Mijn PC Shit

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Robby Bobson, 31 jul 2005.

1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een paar problemen op me comp... en die ga ik jullie voorleggen ;)

1. Als ik mijn pc uitzet, en even later weer aanzet, of opnieuw opstart, Krijg ik een foutmelding, en na 30 seconden gaat ie dan weer verder met opstarten. Die cyclus herhaald zich een paar keer, en dan start ie wel gewoon goed op. Beetje vaag is dat..

2. Als ik een spel wil spelen, en ik start em op, niks aan de hand. Na een tijdje spelen, sluit mijn computer, zonder enige waarschuwing compleet af, waarna hij weer opnieuw opstart, met probleem 1 als gevolg.

3. Áls ik dan zo'n spel speel, is ie rete traag..

Nu zit ik op een pentium 4 dacht ik, met 2.4Ghz, 512 mb werkgeheugen.. Videokaart moet je me niet vragen, en andere dingen ook niet.. dat weet ik gewoon nog niet :p

hebben jullie daar een oplossing voor? en zo ja, hoe?
    Ik ben nogal een n00bje op dit gebied, dus duidelijke aanwijzingen zijn het devies ;)

oh, en omdat het een btj nutteloos is om een nieuw topic daarvoor aan te maken, ik wil een externe hardeschijf kopen, zodat ik de shit die ik op de computer beneden heb staan, makkelijk kan overgooien naar die ik boven heb. me stiefpa heeft een Maxtor 120 Gig dacht ik, maar dat is me iets te veel.. 40 of 50 gig is zat. Ik zat al een btj te zoeken op i-net, maar daar zag ik niet zo veel (iig niet waar ik wijzer uit werd)
    En wat kosten die dingen?

Laatst bewerkt: 31 jul 2005
  2. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel belangrijk om te weten wat er in je computer zit zodat je de juiste (geupdate) drivers er voor kan downloaden.
    doe b.v. eens (windows) start -> uitvoeren -> msinfo32 (vanuitgaande dat je op xp werkt)
    Dan bij de catagorie "onderdelen" kan je zien wat er precies in je computer zit, bij beeldscherm staat b.v. je videokaart (onder naam). Op de websites van de makers kan je dan meestal wel nieuwe drivers of firmware downloaden.
    Er zijn ook andere programma's om te bekijken wat er in je computer zit maar dan moet je daar maar even op googlen.
    Ik zou dus eerst alle juiste drivers opzoeken, dan windows opnieuw installeren en dan de nieuwe drivers installeren.
    Ook heb ik gelook ik hier op het forum al gehoord over kapotte videokaarten die ervoor zorgen dat pc's opnieuw opstarten na een tijdje of iets in die trend.

Voor je harde schijf zoektocht helpt deze site misschien:
    http://tweakers.net/pricewatch/cat/334

Sorry dat ik je niet beter kan helpen. Misschien komen we verder als je de foutmelding eens hier post..

3. FabianNL

FabianNL Guest

2. Als ik een spel wil spelen, en ik start em op, niks aan de hand. Na een tijdje spelen, sluit mijn computer, zonder enige waarschuwing compleet af, waarna hij weer opnieuw opstart, met probleem 1 als gevolg.

word z'n PC miss niet te heet?
    als dat een van de problemen, of gewoon hét probleem is, moet je ff je PC kast eraf halen, ff al je ventilatortjes schoonmaken en ff kijken of alles zonder problemen kan draaien.

Je kan volgens mij ook een programmatje instaleren die de temperatuur van je CPU en videokaart en alles bijhoudt, als ie dan weer eenmaal is afgesloten kan je ff (volgens mij) terug in het log bestandje kijken van dat programma en kijken of de temperaturen dan opeens wel érg hoog zijn, op het punt waar ie afsloot. Welk programma dit is weet ik dan alleen net weer niet O-)

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    een externe HD kost meestal +/- 150 ~ 400 euro (Seagate 400GB Ownage!!)
    40gb is moeilijk, tenzij je met "Swap'" gaat werken.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    kan wel meer zijn, kan ook je voeding zijn die het niet trekt.......wat staat er op je voeding (op het stikkertje) welk merk? hoeveel watt? enz. enz.

6. patje_1_1_2

patje_1_1_2 Westland uber alles

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je hem overgeclockt heb ofzo. Maar als je hem zo heb gelaten zoals je hem gekregen heb dan kan het zowat niet dat ie te warm wordt. Je zou toch ff moeten kijken wat voor videokaart je heb. Daar zou wel eens het probleem kunnen zitten.

7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik denk dat je Ram/werkgeheugen overlijdende is, of dat daar al een module van overleden is. Ik had deze problemen ook (zo ongeveer). ik zou er in ieder geval iemand naar laten kijken (pc-zaak oid).

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Download inderdaad even speedfan en post je tempraturen. Het kan inderdaad zijn dat je computer te heet wordt je computer niet genoeg ruimte heeft om goed te ventileren, wat vaak uitvallen als gevolg heeft. En kan je wat meer details geven, videokaart, merk , wat voor foutmelding etc..

9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    nouw, ik heb gedaan wat err0r zei.

Nvidia GeForce 4 Ti 4200 (microsoft corporation)

Ram Geheugen: 128.00 Mb

Ik heb em niet overgeclockt (ik weet niet eens hoe dat moet :p )

Op de voeding. Is dat aan die stekker? daar zit geen stickertje meer op.

Speedfan heb ik al eens gehad, maar daar kwam ik niet uit..

Openmaken ga ik van de week es doen. Wat is de beste manier om die ventilators schoon te maken? Gewoon met een kwastje, en btj blazen?

10. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1. Wat voor foutmelding?
    2. Wat is je voeding? Computer openschroeven: op de voeding kijken hoeveel watt je voeding is. Het kunnen ook je temperaturen zijn, maar dat denk ik eigenlijk niet.
    3. Sja, je videokaart is ook niet zo heel toppie meer. :)

11. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Nee maar wanneer is je videokaart nog wel op en top up to date... Dan moet je vermogens blijven investeren. Je kan op dat kaartje nog wel een beetje gamen maar ja dat gezeur heb je niet met een console }:]

12. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    maare.. wat doen die drivers???

14. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Drivers zijn een soort programma's waarin geschreven staat hoe een besturingssysteem (bv. Windows) de videokaart moet aanspreken. Nieuwere drivers zorgen ervoor dat fouten eruit worden gehaald, nieuwe dingen worden toegevoegd zodat je videokaart betere prestaties levert.

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    oké.. moet ik ff overna denken.. me ma is nogal huiverig voor dat soort dingen, en het is haar comp ;)

Support for GeForce 7800 GTX and GeForce 6200 AGP

die heb ik toch niet? dan kan ik tog die Drivers niet installeren?

16. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dr kan niet veel misgaan bij het installeren van nieuwe drivers. Je krijgt na het downloaden gewoon een installatiebestand die de nieuwe drivers installeerd, ff opnieuw opstarten en ze staan dr op.
    Ik heb het nog nooit gehad dat mijn PC ineens helemaal verrot ging door nieuwe drivers.
    Het enigste waar ik wel eens last van heb is dat sommige games niet meer (goed) werken met nieuwere drivers, zoals SimCity 4).

17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    In de nieuwste drivers worden ook die videokaarten ondersteund. Dat zijn de dingen die erbij gekomen zijn. Jouw videokaart wordt ook ondersteund door die drivers. En als je nou even de vragen van bijv. Xante beantwoord als je geholpen wilt worden.

18. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil op mijn computer de Windows XP Service Pack 2 downloaden en installeren. Maar op een gegeven moment kan het installeren niet verder gaan. Hij zegt dan dat ik een ongeldige productcode heb? (ik heb wel een gebrande cd van windows XP pro met cd-key, enz.) Hoe kan ik deze Service Pack op mijn computer krijgen? :confused:

19. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Niet.

20. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Dank u voor de goede hulp. :{

Deel Deze Pagina