[PC] MGM is overgenomen door Sony

Discussie in 'Games' gestart door Qantrix, 14 sep 2004.

1. Qantrix

Qantrix Playstation 2 Fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat zo RTL Z te kijken (he ik wil iets met bedrijfskunde gaan doen) en toen zag ik dat Sony MGM heeft overgenomen. Nu heeft Sony dus de rechten van heel veel films in handen (bijvoorbeeld James Bond.) zou dit ook invloed hebben op de games van deze films?

Zou dit Sony (Playstation) voordeel kunnen opleveren op de gamesmarkt)

2. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ze maken al elke james bond game :{

3. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou kunnen,
    MGM heeft de licenties van Bond toendertijd aan EA verkocht.
    Nu MGM dus in handen van sony is zouden ze van het bond-franchise een sony-only franchise kunnen maken door simpel weg de licenties niet te verkopen aan de concurenten.
    Maar er was ook een jackie chan game in de maak (weet k nie zeker of ie wel uitgekomen is)
    maar de licenties waren in iedergeval aanwezig om m uit te brengen op de xbox (rechten lagen bij sony) Dus als ze flink poen kunnen verdienen aan een licentie laten ze m ook wel uit komen op een concurerend systeem.
    (hoop k :p )

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Volgens mij is het meer goed dan slecht nieuws, als unser james niet meer op de xbox verschijnt. Naar mijn mening allemaal rommel :) Heb geen id hoe het met licentie's zit.

5. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Goed nieuws is het zeker niet, het staat wel strak als je console exclusief een bond titel heeft... Slecht voor xbox dus... Wrom koopt sony dat nu weer, grr :mad:

6. Reteppd

Reteppd even niet xboxen

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien vinden veel van ons james bond games niet leuk (hoewel de laatste best hoge cijfers kreeg). Maar de massa koopt toch wel james bond games...

7. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen vraag ik me af, dat als EA een contract heeft met MGM tot bv 2006 voor de rechten van James Bond, dan zou je zeggen dat ook al is MGM overgenomen, dat contract nog steeds geldt, en dat EA dus tot 2006 (als het contract tot 2006 loopt natuurlijk) gewoon James bond games kan maken op elke console. Maar als dat niet zo is, en Sony nu dus de rechten heeft, dan kun je een james Bond titel wel vergeten op de Xbox, dat is slecht nieuws, aangezien (zoals iemand anders al zei) een exclusieve james Bond titel veel publiek (en PS2/PS3 kopers) trekt.

8. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het wel goed van sony dat ze mgm hebben overgenomen komen er lekker meer films bij onder het sony/columbia tristar label tenminste als ze de naam van mgm veranderen.
    Maar ik denk niet dat de aankomende bondgames nou niet op de xbox verschijnen dat gaat gewoon door.(tenzij sony opeens electronic arts zou kopen :eek: )

9. Qantrix

Qantrix Playstation 2 Fanboy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dit tenminste zou kunnen betekenen dat een groot aantal films vrij makkelijk op de PSP kunnen worden uitgebracht. Tenminste, als de samenwerking binnen Sony goed genoeg is.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    huh? Nogmaals: James bond games...
    waar maken jullie je druk om?

11. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    offtopic

als je iets met bedrijfskunde wil gaan doen, zou ik geen rtl z kijken, maar een fatsoenlijke zender als cnbc of cnn of bloomberg. Rtl z stelt namelijk niet zoveel voor qua informatie etc. En het niveau is daar ook niet altijd hoog, moest ik ff kwijt.

Deel Deze Pagina