Het aantal mensen dat misbruik maakt van de WAO beslaat hoogstens 3% van het totaal. Als het aan de huidige regering ligt kun je straks niet studeren als je het geld er niet voor hebt. De kosten gaan immers omhoog. 3
Dan sta je daar dus mooi als arbeiderszoon zonder opleiding omdat je dat niet kan betalen. Dan maar werken en studeren / Weleens geprobeert ?
Ik dacht eerst net als jij, maar ik weet dat je zelf niet kan bepalen wat je verdient. Uit onderzoek blijkt dat er gigantische klasseverschillen zijn. Een regering als deze zorgt ervoor dat de mensen met een redelijk salaris en daaronder steeds armer worden en de zeer rijken steeds rijker.
Een computer hebben zegt niks over je financiele positie of je toekomst.Jouw vader werkt vast hard, en zal hard moeten werken om te zorgen dat jij studeerd. het is echt niet zo dat alles je aan komt waaien. Hoe meer ze gaan korten op noodzakelijke dingen hoe meer de gewone man de dupe is.
Vroeger, in de tijd van jouw vader, kon je alleen studeren als je veel geld had en tot een zekere elite behoorde. Als Zalm zijn zin krijgt gaan we daar weeer naartoe. Denk je dat het een keuze is ? Daar kom je nog wel achter.
Ik denk dat veel mensen niet eens beseffen dat ze niet bij de middenklasse horen, omdat ze bepaalde luxe artikelen in huis hebben.
Ik zeg overigens ook niet dat Nederland een ontwikkelingsland is, maar als het aan het huidige kabinet ligt gaat dat er wel meer op lijken.
Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2003