Microsoft en hun ''kwaliteit''

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door NatureGoneWild, 11 jul 2005.

  1. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Bezit nu al 3 jaar een xbox,( 1 van de eerste generatie ja..)
    En ben eigenlijk wel zeer teleurgesteld erover. De games zijn niet gewelding (in mijn mening) hoe belachelijk is het één van de launchgames het beste was, totdat, ja totdat, nummer 2 van diezeldfe launchgame uitkwam..

    Maar even verder over het onderwerp, ik ga ERG fatsoenlijk met mijn spullen om, zeker op gebied van PPC, en xbox. Ik berg altijd alles netjes op, haal altijd cd eruit als ik stop met xbox'en enzovoort.


    Het begon een paar maand geleden dat mijn Eerste controller kapot was, hij blijf maar schieten en granaten gooien( de 2 triggers achterop zaten dus vast)
    Daarna kreeg ik om de 2 games, de dirty disc message. Soms moet ik langer opstarten dan het spelen zelf, ja echt een bak kwaliteit hoor..
    Zeg nu niet dat het aan de disc ligt, want heb er 18 geprobeerd, en zelfde gloednieuwe games uit de winkel, zoals rallysport challenge, Halo2 map pack. Slaan gewoonweg onder de race, of erna vast. Nouja, hier kon ik nog wel mee leven. Onder die tijd is mijn headset ook kapot gegaan, een pinnetje was afgebroken zodat ik hem er niet meer in kon klikken( en VEEL mensen hebben dit probleem) ik terug naar intertoys, had headset pas 1 maand. Sorry, hierop leveren wij geen garantie. Waarvoor heb ik dan in godsnaam garantie..?
    Met eigen creativeit heb ik er een gat in geboord, en er een schroef doorheen gezet, dus die zit nu STEVIG vast, dit kan ik iedereen aanraken, want dat pinnetje is een kwestie van tijd, en zit geen garantie op..

    Kort daarna begaf de 2de controller het ook, hij richt contstant naar boven, wat heel irritant kan zijn in shooters games, racen gaat nog wel. Dus heb nu nog een 3de controller, en die werkt perfect. Waren trouwens ook allemaal 3 duke controllers..( de grote dus..)

    Nu sinds vandaag, en de rede dat ik deze tekst typ is, hij accepteerd helemaal geen disc meer, heb nu 87 keer een cd erin gestoken, ook verschillende ja, en het is allemaal ''Your xbox can't recognize this disc.''

    Ik heb nu ookal 8 jaar een playstation 1, en die werkt nog in PERFECTE staat.
    Dit is niet suggerend bedoeld of iets in die trend, maar ik zou alleen men xbox al laten ombouwen om orginele spellen, van mezelf op de harde schijf te zetten, want ik kan nu NIKS meer op de xbox. Het was tevens ook mijn DVD station enzovoorts...

    Heb nu al gekocht:
    Xbox
    3 controllers
    19 games en halo2 map pack
    Memory unit
    Headset

    En wat is er heel gebleven?
    xbox-Nee
    3 controllers-1 doet het nog
    19 games en halo2 map pack- Kan nu toch niks meer spelen, maar deden het
    Memory unit- doet het niet meer
    Headset- kapot, geen garantie, zelf gemaakt

    Nee dat ik hier ongeveer 1500 euro aan heb uitgegeven, voor iets wat geen kwaliteit biedt..
    Als dezelfde headset voor de pc uitkwam zou ik er niet meer als 5 euro voor geven, uitbuiters..

