Nee, dat snap ik Fardo, maar op het moment dat ik mijn Xbox aanzet gaan mijn speedtest van 600-700 kb tot onder de 100kb.
Ik kan wel 'gewoon' op Live komen, daar ligt mijn probleem niet. Maar als ik dan ga gamen heb gaat het 2 minuten redelijk goed, aangezien we 19 gebruikers hebben in ons huis ben ik wel redelijk wat lag gewend, maar dan gaat het ineens helemaal mis en heb ik 1 streepje verbinding (Call of Duty) en krijg ik Connection Interrupted meldingen en dergelijke. We hebben 4 mensen met een Xbox in ons huis en als we samen spelen ben ik de enige die daar last van heeft, de rest heeft op zulke momenten nog gewoon 3 of 4 streepjes. Bij hen is er ook wel een daling hebben in hun speedtest maar dat is ook wel logisch als we met zijn 4en aan het gamen zijn. Zij hebben daarbij geen IP-address conflict gehad, en ik wel... ondanks het feit dat ik van degene die het netwerk beheerd een ander IP-adres heb gekregen.
Dus moet er iets zijn met mijn Xbox, instellingen of hardware, met mijn PC instellingen of hardware, of met de netwerkinstellingen of hardware.
Aangezien ik net een nieuwe PC heb gekocht valt PC Hardware af. Netwerk-hardware lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat de andere 3 mensen met een Xbox er geen last van hebben. Dat maakt ook onwaarschijnlijk dat er iets is met de netwerkinstellingen, of het moet zijn dat mijn PC juist niet goed past binnen die instellingen maar daar heb ik niet zoveel verstand van.
De instellingen van mijn Xbox staan gewoon op Automatic. Ook als ik Manual een IP-adress en Subnet Mask enzo invoer heb ik hetzelfde probleem. Ik heb zelf niet al te veel verstand van networking en dergelijke dus daar ben ik eigenlijk zoveel mogelijk van afgebleven.
Hetzelfde geldt voor mijn PC-instellingen qua netwerk betreft, ik heb geprobeerd om opnieuw een bridge te maken tussen mijn Xbox en mijn PC maar dat had geen effect. Dan had ik nog gelezen dat je via Internet Connection Sharing kon werken maar dat kreeg ik niet aan de praat, ik kreeg geen internet op mijn PC meer, en ook niet op mijn Xbox.
Verder heb ik geprobeerd om de standaardkabel van Microsoft te vervangen door een Cross-Cable maar dat heeft ook niet veel effect gehad.
Dus ik ben nu op een punt gekomen dat ik zelf ook niet echt meer verder kom, dus vandaar de vraag of er misschien iets is in de instellingen van het netwerk/PC/xbox die dit veroorzaakt...
Laatst bewerkt: 15 mrt 2011