Ik ben hier heel erg boos. Mijn Xbox was voor de tweede keer kapot gegaan en dus heb ik gebeld met de Customer Service. Uitstekend geholpen en snelle afhandeling, maar ze konden geen garantie geven voor mijn files. Ok dat kan ik begrijpen, maarja ik kan dus juist de games die ik wil bewaren niet backuppen. Games als Steel Battalion, Burnout 2 en Phantasy Star Online. Zo goed en kwaad als het ging heb ik wat files gebackupped en de Xbox erheen gestuurd. Vorige keer had ik al mijn files nog dus hopelijk dit keer ook. Vanmiddag kwam hij dan terug, perfect gemaakt, alleen al mijn save games gewoon gewist. Nou vraag ik ze, is het dan zoveel moeite om iemands savegames te kopieren via het netwerk oid? Mensen stoppen tijd en geld in een savegame zoiets kan je niet zomaar wissen. Phantasy Star bijvoorbeeld kost je 10 euro per maand. Mocht je Xbox kapot gaan kan je leuk je karakter niet backuppen! Weg geld, weg karakter, weg items! Zelfde met Steel Battalion. Tijd is geld in deze wereld. Ik heb meer dan 100 uur in die games zitten, en nu is het allemaal voor niks geweest. Ik ben dus heel boos en ik vind dat Microsoft een veel betere garantie moet geven op iemands bestanden, OF ervoor moet zorgen dat ik ze kan backuppen. Want dit is gewoon oneerlijk natuurlijk je bent afhankelijk van die Harde Schijf bij sommige games. Sommige kun je ook neit eens op je memory card opslaan. Ik baal
Ehm hoort het bij MMORPG's niet zo te zijn dat je character op de server wordt opgeslagen? vage shit. Verder: tis idd irritant, zeker omdat die memory cards vaak geen ruimte bieden voor savegames van grote games als KoToR ed... waardeloos.. ik voel met je mee *aai
Dat is idd kut Wat ik dan stom vind van Microsoft, de Xbox heeft zo'n simpele harde schijf die volgens mij makelijk op een pc is aan te sluiten een kleine moeite om dan alles te kopieƫren en plakken en later weer terug te zetten. Ze halen je Xbox toch open, het back-uppen zou nog geen 10 minuten extra aan tijd in beslag nemen. Het zou dan nog kunnen zijn dat er wat bestanden beschadigd zijn maar alle bestanden? Lijkt me stug :{ Zo'n makelijke console maar de voordelen ervan gebruiken ze niet * Leeft mee
Maar is het niet zo dat je je savegames op een memorycard kan zetten? Ok, memorycard is ook behoorlijk duur, maar dat kon geloof ik wel toch? Anyway, ik vind dat je idd gelijk hebt, ik snap trouwens ook niet dat MS de harde schijf moet wissen om je xbox te maken? Dat is toch meestal een technische fout..
Dat is mijn grootste angst: Alle savegames gewist. Maar is het mogelijk om op een of andere manier al je savegames/instellingen over te zetten op een andere Xbox of harde schijf, want als die mogelijkheid er is zou ik me dus echt dik [cencured] voelen als ze m'n savegames niet hebben 'gebackupped'. EDIT/ het is dus wel mogelijk M$
Nee je kunt sommige files niet op een memory card zetten Ocrist. Dat is tegen valspelen enzo. En er is ook geen manier om te backuppen voor normale gebruikers. Microsoft moet dat zo kunnen denk ik maarja
Volgens mij staat er duidelijk dat dat niet kan in Hordo's post. Sommige savegames passen niet op een Memory Card of bieden gewoon weg de mogelijkheid niet om gekopieerd te worden.
Ik snap dat je het kut vind dat je savegames weg zijn, ik zou me ook klote voelen. Maar ze zeggen er wel bij dat ze niet kunnen garanderen dat je savegames bewaard blijven. En je zegt dat je dat snapt. Je kan dan nu hier wel los gaan maar dat is het risico. Want ze kunnen ook zeggen dat ze hem niet maken. Ze maken hem gratis voor je, de 2de keer als zelfs. En dat nu dan toevallig je savegames verloren zijn gegaan....En als ze nu iedereen zijn files moeten backen dan zijn ze langer bezig met het maken van je box. En op 1 xbox maakt dat niet uit, maar als je dat misschien bij 100 boxen moet doen, dan scheelt het toch aardig wat tijd...