    Maar deze thread gaat dus over Microsoft kwaliteit van hun producten..
    Of iemand moet een oplossinghebben voor mijn dirty disc..(kom trouwens niet af met een xbox cleaner, want die heb ik al geprobeerd..)
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb sinds de launch mijn xbox en ik heb er nog geen problemen mee gehad

    De headset had ik gratis gekregen bij een jaar abo live
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  3. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    je zegt dat je overal voorzichtig mee om gaat maar dat zou niet zeggen, maar hoe dan ook ik heb het ook dat ie mijn ddvd's niet meer herkent ik zeg het je dan is ie ver aan het einde die van mij wordt nu geprobeerd om te worden gerepareerd heb toch geen garantie meer (maar het ziet er niet goed uit).
    en ik heb ook al 12 jaar een snes die doet het ook nog perfect mischien heb je gewoon pech
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Voor de headset kon je trouwens ms bellen ... soms zijn ze vrijgevend... maar ook dat klipje is bij mij nog nooit stuk gegaan
     
  5. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moet ook nie met je controller gaan gooien he, als je nie kunt winnen :D
     
  6. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    Head set is bekend, bij mij ook al twee gesneuveld, nu maar met tape aan de slag gegaan.
     
  7. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Uitgerekent op stats win ik 98% van de games, en de verloren games zijn meestal tegen mijn eigen clanm8s, die precies mijn tactieken weten, waar ik langs kom etc.
    Je mag mijn montage eens bekijken om te zien of ik een noob ben[/arrogantiemode]
    (En ja Vegetom ik weet dat je het niet meende ;) )

    I.i.g., ik ga wel heel fatsoenlijk met mijn spullen om, hoe ongeloofwaardig het ook klinkt, ook staat de xbox ver genoeg van de wand voor ventilatie etc, maar niet in een te open ruimte I.V.M stof enzovoort..

    Tuurlijk heb ik pech, maar dan hebben veel vrienden van mij ook ongelooflijk veel pech, want velen online heb hetzelfde probleem, vooral met de headsets..
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb alles al sinds de release van de Xbox en alles werkt perfect en waarschijnlijk ga jij gewoon slecht met je Xbox om.
     
  9. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind het ook wat vreemd. Ik heb de xbox vanaf de 2e dag dat hij uit was en nog nooit één probleem me gehad. En controlers heb ik nog nooit stuk gekregen, ik snap echt niet hoe mensen dat doen. Van de N64 is er ook nooit één kapot gegaan.
    Zelfs m'n hadset is nog heel. Het is denk ik gewoon een kwestie van hoe je er mee omgaat...
     
  10. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Je mag veronderstellen dat ik er verkeerd mee ben omgegaan, ik blijft het niet herhalen, ben er ERG netjes mee omgegaan, hoe kan ik er bijvoorbeeld aan doen dat de laser niks meer leest..

    Het engiste wat ik fout gedaan kan hebben is er mee naar xbox lans gaan, daar draait die soms wel meer als 18 uur achter elkaar..
     
  11. Gunther

    Gunther ///M Power

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ook meetelt is hoe vaak je erop gamed. Het is nogal een verschil of je gemiddeld een half uurtje per dag gamed of dat je enkele uren per dag gamed.
    Wat misschien ook uit maakt is hoe lang je achter elkaar speelt. Ben geen Xbox expert, maar ik zou me voor kunnen stellen dat 4x een half uurtje gamen met daartussen een half uur rust (dus dan staat ie uit) beter voor de Xbox is als 2 uur achter elkaar.

    En dan heb je ook nog de zogenaamde maandagochtend producties.

    EDIT: Nadat ik dit getyped heb lees ik dat de Xbox lang achter elkaar aan staat bij LANpartys, lol! :)
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2005
  12. Flow

    Flow flowt op de gameflow

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Die hardware problemen van je xbox zijn helemaal niet raar, bij mij in het dorp zijn 5 xboxen (ik weet het, zeer klein dorpie). daarvan zijn cker 3 al minimaal 1x naar microsoft opgestuurd! eentje is zelfs 5x heen en weer geweest voordat ie helemaal ok was.

    Ook heb ik zelf al 2 headset kapot, klipje + mic. die het niet meer doet!

    dan valt het ook nog mee hoe ruig ik er mee omga!
     
  13. Flow

    Flow flowt op de gameflow

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
  14. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Eerste generatie xbox, en het is algemeen bekend dat die drive hartstikke slecht is, maar ja, ben echt een hardcore gamer, en hij heeft flink wat overuren moeten draaien, laten we maar zeggen dat ie wel vaker 18 uur per dag heeft moeten draaien..
     
  15. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ach, je kunt nog zo netjes met je spullen omgaan, maar als je ze verkeerd hanteert gaan ze toch kapot. Zeker met een headset moet je knap lomp doen om een kapot te krijgen. De grote controllers waren idd kwalitatief gezien minder, de s controllers zijn daarentegen niet stuk te krijgen. Ik heb ze nou al een aantal keer laten vallen, maar ze werken nog perfect. Mijn xbox'en zijn niet zo oud, dus daar werkt alles nog bijna goed. Alleen de eject knop werkt niet altijd even goed. Mij hoor je niet klagen over de kwaliteit.
     
  16. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heeft die thompson (heb ik ) moeite met bepaalde dvd's. mechassault gaf ie zo nu en dan problemen. halo 2 disc moest ik er 10 keer in doen de eerste keer dat ik em wou spelen (ik helemaal in paniek), maar project gotham racing 2 welke ik eergister heb gekocht deed et in een keer.

    ligt et aan mijn xbox (iets met stof ofzo) of is et idd waar dat die thompson moeite heeft met bepaalde dvd's?

    Verder heb ik em 3 jaar en heb er nog nooit echt een probleem mee gehad behalve dan met die dvd's. Maar ik gebruik em ook niet heel erg intensief.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, bij de een gaat iets langer mee dan de ander, altijd al geweest bij electronica.

    Neem eens een kijkje bij de [search]zoekoptie[/search] en zie hoeveel threads er al niet zijn over dirty-disc errors, problemen met de Xbox en de drives.

    Zelf was mijn PS1 controller red. snel kapot en werken mn Xbox controllers nog probleemloos.
    Je kan niet verwachten dat iets eindeloos perfect werkt.
     
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Zie allereerst ook even deze thread voor meer info/oplossingen.
    http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=63943&page=8


    Tja, over de kwaliteit valt te twisten. Maar is dat niet hetzelfde bij PC's? Ik heb nu ongeveer 15 jaar een pc, en ik kan me niet 1 pc herinneren die nooit kapot is gegaan. Mijn vorige pc zelf 3x in 1 jaar. Betekend het dat de kwaliteit slecht is? Of is het pech?
    Verder valt het met de xbox ook heel erg mee. Er zijn miljoenen mensen die nergens last van hebben, maar daar lees je niks over.
    De PS heeft trouwens ook genoeg problemen, maar als je dat zelf niet hebt, kun je imo
    ook geen conclusie trekken.

    Ik heb zelf ook wel problemen gehad met de xbox, maar ik ga er ook niet voorzichtig mee om. Ben nu aan mijn 3e toe, in 3 jaar. Ach, maakt het wat uit? dat is nog altijd minder vaak dan dat mijn PC naar de haaien gaat :)
     
  19. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Mijn xbox heeft ook moeite met een beetje alle nieuwe spellen. Sommige leest hij helemaal niet en sommige loopt hij gewoon in vast. Pro Evo heeft het bij mij dus nooit normaal gedaan!!!! Headset heb ik vorige week gemold. Trok hem van mijn kop en krak zei dat kutding. Controllers zijn ook supergaar bij mij. Ze lopen vanzelf schuin naar voren. Ik vind het ook echt heel spijtig van al die problemen met dat ding. Die drives zijn helemaal gaar!!! Mijn playstation doet het ook nog steeds ( oke moet hem op zijn kop zetten maar hij doet het nog).
     
  20. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook last van dat dirty or damaged disk probleem. Toen even de laser schoongemaakt met een stofdoekje en sindsdien werkt ie weer perfect!
     

Deel Deze Pagina