Ik heb toevalig op enternet deze bericht ontdekt. Naar mijn mening is er een misverstand.
Het is verwarrend omdat het door de makers zelf constant wordt omschreven als een prachtige ontwikkeling. Extra content voor een game downloaden lang nadat je het spel hebt aangeschaft. Het heeft de toekomst, volgens Microsoft, en het belooft de levensduur van toekomstige games flink op te rekken. En ja, als je het zo brengt, wie kan daar dan bezwaar tegen hebben? Ik ben benieuwd op welke manier Microsoft binnenkort hun Consumables zal omschrijven zodat het niet klinkt alsof je extra moet betalen om content te unlocken die al lang in het spel aanwezig was.
Want daar komt het toch zo'n beetje op neer. Naast het verder integreren van de Live Marketplace met de games zelf (zodat je de extra uitrusting kunt downloaden bij de kraam van een ingame marktkoopman), is Microsoft ook van plan om geld te vragen voor standaard items (die al op de disk staan!) en die ook op kunnen raken. Consumables dus.
Ik vond het maar een vreemd verhaal, en ook IGN schrijft er vandaag een ongekend sarcastisch artikel over. "...promising new and exciting opportunities to spend more money in increasingly diverse ways." Dit kan Microsoft toch niet serieus menen? Het is niet genoeg dat we al hebben betaald voor het spel en voor het Live-abonnement, nu moeten ingame currencies ook nog eens vervangen worden door echt geld?
Vooruitlopend op die promotiecampagne, ik verwacht dat men het zal proberen aan te prijzen als iets dat het spel spannender maakt. Spelers zullen beslist extra op hun hoede zijn als ze hun pas aangeschafte consumable harnas dragen. Als het kapot gaat moeten er immers opnieuw Microsoft Points uitgetrokken worden om het te vervangen. Dat maakt grote bossfight stukken intenser.
En wat te denken van de Live Arcade spelletjes? Voor iedere sessie net als vroeger een kwartje betalen. Eindelijk het echte arcade-gevoel in de huiskamer. Peter Moore kan niet wachten tot het zover is!
hier is de link http://games.blog.nl/xbox360/2006/08/17/microsoft_onthult_de_consumable_manier_van_betalen
Laatst bewerkt: 18 aug 2006