[XOne] Met xbox online en Chello (uitleg)

Discussie in 'Games' gestart door dacray, 17 mei 2002.

1. dacray

dacray take care..

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Bij deze schrijf ik toch maar even op hoe ik met me xbox online ben gekomen. Het heeft mij namlijk nogal wat tijd gekost om tussen al deze threads een duidelijk voorbeeld te vinden. Mogelijk dat andere met het volgende wat hulp hebben:

UItgangspositie voor mij was:

Xbox
    Pc
    10 MB hub
    Chello modem
    Gamespy soft inclusief tunnel software van gamespy.

Xbox met netwerk kabel aan hub
    Pc met netwerk kabel aan hub
    Hub met x-cable aan Chello modem

Na de software geinstalleerd te hebben, gamespy gestart en naar HALO gegaan.

X-box aan en voorzetten op multiplayer (3e optie) -> totdat je het scherm ziet met searching for games.

Vervolgens op PC in gamespy een game geselecteerd die gehost wordt door een ander. Op het moment dat de host start zie je op je TV de game details zichtbaar worden. (rechterhelft van het scherm).

Die selecteren en het spel begint na enkele seconden.

Ik heb ook een game zelf gehost. Ging identiek als het bovenstaande alleen maak je ub gamespy zelf een game aan.

Mogelijk heeft iemand er wat aan.

Groeten Ray

2. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    tnx

misschien dat we hier zelf nog een artikel over schrijven

3. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel goede Pings met gamespy dan? Het is mij nog nooit gelukt een game met gamespy te starten (Xbox dan), maar m'n als ik naar de pings kijk zou ik niet eens een game willen starten. Het snelste wat ik ooit gehad heb iks 165ms geloof ik ofzo en dat lijkt me toch niet echt relaxt spelen.

Vind gamespy trouwens wel mooier dan Xboxconnect, maarja, uiteindelijk gaat het om het spelletje spelen en dat lukt me nou eenmaal niet met gamespy. Wel met Xboxconnect.

4. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik heb redelijk vaak goed LAG-Loze potjes .

ik heb chello kabel , wat normaal zuigt , maar met gamespy arcade en halo online overdag lukt het Relax.

Meestal speel ik met mensen uit UK , Nederland of Scandinavie .
    Die scandinavie mensen hebben best relaxe Pings .
    Het beste potje zonder Lag dat ik gespeel heb was 2v2v2 en dat in halo gingen we 3 vs 3 doen

(2 engelsen , 2 Noren en 2 bij mijn Xbox)

5. dacray

dacray take care..

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf zitten spelen in het eerste gedeelte van de avond, best wel een drukke periode voor Europa. De game was zeker niet lagvrij maar wel speelbaar. Gek genoeg had ik de meeste lag als ik 'binnen'was. Ben dus maar veel buiten gebleven. ;)

Overdag heb ik geen probleem. maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik een tevreden chello klant ben. Ik zit waarschijnlijk in goed stukje in Almere waar ik gewoon zeer hoge snelheden heb.

6. Crosis-nl

Crosis-nl lurking around

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet het ook eens snel gaan proberen.
    heb alles al aangesloten en gamespy & xboxconnect geinstalleerd.

7. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Volgens bovenstaande schema heb ik e.e.a. aan het werk met xboxconnect.

Tip misschien voor andere, je kunt ook de uplink poort van je Hub of switch nemen, dan heb je geen kruiskabel nodig om je chello modem aan je netwerk Hub of switch te hangen. (wel ff de uplink schakelaar aanzetten)

Alleen gamespy wil nog niet lukken.

Iemand nog tips?

Laatst bewerkt: 21 mei 2002

Deel Deze Pagina