1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mening Over Stelling: Sociale Dienstplicht

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sebas 444, 19 jan 2004.

  1. Sebas 444

    Sebas 444 SeaS

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Xbox world Leden,

    Ik wil jullie mening horen over een stelling. Ik zal alle gegevens opslaan en in een verslag verwerken. Ik vraag jullie bij jullie mening en argumenten je leeftijd te zetten. Zondag 25 Jan zal ik de resultaten bekendmaken.
    Dan hier de stelling:

    Er moet een sociale dienstplicht worden ingesteld, waarin geregeld word dat iedere Nederlander tussen de 18 en 25 jaar 6 maanden lang tegen zakgeld vergoeding arbeid verricht in de sociale sector.

    Alvast bedankt

    Sebas
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  2. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Reynier 18 jaar:

    Ben daar keihard tegen. Dat is in de periode dat je gaat studeren en dan lijkt het me niet echt handig om 6 maanden voor bijna nop te gaan werken. Bovendien schiet je er weinig mee op, werken moet je toch wel. Je kunt wel voor of na je studie werken, maar als je het voor je studie doet is de kans groter dat je daarna echt gaat werken in plaats van door te leren. En na je studie wil je verder met hetgeen je geleerd hebt.

    Ik zie het doel er niet van in. Als ze zo nodig een sociale dienstplicht moeten invoeren dan doen ze dat maar voor criminelen ofzo die op borgtocht vrij zijn weet ik veel, maar ik heb er echt geen tijd voor...
     
  3. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist, ik ben daar ook op tegen. Juist in die tijd wil je studeren, en je hebt wel wat leuker werk te doen als bijbaantje dat ook nog beter betaald, en zowiezo heb ik echt geen zin om werk te verrichten in de sociale sector.

    Ronnie, 16 jaar (over 3 weken dan)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  4. <:.oRoBBeRTo.:>

    <:.oRoBBeRTo.:> .

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    1
    <b>Tegen</b>

    Omdat school in deze tijd veel belangrijker is dan werken. Als je ook nog gaat 6 maanden gaat werken krijg je het veels te druk. Jongeren werken meestal al en zakgeld heet niets voor niets zakgeld. Verder lijkt de sociale sector me niets. Ik studeer liever voor iets hogers dan bv. met oudjes werken

    Robbert. 16
     
  5. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    23 daar ben ik ook op tegen.
    Omdat ik een eigen baan heb dat is wel belangrijker lijkt mij :)
     
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Beetje te serieus voor de Green Mile?

    >> Move naar ASEL!
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Tegen.

    Het zou de grootste onzin zijn om mensen hun studie en/of betaald werk af te nemen en ze verplicht klusjes te laten doen waar ze helemaal niet in opgeleid of kundig in zijn. Dat gaat dus niet werken.

    Een alternatief zou zijn om het wel verplicht te stellen voor langdurig werklozen en/of migranten.


    /edit leeftijd: 20 jaar.
     
  8. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    sebastiaan,24=tegen, ik werk vanaf mijn 16e en ik rij ondertussen alweer 5 jaar vrachtwagen.wat wil je mij gaan laten doen, idd iets doen waar ik niet voor opgeleid ben en dan nog mijn loon in gaan leveren tegen zakgeld? lijkt mij niet zon fijn plan!!wat darkwing al zegt doe zoiets met werklozen/migranten.daarbij,zou jij zelf jou ding(weet niet wat je doet)op willen geven voor jou stelling?groeten
     
  9. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    henri, 13 ik ben er ook op tegen als ik zo oud ben, studeer ik waarschijnlijk, en heb ik waarschijnlijk al een goede bijbaan, ik ga dan echt niet meer werken omdat dat zo nodig moet.
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ben ook tegen, want ik vind dat je zelf moet kunnen bepalen wat je wilt doen, en als je diensplicht moet doen, dan kun je dat niet, ik snap ook niet wat je eraan hebt:confused: . Als je druk met je studie bent lijkt mij dat je hier niet op zit te wachten...

    leeftijd, 18 jaar.
     
  11. Dark Shadow

    Dark Shadow Active Member

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    1
    Tegen, dat is net de leeftijd dat je het al heel druk hebt met je studie laat staan dan ook nog eens werken in de sociale sector

    Robbie 16
     
  12. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    TEGEN

    Laat mij maar mijn studie mooi afmaken en daarna een leuke baan en daarmee opgroeien in het zakenleven.


    Ik vind dat ze maar criminelen etc... rotklusjes moeten laten doen tegen super lage vergoeding. Ze moeten maar leren van hun fouten!
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  13. patsem

    patsem zie hierboven

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    2
    Leeftijd : 29

    Dat kan je wel uit je hoofd zetten. Verder sluit ik me bij Darkwing aan !

    Tegen dus !
     
  14. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Voor
    16 jaren jong

    Maar i.p.v. zakgeldvergoeding moeten we wel normaal loon krijgen. De sociale sector heeft zeker extra krachten nodig. Jij kwaakt wel anders als je straks in het bejaardenhuis ligt en je kont wordt 1x in de 2 weken gewassen.
    Zolang je zelf maar in kunt delen wanneer je werkt. Voor je studie, na je studie of 3 maanden voor en 3 maanden na, etc.
    Ik zou dit zeer goed vinden, hoe vervelend ik het ook zou vinden. We moeten goed voor elkaar zorgen, als de banenmarkt daar zelf niet voor zorgt moet dat maar d.m.v. een verplichting :)

    P.S: Als je geen normaal loon krijgt is het onzin, in die tijd kun je een hoop geld verdienen met een baan waar je een opleiding voor hebt gehad.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2004
  15. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    TEGEN 16
    Ik ga mijn studies niet opgeven voor een beetje zakgeld.
    Als ze jongere van 15-16 jaar dat nu eens laten doen.
    Dat zou zo'n slecht idee nog niet zijn denk'k.
     
  16. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er zeer tegen. Het is inprincipe een goed idee, omdat er nu veel oudere mensen komen, en er zijn te weinig mensen die ze KUNNEN verzorgen. Nu moeten mensen die er niet opgetraind zijn hun studie onderbreken om ouderen te helpen, terwijl ze het niet goed kunnen, en waarschijnlijk niet willen!

    17
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vincent, 18

    Tegen.
    Ik beschouw dit als een baatje waar je misschien wel helemaal geen tijd voor hebt, omdat je je bijv. beter bezig houdt met je werk/school waar je een prioriteit aan steld die misschien hoger ligt dan het verplichte werken. Verder hoort iedereen zich altijd sociaal te gedragen en niet alleen in die periode waarin je sociaal werk doet. Mocht ik hier mee instemmen, dan wil ik dat elk persoon in de leeftijdscategorie die hier minstens een aantal jaar verblijft aan meewerkt en niet alleen Nederlanders, dus iedereen die gebruikt maakt, woont en leeft in Nederland.
     
  18. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Tegen

    Als ze geen mensen kunnen vinden in deze sector, dan verhogen ze de lonen toch?
    14 jaar.
     
  19. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Geluk dat ik in Belgiƫ woon!
     
  20. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    15, Elite

    TEGEN

    1 miljoen WAO'ers en dan nog een zooi werklozen...waarom zou de al ondermaatse werkende/studerende klasse nog meer werk moeten doen? Deze hebben hogere prioriteiten waarmee ze bovendien onze verzorgingsstaat in stand houden.
    Niet verplichten dus, maar bij de mensen moet wel weer het besef en het respect voor de ouden van dagen terugkomen. Een oudere met de *** euromuntjes in de supermarkt helpen is al een goed gebaar. Dat moet meer gebeuren, en niet harde werkers voor 'zakgeld' nog meer laten werken.
     

Deel Deze Pagina