hallo, Ik heb een 333Mhz (=PC2700) 256 MB RAM (DIMM, DDR SDRAM). Gaat het dan goed werken als ik 'Kingston DIMM 400Mhz (=PC3200) 512 MB RAM' erbij zet. Of kan ik beter een 'Kingston DIMM 333Mhz (=PC 2700) 512 MB RAM' erbij doen :{ , aangezien die ook PC2700 is, of is het beter om die PC3200 erbij tedoen? 'Kingston DIMM 400Mhz (=PC3200) 512 MB RAM' = €55,- 'Kingston DIMM 333Mhz (=PC 2700) 512 MB RAM'= €59,- (bij deze winkel ga ik het kopen: http://www.alternate.nl/html/shop/p...RE&Level1=Geheugen&Level2=DDR-SDRAM&#Kingston) Dus ff snel samengevat, ik wil weten wat sneller / effectiever / beter gaat werken, 1'tje van 256MB RAM (PC2700) + 1'tje van 512MB RAM (PC2700) of 1'tje van 256MB RAM (PC2700) + 1'tje van 512MB RAM (PC3200) MvG, RyAn *)
Lijkt mij het beste dat je die van 333 Mhz neemt. Want meestal is zo dat een snellere met een iets minder snellere gewoon niet werkt. Kan zijn dat je PC niet meer opstart of dat ie maar helft van je aantal geheugen aangeeft en dat de meeste programma's chrasen kan bijna niet goed gaan als je dat doet.
Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt. Het werkt gewoon, alleen gaat de snelle gewoon op de snelheid van de langzame werken.
das geen onzin m8. Ja en tuurlijk kan bij de 1 wel werken en de ander niet ligt aan moederbord of die dat ondersteunt. Maar als je niet weet moet je ook niet doen lijkt mij zo.
'Wij' zijn het internet. En dat werkt 100% gewoon hoor. Het geheugen gaat gewoon op snelheid van je CPU lopen, 'm8'.
maar wat kan ik beter doen, 1x 512MB RAM PC3200, of 2x 256MB RAM PC3200? edit// ik heb een GIGABYTE GA-8SIML moederbord, ik weet niet of deze dual channel ondersteunt
2x 256 mb is beter voor dual channel. Maar dan moet je je oude geheugen er wel uitgooien. Maar ik denk dat jouw moederbord dat ondersteunt.
En ALTIJD op dezelfde kloksnelheid kopen, als je 1tje koopt van 400mhz en die samen met een 333mhz laat lopen, gaat je 400 mhz simpelweg evensnel als de langzaamste. Zonde van je geld dus. En kijk naar je processor, het geheugen wat je nu hebt, kan dus als een 'bottleneck' werken voor je processor, waardoor de processor niet optimaal draait. Het beste blijft om die paar eurootjes meer neer te leggen voor 400mhz en dan 2 reepjes ipv 1. Edit/: Als je de 400mhz dus koopt, gooi de 333mhz er dan uit.
Twee reepjes in plaats van één maakt echt niet uit aangezien zijn moederbord geen dual channel ondersteunt.
wel minder dat je mobo geen dualchannel ondersteund, aangezien een bandbreedvretende P4 dat wel nodig heeft..mjah ik zou gewoon gaan voor de PC320o, zijn in de meeste gevallen nog goedkoper ook
ik ga dan toch voor die Kingston 512MB RAM PC3200. maar weten jullie of ik ook een online handleiding kan vinden voor m'n moederbord (GIGABYTE GA-8SIML), want ik heb een Packard Bell Computer, en ik heb daar geen handleidin gekregen voor me moederbord. nog een probleem : mijn pc sluit niet meer goed af, als ik op afmelden klik of op afsluiten enz., dan duurt het wel 10 minuten voordat afmelden/afsluiten gelukt is, eerst gaat dan die kleine logo's (zoals. Norton en Msn, rechtsonderin in beeld) weg, en dan doet die niks meer, en dan weer een tijdje later gaat die pas uit. weten jullie wat ik er aan kan doen. norton vind niks
Draai is een keer Hitman Pro als je niks te doen hebt, misschien zit er veel spam op de PC dat de boel flink vertraagd. En over dat geheugen; je snellere geheugenreep is backwards compatible, oftewel, hij gaat net zo snel als dat het mobo ondersteund, waarschijnlijk die 2700. Een 2700 in een mobo zetten die alleen 3200 reepjes lust, is geen goed idee want dan gaat het te snel. Of het samen goed werkt durf ik niet te zeggen, maar 512 MB is altijd een vooruitgang, dus zonder je huidge 256 reep heb je al voordeel, als het nog goed werkt samen dan is dat mooi meegenomen lijkt mij?