1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 4 sep 2012.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Moet je de Legendary gunsmith side ops doen, kan je je wapen helemaal aanpassen!
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    De meest makkelijke manier....ik zet het effe in een spoiler. Is té easy, dus alleen kijken als je het echt te moeilijk vind.

    Doos equipen, dichtbij sluipen. Dan krijgen ze een uitroepteken boven hun hoofd en saluteren ze; ze weten dan dat het BB is die erin zit. Dan gaan ze vrijwillig mee.


    Helemaal mee eens. Het verhaal is er wel, maar niet zo in-your-face als de eerdere delen.
    Qua gameplay is dit de beste MGS ooit, maar het verhaal, door de opzet, is wat minder pakkend.
    Die side ops zijn leuk om te doen, maar ze halen je een beetje uit het verhaal.
    Verhaal is nog steeds goed, maar gewoon minder geweldig als eerdere delen.
    Ik ben een echte MGS-nut, ik houd juist van die typische MGS verhalen.....dat mis ik nu ook wel een beetje.

    Tot nu dan. Ben bij main missie 19 dus nog niet eens op de helft, wie weet wat er nog gaat komen.

    Nogmaals, geweldige game, GOTY voor mij, spel het ook nog steeds met veel plezier, maar het verhaal had wel iets pakkender gedaan mogen worden.

    Blijft een geweldige game, dat ene minpunt doet niets aan de vele pluspunten!

    Op PS4 bij mij merk ik het ook. Zonder online gaat het een stukje sneller...niet zo erg als bij jou en BigK, maar een paar seconden langere laadtijd.
    Vind ik irri, en online voegt toch niet zoveel toe, dus lekker uitgezet (na de daily awards uiteraard:+)
     
  3. Kleenex

    Kleenex Zakdoek van het jaar

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    1
    Deze moeten nog overtuigd worden om over te lopen. Duurt even voordat je ze dan kan gebruiken. Enkele keer overtuig je ze echter niet en ben je hem kwijt. Bij mij komen vaak hoge rangen terecht in de brig.
     
  4. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Heb die dude naar de MB gestuurd maar kan niet vinden waar ik mijn wapens aan kan passen.. :)
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Als je in de chopper bent ->Motherbase->Customize

    Niet naar de Motherbase gaan dus :+
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Prologue en Mission 1 gedaan. Prologue/intro erg vet, maar leverde wel wat vraagjes op ...

    Wie is die fire Dude? Wie is dat gasmasker ventje? En what about die skulls in mission 1? Neem aan dat dat later allemaal wel duidelijk wordt?

    Had eigenlijk pas na de missie (1) door dat die zich in een afgesloten mission zone binnen afghanistan afspeelde en dat binnen die zone meer te doen was, zoals outposts, etc. Ik ben gelijk voor de intel gegaan en daarna voor mission objective. In dat gebied bevinden zich nog vier objectives (?????) en twee blueprints als ik het goed heb begrepen. Kan ik nog terug naar dat gebied buiten een missie om? Of moet ik dan de missie herspelen. En als ik een missie herspeel, behoud ik dan eerder gevonden resources, blueprints, etc ?

    Overigens nog erg wennen aan de controls, gaat nog niet soepel allemaal. En het sluipen (crouched), als ik van achter op iemand afsluip draaien ze zich altijd net voor dat ik bij ze ben om. Moet ik dan zachter sluipen (pookje minder ver vooruit duwen) of wordt dat later beter door upgrades ofzo? Ook als ik ontdekt wordt heb ik de neiging (ala Splintercell snel weg te sneaken), maar beter is om dan een headshot te doen. Daar moet ik echt nog aan wennen.

    Verder lijkt het me wel een lekkere game waar ik nog wel ff mee bezig ben :)
     
  7. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Wederom bedankt Jorrie! Jij bent een beetje de Ocelot van het forum aan het worden hier ;)
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  8. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Moet je elke keer terug naar je chopper gaan voor extraction om weer een nieuwe droppoint te kiezen? Begin dat aardig zat te worden, is er geen snelle manier zonder de hele map door te gaan op je paard?
     
