[XOne] Mijn Xbox verpest mijn internetverbinding

Discussie in 'Games' gestart door DrStanley01, 15 mrt 2011.

1. DrStanley01

DrStanley01 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen van dit forum,
    Ik woon in een studentenhuis samen met 19 mensen, en 1 iemand die het netwerk beheerd. De technische details van ons netwerk zou ik zo gauw niet weten maar als jullie vragen daarover hebben zet ze maar gewoon erop dan zorg ik ervoor dat hij het leest.
    Ik heb al erg lang een probleem met mijn xbox en mijn internet, en ik heb echt geen flauw idee meer hoe ik het op kan lossen.
    Ik heb al een geruime tijd geleden voor het eerst gemerkt dat mijn internet langzaam was wanneer ik ook mijn Xbox aan had staan, dan ging mijn speedtest van ong. 600 kb/sec naar gemiddeld 100 kb/s...
    Eerst dacht ik dat het aan mijn eigen PC instellingen lag, dus daar heb ik een tijd aan gesleuteld. Omdat ik ook een ip-address conflict kreeg bij het opstarten dacht ik daarmee het probleem te verhelpen, maar een ander IP-adres had geen effect. Vervolgens aan de instellingen van mijn Xbox gesleuteld, manual IP-address aangemaakt, zonder effect. Toen ging mijn moederbord naar de knoppen en heb ik een nieuwe PC gekocht waarop mijn verbinding wel weer wat beter was.
    Dat is nu ongeveer 4 maanden geleden, en nu kreeg ik 1 maand geleden weer een trage internetverbinding bij het opstarten en daarop heb ik een cross-cable gekocht voor mijn PC naar mijn Xbox maar ook dat mocht niet baten. Nu heb ik totaal geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen.
    Instellingen van mijn xbox? Instellingen van het netwerk? Instellingen van mijn PC? Ik zou het niet meer weten, dus daarom graag jullie hulp!

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm.. Ik snap je probleem niet? Kan je wel op live komen, als je gaat xbox'en? De xbox gebruikt data verkeer, dus het is logisch dat je een lagere speedtest waarde hebt als je xbox aan staat (als bijv aan het gamen bent)

3. DrStanley01

DrStanley01 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat snap ik Fardo, maar op het moment dat ik mijn Xbox aanzet gaan mijn speedtest van 600-700 kb tot onder de 100kb.
    Ik kan wel 'gewoon' op Live komen, daar ligt mijn probleem niet. Maar als ik dan ga gamen heb gaat het 2 minuten redelijk goed, aangezien we 19 gebruikers hebben in ons huis ben ik wel redelijk wat lag gewend, maar dan gaat het ineens helemaal mis en heb ik 1 streepje verbinding (Call of Duty) en krijg ik Connection Interrupted meldingen en dergelijke. We hebben 4 mensen met een Xbox in ons huis en als we samen spelen ben ik de enige die daar last van heeft, de rest heeft op zulke momenten nog gewoon 3 of 4 streepjes. Bij hen is er ook wel een daling hebben in hun speedtest maar dat is ook wel logisch als we met zijn 4en aan het gamen zijn. Zij hebben daarbij geen IP-address conflict gehad, en ik wel... ondanks het feit dat ik van degene die het netwerk beheerd een ander IP-adres heb gekregen.
    Dus moet er iets zijn met mijn Xbox, instellingen of hardware, met mijn PC instellingen of hardware, of met de netwerkinstellingen of hardware.
    Aangezien ik net een nieuwe PC heb gekocht valt PC Hardware af. Netwerk-hardware lijkt me ook onwaarschijnlijk omdat de andere 3 mensen met een Xbox er geen last van hebben. Dat maakt ook onwaarschijnlijk dat er iets is met de netwerkinstellingen, of het moet zijn dat mijn PC juist niet goed past binnen die instellingen maar daar heb ik niet zoveel verstand van.
    De instellingen van mijn Xbox staan gewoon op Automatic. Ook als ik Manual een IP-adress en Subnet Mask enzo invoer heb ik hetzelfde probleem. Ik heb zelf niet al te veel verstand van networking en dergelijke dus daar ben ik eigenlijk zoveel mogelijk van afgebleven.
    Hetzelfde geldt voor mijn PC-instellingen qua netwerk betreft, ik heb geprobeerd om opnieuw een bridge te maken tussen mijn Xbox en mijn PC maar dat had geen effect. Dan had ik nog gelezen dat je via Internet Connection Sharing kon werken maar dat kreeg ik niet aan de praat, ik kreeg geen internet op mijn PC meer, en ook niet op mijn Xbox.
    Verder heb ik geprobeerd om de standaardkabel van Microsoft te vervangen door een Cross-Cable maar dat heeft ook niet veel effect gehad.
    Dus ik ben nu op een punt gekomen dat ik zelf ook niet echt meer verder kom, dus vandaar de vraag of er misschien iets is in de instellingen van het netwerk/PC/xbox die dit veroorzaakt...

