Metal Arms: Glitch in the System

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 21 jan 2004.

  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Voor degene die dit spel nog niet kennen zie deze review :)
    XBW review

    Ik heb hem nu zelf sinds kort, tijd geleden een demo'tje ervan gespeeld en eigenlijk was ik meteen al weg van dit spel.
    In mijn ogen is het een briljant spel. (niets voor niets krijgt ie hier een 9.0 en in de meeste bladen reviews scoort ie ook 9+ )
    De gameplay is gewoon weg uitmuntend. De levels over het algemeen groot en uitdagend en pittig.
    Grafisch mag ie er ook wezen (hoewel ie niet toonaangevend is) en er zit ook nog voertuigen en leuke humor in.
    Eigenlijk zou het een sleeperhit moeten zijn. Alleen ben ik bang dat ie het toch niet gaat worden. Dit lijkt zo kwaliteits titel te gaan worden die gewoon ondergesneeuwd wordt door gelicenseerde crap.

    Dat er uberhaupt nog geen thread van dit spel was is wat dat betreft eigenlijk al een beetje toonaangevend. Ik bedoel EA's rising sun heeft een thread en nog wat andere middelmatige titels maar deze 9 scorende titel wekt schijnbaar geen genoeg intresse op voor mensen om er een thread over te maken. Laat staan hem te kopen.

    Dat is natuurlijk dood zonde. Het is jammer dat hoewel er vaak geklaagd word over het feit dat er te weinig originele titels zijn ze niet verkocht worden op het moment dat ze uitgebracht zijn.
    Neem b.v. ook maar Otogi. En het begint er op te lijken dat Metal ook die kant op gaat.

    Nou neem ik aan dat ik niet de enige member ben die dit spel heeft. (tenminste dat hoop ik)
    Dus vandaar deze thread. Ik ben zelf nog niet zo erg ver in het spel. Zit pas in level 9 ofzo (2 na de zombie king) maar het is wel een spel wat mij nu al niet meer loslaat.
    Die ervaring had ik ook b.v. bij Halo en XIII, bij XIII kwam dat voornamelijk door het verhaal, bij Halo en Metal is het puur de gameplay die mij niet loslaat.

    Dus voor degene die dit spel hebben goede keuze. Degene die hem nog niet hebben, probeer hem uit als je de mogelijkheid heb. Zeker als je een spel als Halo goed vond. Het verhaal/humor kan je mogelijk niet aanspreken maar de gameplay is goed genoeg om hem toch een kans te geven.
     
  2. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    De eerste keer toen ik Metal Arms zag dacht ik gelijk al dat het wel eens een hele goeie game kan worden. En ik had dus een beetje gelijk ook. Alleen moet ik je teleurstellen want ik heb hem nog niet gekocht. Maar ik denk dat ik het wel van plan ben om te gaan doen. Alleen ben ik nu nog bezig met GTA 3 en DOAXV.
     
  3. DonScorpion

    DonScorpion Guest

    metal arms is gekozen tot beste spel van het jaar die niemand speelde.
     
  4. DonScorpion

    DonScorpion Guest

    check ign voor meer
     
  5. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Op de PU awards had ik hem voor het eerst gespeeld, vond het toen al een geweldig spel. Thuis heb ik de demo en die gaat regelmatig m'n Xbox in. Binnenkort zeker het spel kopen! Gameplay is echt geweldig, speelt lekker en is afentoe lekker moeilijk.
    Ja, toch denk ik dat dit spel niet zo populair gaat worden, wat dus erg jammer is. Mensen kiezen toch voor de commercielere games waarvan reclame wordt gemaakt en/of gewoon een bekende naam hebben.
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    En dat is dus idd erg jammer.
    Ik neem aan dat je de demo van XBM bedoelt. Die heb ik helemaal rond gespeelt :) Na de eerste 2 ingame meters gelopen te hebben had ik al zoiets van dit is tof.
    Tja helaas gaat men teveel op de naam af. Niet voor niets probeert EA alle grote licenses in handen te krijgen ;)

    Dat Metal gekozen is als beste spel van het jaar wat niet gespeelt wordt zoals DonScorpion al zei zegt ook eigenlijk genoeg.

    Nou ja kopen voordat ie niet meer in de winkels ligt ;)
     
  7. Dark Shadow

    Dark Shadow Active Member

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem hij is echt mega goed!
    Goeie graphics strakke gameplay en lekker geluid.
    En natuurlijk ook nog een beetje humor.
    Kortom toppie!!!!!!
    Moet je gewoon hebben
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Hield deze game al een tijdje in de gaten, en was ook zeer blij toen deze uitkwam.
    Helaas was ik er te laat bij, en was hij bij Play uitverkocht.

    Nu maar wachten op de volgende lading. :)
     
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hij is zeker snel gegaan bij Play. haha gelukkig dus schijnbaar toch nog een boel mensen met smaak.