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Even een vraagje aan degenen die momenteel TPP spelen en daarvoor uitgebreid GZ gespeeld hebben (en daarbij veel unlockt hebben):

    Is het de moeite waard om zoveel mogelijk te unlocken in GZ alvorens TPP te gaan spelen? Of maakt het eigenlijk weinig uit? Ik las bijvoorbeeld dat je middels het behalen van een bepaalde trial in GZ de personage Eva unlockt voor op MP in TPP :)
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Bedankt mensen, het is gelukt met die wandering soldaat.

    Iets anders, hoe kan ik gemakkelijk van de ene plek naar een andere vliegen met de chopper? Ik doe nu effe wat Side Ops en moet aan de andere kant van de map zijn, ik vraag de chopper aan maar dan verlaten we ook gelijk het gebied. Hoe zorg ik ervoor dat we gelijk naar de bestemming vliegen?
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Zoals al eerder aangegeven kan je met je doos fasttravelen, in de vorige pagina's staat er wel ergens een filmpje.



    Eens kijken of de YT stream het doet.
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Iemand antwoord op mijn vragen ?
     
    Smirnoff vindt dit leuk.
  13. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Heb dezelfde als Gakkie eigenlijk.:+
    Merkte ook dat als ik aan het sneaken was en een deur opende, dat ie hem met 200 km/u opengooide. Ligt dit aan mij (loop ik te snel) of is dat zijn standaard manier van deuren open doen?
     
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Wat wil je nou weten dan? Je eerste vragen gaan over de proloog en je stelt inhoudelijke vragen die overduidelijk onderdeel van het verhaal zijn. Moeten we het verhaal voor je spoilen?

    Al je andere vragen kan je heel gemakkelijk beantwoorden door... het te proberen. Het duurt letterlijk 5 minuten, wat let je?

    Alleen dat laatste stuk waar je het over hebt heb ik totaal geen last van. Ja, ze draaien soms op het laatste moment om, maar je hebt nog ruim voldoende tijd om hem vast te pakken voordat hij alarm slaat.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  15. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Je lijkt m'n moeder wel die tijdens films van elk personage vraagt wie het is terwijl iedereen net zo weinig weet als zij. :+

    Over de ????opdrachten: je kan de missies opnieuw doen waarbij de '????'opdrachten wel uit de doeken gedaan worden. Blueprints en resources blijf je houden. De missies spelen zich sowieso af in gebieden waar je ook in freeroam kan komen, weet niet of dezelfde blueprints er dan liggen.

    Als je achter een enemy sluipt moet je als je dichtbij komt inderdaad je pook wat minder ver naar voren duwen. Volgens mij valt er ook gear te ontwikkelen waarmee je boots minder geluid maken.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Zo, reorganisatie in de Motherbase, even alle D/E gasten er uit geknikkerd :+

    Alleen plaats voor elite :cool:
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    So far nog geen adult magazines om de guards mee af te leiden. Zitten die er wel in of blijft het bij gun clips?
     
  18. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Ging even naar de MM om te kijken voor een headset.... Kom ik terug met de playstation 4 MGSV editie :+
    De oude doneer ik aan mijn maatje en hij mag MGSV overnemen.
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Jorrie

    Nog 1 vraagje he :)
    Waar kan ik die legendary gunsmith mission vinden?

    Net de honey bee missie voltooid en vind het best vervelend dat ik nog niet kan customizen.

    Of moet ik gewoon nog even door spelen?
    Alvast bedankt.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  20. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb 1 week terug die witte CU-1200 PS4 gekocht. Toen ik foto's van die MGS V PS4 zag... snel die witte PS4 verkocht (gelukkig niet al te veel verlies gemaakt omdat hij nog zga nieuw was). Vrouwtje werd gek, maar ik moest hem hebben. :+

    Toen uit het niets besloten om die LE Hardcover Guide erbij te nemen (terwijl ik nooit een guide koop).

    Eergisteren zag ik bij de prijsreacties staan (op budgetgaming) dat yourgamezone nog 1 Collector's Edition op voorraad had. Zonder na te denken die ook maar besteld.

    Moet niet gekker worden...

    Die guide is trouwens best vet. Maar in mijn eerste playthrough probeer ik die guide zo min mogelijk te gebruiken. Op mijn 2e playthrough ga ik er wel in checken. Ook handig voor S-rank tips enzo.

    Zijn er mensen die in hun eerste playthrough al een S-rank hebben gehaald ? Ik zie filmpjes waar mensen missies in 15 min doen, waar ik een uur mee bezig ben.
     
    Rienbu vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina