Microsoft laat de Xbox stikken!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Freeloader, 7 okt 2006.

1. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft laat de Xbox(1) stikken. Microsoft schenkt vrijwel geen aandacht meer aan het verkopen van de xbox of xbox games. Wat vinden jullie hiervan?

Aan de ene kant is dat wel logisch, maar er zijn nog steeds veel mensen met een xbox die graag nog wat nieuwe games zien. Doordat Microsoft geen aandacht meer schenkt aan nieuwe games voor de xbox, willen uitgevers hun games niet meer op de xbox laten uitkomen.

Een goed voorbeeld hiervan is het spel 'Bully' Dat stond ergens in augustus gepland voor de PS2 en de Xbox. Het spel is uiteindelijk exclusively PS2 geworden doordat de uitgever Rockstar geen brood meer zag in een xbox versie.

SCHANDE!!!!

Laatst bewerkt: 7 okt 2006
  2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Achja, een nieuwe generatie consoles betekend een langzame afbouw van de vorige generatie :) Dat vind ik een logische gang van zaken.
    Tevens vind ik het nogal meevallen dat ze de console laten "stikken"
    Just cause is volgens mij een super titel die net nog uitgekomen is ;)

3. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    schande, helemaal niet, de opvolger zorgt voor alle aandacht en de gewone Xbox verkoop en aandacht is aan het afbrokkelen.

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.128
    Ik baal er zelf ook gigantisch van,want ben nog helemaal niet uitgekeken op de Xbox, en nog niet toe aan een 360. Maar dan kom je dus bij bijvoorbeeld bart Smit of E-Plaza, en dan staan er 3 rekken van onder tot boven vol met PS2 spul... en misschien ergens 1 plankje onderaan met wat Xbox spelletjes... als je geluk hebt (BS Alkmaar heeft dus al helemaal geen xbox games meer)

Echt zonde zonde zonde... want er zijn nog een aantal games die ik graag zou willen aanschaffen en spelen...

5. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    ik koop nu ik een 360 heb toch geen xbox spellen meer tenzij ik ergens echt wat leuks zie tegen een mooie prijs, logische ontwikkeling verder, xbox 360 is the future, maar op de xbox komen ook nog enkele leuke spellen uit dacht ik en alle andere games kun je ook spelen, zijn zoveel games die je al kan spelen

6. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    Was dit niet al heeeeeeeeeeeel erg lang bekend?

De xbox 1 heeft voor M$ alleen een hoop verlies opgeleverd geloof ik. Ik geef ze groot gelijk dat ze zich nu volop op hun nieuwe console storten. De productie van de xbox 1 is ook al tijden geleden gestopt. Het is misschien niet echt leuk voor de xbox 1 gamers maar voor M$ is het wel eenn stuk beter

7. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    dit is normaal hoor.

generaties volgen elkaar op waardoor de vorige generatie verdwijnt

8. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het op zich niet zo opmerkelijk dat MS de stekker uit de Xbox heeft getrokken. Wat ik ze wel kwalijk neem is dat ze een jaar geleden nog met veel poespas verkondigde dat ze de Xbox nog tot eind 2007 volledig zouden ondersteunen. Dat laten ze na. Geen goede actie van MS, belofte maakt (zoals of gewoonlijk) schuld.

9. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind het wel eeen beetje matig, ik vind dat Sony het wat dit betreft een stuk beter doet. Er zou een grotere overlap moeten zijn IMO, niet iedereen wil meteen overstappen natuurlijk. Zeker de gamer met de kleine beurs zit nog best goed bij de oude xbox. Enne, zo lang is die toch al niet meegegaan.

10. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het opzich ook wel normaal en logisch dat zo langzamerhand de stekker eruit gaat (alhoewel er toch nog genoeg mensen zijn die nu nog een xbox kopen). Maar waarom niet nog een beetje meesnoepen van de verkopen van de xbox, zodat de verliezen van de xbox een beetje terug kunnen worden gedrongen (de Playstation bleef na het uitkomen van de PS2 ook nog heel lang in de markt). En trouwens net wat Cygnum zegt zou Ms tot eind 2007 de Xbox ondersteunen. Dit blijkt dus ook koeienpoep.

En ik zou schande moeten veranderen in zonde denk ik, want op zich snap ik die keuze van Ms wel, maar het is gewoon zonde voor de mensen die nog geen 360 hebben en dachten dat Ms de xbox t/m 2007 zou steunen.

11. volley

volley Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik las ook net nadat de 360 uitkwam dat microsoft 2 jaar lang 70% voor de gewone xbox spellen zou maken en 30% voor de 360. maar na een half jaar kwamen er al meer 360 spellen dan voor de gewone.

12. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Iedereen moet ook gewoon in kunnen zien dat de volgende generatie er al een tijdje is en de XBOX niet voor eeuwig ondersteund kan blijven. Dan nog moet ik ook zeggen dat er de afgelopen maanden zeker goede games zijn uitgekomen voor de Xbox die hem zeker dit jaar niet doen sterven !

Denk maar aan 'Just Cause' en Fifa 07 en binnenkort de nieuwe Splinter Cell, Call of Duty 3 en Scarface ! Het is zeker niet meer in grote getalen maar topgames komen er nog aan !

13. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is geloof ik topic nr. 436270496 over dit onderwerp. Uiteindelijk vinden alle 360 eigenaars het logisch, en alle xbox eigenaars het KUT JAMMER GODVER BELACHELIJK. Beetje nutteloze discussie dus...

14. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Nou ik heb geen 360 en vind het niet jammer, eerder logisch.
    maargoed, niet generaliseren heh ;)

15. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Tja , ik vind de 360 maar tegen vallen , maar dat is ook al bekend .
    Daarom vind ik het zeker jammer dat Microsoft de xbox laat stikken .
    Ik bedoel de 360 is nog steeds een gerushed product , kijk maar eens op google
    hoeveel 360 er dagelijks kapot gaan .

16. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    "Evolution...like, the dinosaur"
    (Agent Smith, -The Matrix-.)

17. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel logisch dat alle ogen gericht zijn op de 360, maar ik vind het wel balen dat er geen boeinde spellen meer komen voor de xbox. Ik hoopte heel erg dat BIA3 naar de xbox zou komen maar dat gaat niet door :{

18. Infected

Infected Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook nog redelijk normaal. Vroeg of laat zul je zelf ook wel een X360 kopen.

19. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Deze thread verplaats ik trouwens even naar het Xbox Algemeen en Hardware forum, waar deze thread beter tot zijn recht komt.

20. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet meer van plan om een nieuwe console te kopen en vind het daarom best kut dat ik zelf waarschijnlijk nooit Halo3 kan uitspelen :'-(

Deel Deze Pagina