedereen: Weigeren aan voor de optie: Volledig beheer. Klik vervolgens op Toepassen en op OK. Reboot.

PS: Dit zal hoogstwaarschijnlijk niet altijd blijven werken, want op het moment dat Microsoft besluit om de WGA check settings op een andere plek in het register op te slaan zullen de meldingen weer verschijnen.

6. LostBoyz

LostBoyz JWT

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen bedankt voor de reacties!

Dus dit heeft te maken met het installeren van een update?
    Ik heb er verder wat over gevonden, het moet hier gaan om een Windows Genuine Advantage Validation melding, zal eens kijken of dit weg te krijgen is zonder het opnieuw installeren van XP

7. punisher007

punisher007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou bepaalde update is dus een soort van check of je windows legaal is.

PS: Je hebt pm.

8. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het probleem ook nadat ik windows update wilde draaien. Ik moest toevallig microsoft bellen en het wordt vermeld in hun keuze menu (draai een 0) Ik heb er nog niets aan kunnen doen, maar je kan dus microsoft bellen op het nummer 020-5001500.

9. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een bestandje waardoor deze melding weg gaat. Je hebt zeker de melding dat je windows niet legitiem is, en dat je 5 seconden moet wachten bij het opstarten van Windows?

De bestandnaam staat in je PM

10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Let op mensen je bevind je in een grijs gebied, vooral als het over "bestandjes" gaat.

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Onzin, informeer je eerst even goed voordat je gaat blaten over "grijs gebied".

De Microsoft WGA is geclassificeerd als spyware, en mag daarom met recht van het systeem verwijderd worden.
    Zie dit artikel op Tweakers.net.

12. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    De MS WGA controleert of je een legale versie hebt, hierdoor bevind je je in een grijs gebied als je het hierover gaat hebben.

Uiteraard mag het verwijdert worden, maar niet door middel van cracks, het tooltje wat in het artikel word aangegeven kan, ook de manier waarop Toyota Yaris het oplost is goed.

Deel Deze Pagina