Laatst bewerkt: 15 mrt 2011
  4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zorg dat je 'beheerder' uPnP en DHCP aan heeft staan. Dan zorg je dat er geen andere netwerkapparaten tussen de router en je Xbox360 en PC staan, behalve een eventuele switch. Dan zet je verder alle instellingen van Xbox (en PC) op automatisch, en de router zal alles moeten regelen (als het een beetje een degelijke is :+).

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    De xbox gebruikt ook iets van 500kb down (dus de waarde die je op je pc ziet lijkt me normaal)

6. DrStanley01

DrStanley01 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij staat dat allemaal al goed, maar dat zal ik nog even navragen...
    En gebruikt de Xbox dat ook al wanneer je hem 10 seconden hebt aanstaan of wanneer je op volle snelheid met 18 mensen in een game online zit te spelen?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hij gebruikt het ook bij het opstarten,omdat hij dan de gegevens van live ophaalt
    Ja 0,5 mb moet voldoende zijn om te gamen. Wat is je upload snelheid volgens speedtest? Ben je aan het downloaden tijdens het gamen. Worden er torrents gebruikt.

Zo te lezen heb je een slechte connectie met de router (1 streepje) Kan je je xbox bedraad aansluiten dus zonder wireless router?) Misschien moet er een access point bij gezet worden zodat je signaal wordt versterkt.

Heb je de oude wireless adapter ( G ) of de nieuwe (N) of een slim?

Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
  8. DrStanley01

DrStanley01 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu 's ochtends is er in huis bijna niemand online en dan heb ik een betere speedtest: 1000 kb/s download en 100 kb/s upload met xbox uit
    Als ik mijn xbox aanzet zakt het naar 50 kb/s en een upload van 90
    Ik denk niet dat bedraad een optie is, de router staat een verdieping boven mijn kamer en ik denk niet dat ik een gat in het plavond mag boren van de huisbaas ;) Daarnaast zijn er volgens mij geen slots meer vrij in de router die ik gebruik...
    Omdat we met zijn 19en zijn is het gebruik van torrents in huis niet toegestaan, maar je weet nooit of iedereen zich daaraan houdt... Maar dan zou je verwachten dat mijn huisgenoten er ook last van hebben bij het gamen toch?

9. DrStanley01

DrStanley01 Member

Leuk Bevonden:
    0
    En nu staat mijn xbox al 10 minuten alweer uit en blijft mijn speedtest zo rond de 40-50 kb/s en een upload snelheid van 90...

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Waarschijnlijk heb je gewoon te zwak wireless signaal op de plek waar jij je in huis bevind, en hebben de anderen hier minder last van omdat zij op een betere plek zitten met minder storingsvelden.

11. DrStanley01

DrStanley01 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou kunnen, maar als ik de laptop van een huisgenoot gebruik en die met mijn Xbox verbind heb ik prima internet...
    Van de 4 Xbox-gebruikers is 1 degene die het netwerk beheerd en dus bij de 1e router zit. De ander heeft een kabel direct van een Access Point naar zijn Xbox. Ik zit recht onder de router waar hij zijn signaal vandaan haalt. De 4e zit recht onder de netwerkbeheerder en heeft doorgaans ook een mindere verbinding dan de eerste 2 maar wel beter dan ik...

12. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Dan ligt het dus aan je PC waarschijnlijk. Je kan ook een Access Point op jouw kamer zetten die het WiFi signaal weer omzet in LAN en daar de Xbox aan hangen, zodat ie niet afhankelijk is van je PC.

Deel Deze Pagina