Jeb das heel rot ... moet je weer opnieuw beginnen met Steel Battalion ben je wel weer in vorm voor SB:LoC Maar ja ik verwacht dat ze dit probleem verholpen hebben als xbox 2 komt ... maar ja dan heb je geen HDD meer
Re: Re: Microsoft moet beter garantie geven op je files! Ja dat snap ik. Maar het is dus een rare keuze. of je savegames worden gewist, of je blijft zitten met een kapotte Xbox. Ik waardeer het zeer dat er snelle service is en dat mijn xbox zo snel gerepareerd werd, maar het moet niet zo kunnen zijn dat je alles kwijt bent. Files moeten gewoon gebackupped kunnen worden. Zij het door jezelf met een memorycard, of daar met speciale middelen. Stel je voor dat iemand 10 maanden Phantasy Star speelt. Hij haalt alle items, steekt er honderden uren in etc. Dan ineens doet zijn Xbox het niet meer goed. Als hij hem dan laat maken is ie dus 100 euro kwijt en zijn honderden uren die hij heeft gespeeld. Ik moet er ook niet aan denken dat iemand Steel Battalion helemaal perfect heeft uitgespeeld bijvoorbeeld. Ja als je Hard Disc crash ed kan ik het begrijpen, maar mijn Hard Disk deed het nog gewoon, ik kon bij mijn bestanden etc. Dan moet het voor hun toch ook een klein beetje werk zijn. Ze testen mijn Xbox volgens het papiertje ook 2 uur op het laatst en het begin. kunnen ze net zogoed die files backuppen. Daarnaast staat er ook op dat ze zover het mogelijk is je files intact hebben gelaten. Dat staat dus op dat blaadje terwijl ze het gewoon gewist hebben. Zet er dan bij uw files zijn jammergenoeg gewist, OMDAT.. Maar nu weet je niet waarom het is gewist en baal je wel goed.
Ze zouden iig voor eventuele extra kosten geld kunnen vragen voor het back-uppen van save games, en dan om toestemming vragen. 1: Gratis repareren, geen garantie voor save games. 2: X-Bedrag voor het bewaren van je saves.
Hard voor je koop gewoon een tweede xbox en gebruik die als backup. ben je gelijk van al dat gezeik af.
Ik zou er inderdaad dus ook echt grote moeite mee hebben als me savegames pleite zijn. Want als KoToR niet op een Mem card past....dan moet ik alles weer opnieuw gaan doen, juist als je er zo veel bloed en tranen in hebt zitten. Waarom e-mail je niet naar MS voor die suggestie, want ik denk dat je daar best wel een balletje aan het rollen kan krijgen...
als je die saves gewoon kan gebruiken, zijn ze tog niet beschadigd? kleine moeite om een hd over te zetten lijkt mij..
krijg je wel je eigen xbox terug?? Misschien nemen ze gewoon een spare en willen ze zo snelheid behouden...dit soort service kan echt niet!!! Microsoft moet aktie ondernemen met deze servicebedrijven...Petitie??
Dit is mij ook over komen! Ik heb gelijk xbox line weer gebeld en die zeiden dat ze er nix aan konden doen! De mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat dit wel vaker voor komt als ze je HD vernieuwen! Ik was nog woester toen ik even later de brief las die bij mijn gerepareerde xbox zat, er stond namelijk in dat alle data die op mijn HD stond er terug op geplaats was! Ik vind dat dit NIET meer mag gebeuren!!!!!!!! Mijn xbox is trouwens wel netjes gemaakt ( nieuwe HD, DVD drive en moederboard )
Mja dat had ik dus ook Ik ben vet blij dat de service zo goed is. Maar dit soort dingen kun je gewoon niet maken naar de gamers toe. honderden uren zitten er in die games. En juist die games kun je niet backuppen.