1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft Office, Excel, Outlook etc.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 11 feb 2006.

  1. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    het is voor dove mensen zodat ze kunnen zien waar ik ben!

    Misschien geeft het dan wat meer duidelijkheid!
     
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Niemand? Help!
     
  3. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe krijg je het bij word weg dat als je iets in de zin wil aanvoegen je de woorden die er voor staan niet weg schrijft?
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik weet niet zeker of ik snap wat je bedoelt, maar druk eens op 'insert' op je toetsenbord. Misschien dat je die (per ongeluk) een keer eerder ingedrukt hebt en als je dan tussen teksten woorden wilt voegen, typt hij gewoon over de woorden heen die er al stonden. Als je insert nog eens indrukt, schakelt hij die functie weer uit :)
     
  5. ill nino

    ill nino me, myself and I

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje, dat was het *)
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik ben niet 100% zeker maar volgens mij kan dat niet 'standaard'. Je kan wel creatief zijn en bv je letters laten verkleuren (ten aanzien van wat je aan het zeggen bent) maar dan moet je instellen dat je constant moet klikken tijdens het spreken ofwel moet je ze allemaal een timer geven voor kleursverandering. Dat kost wel veel tijd natuurlijk, ook al omdat je toch even moet testen aan welk tempo je leest. En een nadeel als je even wil uitwijden gaat de tekst natuurlijk gewoon verder verkleuren of verschijnen tenzij je de presentatie stopzet.
     
  7. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleempje met Excel.
    Ik heb een soort invulformulier gemaakt, waarop mensen uit een pulldown menu waarden kunnen selecteren en ik heb enkele checkboxen gemaakt.
    Nu wil ik dit werkblad beveiligen, dit kan natuurlijk heel simpel door Extra -> Beveiliging -> werkblad beveiligen. Maar als ik dan bijvoorbeeld de checkboxen wil aanvinken, of iets uit een pulldown menu wil selecteren, dan kan ik dat niet wijzigen.

    En ik heb al geprobeerd om 'gebruikers bereiken te laten wijzigen' maar, dit is alleen van toepassing op cellen. De checkboxen en pulldownmenu's zijn geen cellen, maar meer een soort van 'plaatjes/grafieken'.

    Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat niemand aan het werkblad dingen gaat veranderen, maar wel de checkboxen kan aanvinken of iets in de pulldownmenu's kan selecteren (Zonder dat hij de checkboxen kan verplaatsen enz.).
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    een klein kickje van 1 jaar....

    Outlook 2007 geeft mijn berichten ineens anders weer. Als je in postvak in staat geeft hij per bericht nu op één regel 'afzender+datum+onderwerp+weetikwat'

    Eerst waren het per bericht 2 regels. In de bovenste regel stond de afzender en datum als ik mij niet vergis. In de onderste regel stond het onderwerp zodat dit goed leesbaar was.

    Weet iemand hoe ik weer terug kan gaan naar de 2 regels weergaven?
     
  9. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleempje met een excell bestand.

    Gister kon ik hem nog gewoon normaal bewerken, maar als ik em nu open staat het bestand niet gemaximaliseerd. Nou denk wat is het probleem daarvan, nou het halve bestand is nu niet zechtbaar. En ik kan hem ook niet maximaliseren, verslepen, sluiten of iets dergelijks (staat geen balkje meer bovenaan).
     
  10. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kom er maar niet uit met een aantal formules in excel.

    Ik wil een aantal cellen met elkaar vermenigvuldigen, alleen in een aantal van de cellen staat alleen een getal, in andere cellen staat een getal, met daarachter wat tekst.
    Bijvoorbeeld:

    200 m2 * 5,00 = 1000

    Alleen excel lijkt dit te weigeren om te doen, aangezien er in de eerste cel dus tekst bij staat 200 m2
    Is er een manier, om excel, voor een formule de tekst in een cel te laten negeren, en dus voor het vermenigvuldigen alleen het getal te gebruiken?
     
  11. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij Word 2007 heb ik het probleem dat hij thema's niet toepast. Dus bij pagina-indeling --> Thema's. Als ik er eentje selecteer verandert alleen de tekst in een ander lettertype, maar zie ik niks veranderen in de vormgeving zoals dat bij PowerPoint 2007 wel gebeurd als ik een thema voor een dia selecteer.

    Iemand enig idee wat ik fout doe/wat er fout is?
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Niets, de thema's in Word doen niks met het papier, alleen met de tekst. Koppen worden anders, standaard lettertype wordt anders, etc.
     
  13. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn fout. Ik was in de war met Invoegen --> Voorblad. Is dus opgelost, zat verkeerd te zoeken. ;)
    Toch bedankt.
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dit is op te lossen met de formule 'deel'. Hiermee kun je ervoor zorgen dat ie maar een bepaald deel uit de cel meeneemt en de rest negeert in de cel. Even het voorbeeld dat je aanhaalt gebruiken:

    Stel die 200 m2 staat in cel D4 en die 5,00 in cel A2. Je formule wordt dan als volgt:

    =A2*deel(D4;1;:cool:

    Uitleg deel-functie:
    - D4 is de tekst in de cel waar het omgaat;
    - 1 staat voor beginnen bij het eerste teken dat in de cel staat. Het is dus mogelijk om een ander getal in te vullen. Als er bijvoorbeeld m2 200 had gestaan, moest je hier een 4 invullen. Spaties worden meegeteld, zoals je ziet (met de functie substitutueren kun je die niet laten meetellen, maar daar ga ik je nu niet mee lastig vallen);
    - 3 staat voor het aantal tekens dat meegenomen wordt. 200 zijn 3 tekens, dus vandaar. Wanneer je dus 1200 hebt, vul je hier een 4 in.

    Ik weet niet hoe je bestand eruit ziet, maar je als die 5,00 (A2) een vaste cel is, kun je ook ervoor kiezen om $A$2 neer te zetten, zodat je de formule kan uitvullen. Dan hoef je niet steeds die formule over te typen.

    /Edit: weet niet of je al een oplossing had, zie je vraag nu pas :)
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2009
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Vraagje: Hoe zorg ik dat formules ook over verschillende tabbladen werken?
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    spelen?
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik snap er niks van :+ maar ik heb het antwoord kunnen krijgen van Orange!
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik wil een simpele zwarte lijntje links op al mijn pagina's maken zodat het het er wat toffer uitziet. Zeg maar dit dus:

    [​IMG]

    Maar dat moet ik nu elke keer zelf doen, en dan ben ik bang dat het niet precies gelijk is. Kan Word dat ook zelf doen op al mijn pagina's met dezelfde lengte? Ik gebruik Word 2007. Thanks. :p
     
  19. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Die lijn in de koptekst/voettekst plaatsen en dan verplaatsen naar de plek waar je hem wil.
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Gelukt, thanks. :)
     

Deel Deze Pagina