1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft pakt illegale modchips aan via Halo2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Blaauw, 10 nov 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Mij bereikte vandaag het volgende duitse bericht:

    Hallo Freunde.

    Mittlerweile häufen sich die Berichte, dass Microsoft mit Halo2 eine Möglichkeit gefunden hat, selbst bei nicht aktiviertem Chip, herauszufinden, ob eure Konsole gemodded ist, oder nicht.

    Wie genau es dazu kommen kann, ist noch nicht geklärt, jedoch scheint es, als würde M$ nun die HD-Kennung auslesen o.ä.

    Dutzende Gamer mit gemoddeten Boxen wurden angeblich schon gebanned.

    Also, wenn ihr einen Modchip in eurer Box habt, wartet UNBEDINGT noch ab und geht nicht sofort Live


    Even de engelse vertaling:

    There are more and more reports around that Microsoft has found a possibility to check out if your console is modded. We have information that dozen of Halo2-XBL-Gamers were banned although their modchip was inactive.

    If you have a modchip in your XBOX please don't go live directly. We'll see if these rumours are right and will inform you.



    Ben erg benieuwd waartoe dit gaat leiden maar het lijkt me een knappe zaak van MS om dit op deze manier aan te pakken.
     
  2. tom_klp

    tom_klp Sarcasm Inc.

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het bij de hele oude chips ja. Bij de nieuwe evoX is het volgens mij onmogenlijk om het te ondekken zonder de xbox zelf te zien, als je chip uitstaat tenminste. :)

    Ik heb er zelf iig nog geen problemen mee gehad.
     
  3. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe komen die gegevens dan weer terug bij microsoft?
    Maar hopelijk hebben we nu dan wat minder last van mensen die alles maar illegaal van internet afhalen.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2004
  4. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Is al lang bekent, dit is het geval met mensen die eerder zijn gebanned. Daarvan werden de serial nummer van de harde schijf en eeprom opgeslagen. Deze mensen zijn later weer op live gekomen door een nieuwe eeprom, maar ms ziet dat de eeprom en serial hd niet overeenkomen met wat ze eerder hadden, dus dat resulteert weer in een ban.

    Die mensen denken dus dat ze niks fout hebben gedaan en dat ze gebanned worden voor niks, maar de fout die ze gemaakt hebben is om geen nieuwe hd erin te duwen, als je dat dus wel doet + een nieuwe eeprom dan kan je gewoon op live zonder dat ze het merken.

    Edit: heb even onderzoek gedaan en het komt erop neer dat als je een andere hd erin hebt zitten dan je origineel op live bent gegaan je de lul bent, dus heb je nadat je ooit op live bent geweest een grotere hd erin gezet dan ben je de lul. De xbe file van halo2 checked die dingen bij het opstarten.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2004
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    1. niet door halo 2, broertje is gebanned ZONDER
    2. ook niet alleen mensen die eerder gebanned zijn, is de eerste keer voor hem.
     
  6. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Eigen schuld,...
     
  7. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Lekker is dat al je een nieuwe HD in je xbox hebt laten zetten warneer je oude HD kapot was... :{
     
  8. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Was toch ook als je je dvd lade hebt gewisseld. Ik vind dit heel a-relaxed. Ik wil halo 2 online spelen en ik heb geen zin om een nieuwe xbox aan te schaffen :mad:. Hoe wordt je gebanned? Ip/tag of wat? Ik las iets over de hd
     
  9. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    Wat goed, ik vind het echt zo knap van je dat je een modchip heb en dat je dan nog niet problemen heb gehad, hail to you! _O_
     
  10. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    khoop dat microsoft al die ombouw n00bs van live afkeilt
     
  11. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig.
    Om het even in simpele taal uit te drukken; eigen schuld dikke bult
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Best slim bedacht van MS. Hulde. :cool:
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    ik niet, er is heel wat meer wat je met een chip kan doen dan illegale spellen spelen. de mogelijkheden zijn enorm en waarschijnlijk zou iedereen blij zijn emt de extra opties!

    ksnap ook neit wrom je emt een chip van LIVE afgegooid zou moeten worden. voor Live heb je legale spellen nodig...

    edit: heb btw zelf geen chip
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2004
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    *kijkt sarcastisch...


    ;) FOEI!


    boontje...
     
  15. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe wordt je nu precies gebanned? IP/gamertag...please tell me. Ik wil niet dat ik gebanned wordt door me dvd lade...en heb echt geen zin een nieuwe xbox aan te schaffen :mad:.
     
  16. tyrox

    tyrox X-Box Fragger

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen zijn dom er zijn mensen die een chip hebben voor import games die zijn dus ook de lul terwijl ze legaal bezig zijn!
     
  17. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Okee ik zie hier dat veel mensen toch bezorgd zijn. Ten eerste als jij GEEN modchip in je xbox hebt of als jij GEEN flashed tsop hebt dan heb je nergens last van.

    Om dan helemaal duidelijk te worden op de tsop staat de bios, als je deze vervangt met een hacked bios dan kan je ook gekopieerde spellen spelen.

    Mensen die hun xbox naar MS hebben gestuurd omdat hun hd kapot was en ms heeft er een nieuwe ingezet hoeven ook geen problemen te verwachten omdat deze dingen ook in hun systeem worden gezet, zo weet live dat hij een originele xbox hebt met een andere harde schijf en het serial nummer van je nieuwe hd word dan gematched met de huidige eeprom.

    De eeprom is een chip met info erop, deze info bevat serial nummer van de xbox, het serial nummer van vele onderdelen en het mac adres van je netwerkkaart.

    MS blijkt nu te gaan bannen op eeprom en hd serial, dus als hij ziet dat je hd serial niet matched met je eeprom dan ben je de lul.

    Nu zijn er ook mensen gebanned die zeggen dat ze niks verkeerd hebben gedaan, dus altijd modchip uit als ze op live gaan en nog nooit eerder gebanned etc. Dit is vreemd maar er zijn zeker verklaringen voor, bv dat ze naar het originele dashboard zijn gegaan met de modchip aan en dat ze auto sign in hebben aan staan.

    Als je meer info hierover wilt is dat te vinden op de bekende sites.

    Maar nog even voor de duidelijkheid, als jij of iemand anders nog nooit de schroeven uit je xbox hebt gehaald dan hoef je nergens bang voor te zijn.
     
  18. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    De rechter heeft bepaald dat in Nederland modchips illegaal zijn, ook moet je een license agreement aangaan met MS als je op live wilt, hier staat in dat MS alles kan en mag doen wat ze willen, bv ze mogen je van live afgooien zonder je abbo op te schorten want ze bannen alleen je xbox niet je gamertag.
     
  19. tyrox

    tyrox X-Box Fragger

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    0
    op andere site staat dat er ook veel mensen onder odchip zijn gebanned 100de!

    ik heb mijn chip eruit gehaald hehe ik ken gewoon weer online.
     
  20. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Prima zaak. Games kosten geld, en iedereen die niet wenst te betalen moet ook niet gaan zeiken dat ze die game niet optimaal kunnen benutten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina