[XOne] Microsoft onderzoekt mogelijkheden

Discussie in 'Games' gestart door Mike, 3 dec 2002.

1. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kon het niet laten om Microsoft nu eens te mailen over het hoe en wat van Xbox Live in Nederland. Eerst mijn mail:

Daar kreeg ik het volgende antwoord op:

Vooral het dikgedrukte deel bevalt me wel, zou dat misschien betekenen dat ze ons toch nog laten beta-en, voor de officiele release, We w8en het af... Ik ben benieuwd! :)

Laatst bewerkt: 3 dec 2002
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb zo'n zelfde e-mail verstuurd ... maar naar een ander adres ;) .... als ik bericht terug krijg plaats ik deze ook hier

Word vervolgd!

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    MS NL is op de hoogte van deze 'ontwikkelingen' en hoewel ze er niet echt tegen zijn gaan ze het ook niet aanmoedigen

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb ik weet het .. Ik ben alleen "bang"voor vervolg stappen .. M$ heeft altijd de mogelijkheid om je te bannen ;) ... maar ja ik wacht ff mijn mailtje af om duidelijkheid te krijgen ....

5. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Werken de beta kits hier, is dat al door iemand uitgeprobeerd? Ik had begrepen dat je ISP dit moet ondersteunen.
    Zo'n beta-kit uit Engeland hier krijgen is het probleem niet.

6. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    Nee slimmerik, ze gaan nu dus allemaal die mensen tracen op ip en dan sluiten ze de hollanders af... 8)

7. Raptor

Raptor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit je trouwens al op XBL Fardo?

Ik hoop niet dat ze Nederland nu gaan bannen tot aan 14 Maart ofzo..

8. Raptor

Raptor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn ze nu zo'n beetje alles aan het beantwoorden.

Dit heb ik vorige week gestuurd:

Dit kreeg ik vandaag terug:

En vlak daarna kreeg ik een PM van Fardo dat XboxLive uitstekend werkt met Multikabel.

LOL.

Laatst bewerkt: 2 sep 2008
  9. quintus

quintus achter je!

Leuk Bevonden:
    0
    tja er is een goede kans dat ze inderdaad nederlandse IPs gaan bannen. Voor de test is het niet echt fijn als er allerlei Nederlandse gamers tussen zitten die met hogere pings de gameplay voor de rest verpesten... lijkt me. Bij xbconnect is de ping NL <-> UK ook maar zelden acceptabel. Die mailtjes lijken me dus niet zo handig, maar goed anders waren ze er vast ook wel achter gekomen..

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Re: Re: Microsoft onderzoekt mogelijkheden

grapjas ;)

maar jeb dat verwacht ik ook als mogelijkheid ... maar ja verwacht ook dat het niet gaat gebeuren ... maar ik wacht mijn e-mail af ...

ps raptor laat mij er buiten ;) ... hehehehe

Laatst bewerkt: 3 dec 2002
  11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het gaat trouwens ook om de ping De <-> UK en Fr <-> UK want de servers staat in de UK ... dus dan maakt de ping NL <-> UK niet uit .. omdat deze niet dedicated zijn...

maar ach we zullen wel zien

12. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb xblive, met UC het ruleeet echt, maarum ms kan je NIET bannen, er is nergens verteld, ik heb dat hele license agreement doorgeelzen :r maar er stond niet in dat je niet buiten de UK, frankrijk of duitsland gebruik mag maken van xblive, en ze kunnen er niks tegen doen, "hmm ik speel in nederland?? nee joh ik speel onder een nederlandse proxie :+ "

13. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz wat voor een internet heb je? ik heb meestal pings rond de 20-30 naar de uk

14. quintus

quintus achter je!

Leuk Bevonden:
    0
    xs4all 512/128 adsl

maar het kan natuurlijk ook vaak aan iemand anders z'n verbinding liggen :{

ik denk niet dat ze gaan bannen, maar ik denk dat ze er wel mee weg zouden komen. Ze ondersteunen tot 13 maart xbox live gewoon niet in nederland... "The test drive kit for Xbox live is only available to those bearing an address in UK, France, Germany" - dat adres (van waarvandaan je live speelt) moet je officieel wel hebben dus.

15. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ze kunnen niet bannen, simpel zat. In een andere topic had iemand gebeld naar de XB Customer Care. Hij had gevraagd of het mogelijk was een Beta kit te importeren en die vervolgens in Nederland te gebruiken. De man aan de andere kant vroeg of hij het legale of illegale wilde horen. En het illegale was dus dat je het al wel kon gebruiken, en dat Microsoft daar toch nix tegen kan doen... Duidelijk, niet? Ik zit alleen zelf te twijfelen wat ik nu zal doen, ergens verw8 ik dat Microsoft voor 14 maart toch nog met een Beta komt hier in NL, ze zijn immers bezig met onderzoeken. Ik moet nog maar even geduld hebben... :9

16. Buffalo X

Buffalo X Anti - Bruges

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen, of ik bestel nu een beta pakket en laat het zenden naar mijn tante in frankrijk of ik wacht.... :confused:

17. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vernomen dat wij in de benelux in januarie/februarie een beta kunnen verwachten.

18. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Waar heb je dat vernomen? En om eerlijk te zeggen is het dan al bijna niet meer de moeite, de officiele launch is immers al 14 maart. Eigenlijk zou ikXbox customer care nog eens willen bellen, maar mijn schrijven is heel wat beter dan mijn spraak... :9

19. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Die XBL beta tests zie ik gewoon als het testen van de XBL neergezette serverparken.. Hier in Nederland komt hij denk ik te staan op de AMIX (Amsterdam Internet Exchange), de meest centrale internet plaats in Nederland.. Wel jammer dat ze daarvoor zoveel tijd nodig hebben.. Imho moet het toch sneller kunnen om hier een serverpark neer te zetten..

Maar misschien moeten ze eerst ook de verbindingen tussen de XBL serverparken onderling eerst "aanleggen" & testen etc..

20. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Goed, ik heb het er toch op gewaagd, en heb dus de Xbox Customer Care gebeld, en ze de volgende vragen gesteld (uiteraard in engels):

Zullen er voor de officiele launch 14 maart in Nederlands beta tests komen?

Ik kan hier nog niks met zekerheid over vertellen, maar Microsoft is bezig met het zoeken naar mogelijkheden om ook Nederland misschien binnenkort aan de beta tests mee te laten doen. Als je helemaal up-to-date wilt blijven, moet je je registreren om www.xbox.com en daar aangeven, zodra je de mogelijkheid krijgt, dat je wilt deelnemen aan de beta tests.

Is het gebruik van Xbox Live op dit moment in Nederland legaal?

Microsoft biedt op dit moment ondersteuning in Engeland, Frankrijk en Duitsland. Daar zijn de ISP's geoptimaliseerd voor het gebruik van Xbox Live. Zijn er problemen, dan kun je ook gewoon met Xbox Customer Care bellen, en kan het probleem verholpen worden. Op dit moment is er dus nog geen ondersteuning voor Nederland. Heb je een probleem, dan kan Microsoft je nog niet helpen.

Zal Microsoft actie ondernemen tegen diegene die al gebruik maken van Xbox Live in Nederland, een ban misschien?

Nee, die personen hebben de keus zelf gemaakt, hebben ze problemen dan kunnen wij die nog niet voor hen oplossen. Maar Microsoft kan die personen onmogelijk bannen, en zal verder ook geen actie ondernemen in enige andere vorm.

Met mijn beste engels heb ik minuten lang met een vent gepraat die nog binnensmonds mompelde ook, maar dit zijn dus de resultaten. Dat geeft me al meer moed om eventueel al een pakketje aan te schaffen, het is alleen jammer dat ze nog niet kunnen vertellen wanneer een eventuele beta test voor Nederland van start gaat. Ik ga er eens even goed over nadenken...

Deel Deze Pagina