    En het is wat dark shadow al zegt. toppie!! moet je hebben :)

    Vind het ook wel tof dat hier een beetje van die ouderwetse eindbazen inzitten. Dat je eerst hun zwakke plek moet vinden voordat je ze wat kan doen.
    Die secundary wapens vind ik ook erg leuk gevonden. Tuurlijk is het niet de eerste keer dat je granaten heb. Maar die combo met een slingshot of dat een scope als een secundary wapen word gezien. Geeft toch wat extra gameplay elementen
     
  10. DonScorpion

    DonScorpion Guest

    ik heb die xbm demo en wat ik gaaf vond was dat stuk dat je een grote robot moest overnemen met een bepaalde gun zodat je met die robot de boel kort en klein kon schieten. Jep dat is me wel bijgebleven :). Ook gaaf dat de wapens steeds ge-upgrade worden. Een toppertje die ik zeker binnenkort ga huren/kopen :D
     
  11. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    heb em bij play besteld maar tot nu toe nog steeds nix
     
  12. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Had er al interesse in toen ik hem voor 't eerst zag en erover las, maar heb er op 't moment geen geld voor, maybe als ie budgettitel wordt
     
  13. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zat er ook al aan te denken om er een thread over te openen, maar ik wou wachten totdat ik 'm had gehaalt.. Wat dus tot op dit moment, tot mijn grote spijt, nog niet is gebeurd (:'-().
    Toch maar eens kijken of er binnenkort even aan kan komen :)
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    De mogelijkheid om andere robots over te kunnen nemen is idd erg lollig. Zo nu en dan heb je dat ook echt nodig om verder te kunnen komen. Maar in tegenstelling tot andere spellen waarbij je leuke features alleen kan doen wanneer het spel erom vraagt kan je dat bij dit spel op elk moment doen zodra je dat wapen heb.
     
  15. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb de demo sinds 5 Dec. (OXM gekregen op Sinterklaas :) ) en ik speel hem nog :eek: dat is echt nog nooit zo geweest bij mij.

    Zodra ik geld heb dan probeer ik iemand hem te laten bestellen bij play.com, voor 20 pond ofzo.
    Het ziet er zeer goed uit, er zijn veel wapens en je kan de meeste ook combineren met een scope ofzo.

    Het is orgineel, meesleepend ziet er goed uit en je hebt het volgens mij niet zomaar uitgespeelt, kortom een Top Titel :D
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik kan hem je ook echt aanraden. Ik had dat dus ook met die demo. ik heb nog nooit zo vaak een demo level gespeeld :)
    Ik had hem mee genomen naar een vriend (de demo) en die heeft die avond nog het spel besteld bij dvdcrave.

    Het aantal wapens valt op zich nog wel mee, geloof een stuk of 8 a 10 (primary weapons) maar de mogelijkheid om sommige te combineren (zoals slingshot<>granaat, scope<>b.v. rocketlauncher) en dat je ze kan upgraden maken die wapens zo leuk.

    Zeker zitten er genoeg originele elementen in. en idd is ie niet zomaar uitgespeeld. zijn ik dacht 40+ levels en nog best pittig ook. Heb net een level gedaan waarbij je in een enorme turret zit en 5 min. lang een basis moet verdedigen. Die is verdomde lastig :)
    Het is eigenlijk een soort van minigame bijna. Je moet hem wel spelen om verder te kunnen komen maar het is een erg leuke afwisseling.
     
  17. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Ik heb de review gelezen en het spel komt er inderdaad goed uit, mogelijk is het de moeite waard om te kopen. Graag zou ik nog wat meer recensies zien over de game om zo iets meer over het spel te weten te komen, misschien hebben mensen die het spel al hebben nog iets meer over het spel te vertellen. Is het trouwens mogelijk om het spel met zijn tweeën te gelijk te spelen ?
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nee er zit geen co-op mode in. Wat er aan multiplayer is zijn de gebruikelijke deathmatch etc varianten.
    Je kan wel net als in Halo eigen multiplayer varianten maken. Dus beperkingen kwa wapens, voertuigen etc.
    Wat ik in ieder geval wel zal als grootste MP nadeel is het gebrek aan bots. (tenminste ik heb nergens bot/instellingen kunnen vinden)

    Dit zijn ook nog enige reviews van het spel:
    TeamXbox
    Gamespot
    Gamespy
    Gamezone

    Enige wat ik kan zeggen is dat dit spel echt de moeite waard is.
    Ik weet niet wat je verder precies zou willen weten?
     
  19. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Duidelijk met die reviews van andere sites, zal ze zo even doornemen. Wat ik verder nog wil weten is het standpunt van de camera, is deze in te stellen en hoe is het zicht op het beeld bij actie. Bij sommige standpunten verliest men nog weleens het overzicht.
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Standpunt van de camera is achter Glitch .. 3rd person dus.
    Hij is niet in te stellen.
    Hmm ik moet zeggen dat ik tot heden maar 1 keer last had van die camera. Alleen had ik mij eigen toen in een hoekje gemanouvreerd.
    Enige wat voor de rest kan gebeuren is dat er net een vijandje voor Glitch staat waardoor je die niet helemaal goed zit. Maar zelf vind ik dat niet echt storend omdat dat vrij weinig gebeurt omdat je meestal toch aan het heen en weer rennen bent.
     

Deel Deze Pagina