Beste mensen,
Lag is nooit prettig (om het netjes te zeggen) en zeker niet bij online multiplayer games. Nu vond ik laatst een truc (ik heb het niet zelf bedacht) om lag te verminderen waar ik eigenlijk nooit iemand over hoor. Dat is namelijk in je system settings van je netwerk van je XBOX 360 andere primary en secondary DNS server ip's opgeven.
Ik heb daar voor de programma's 'name bench' en 'DNS Benchmark' gedownload en op mijn pc gedraaid. Dit op verschillende dagen en tijdstippen. De beste DNS ip's heb ik overgenomen in mijn system settings van mijn Xbox en ik heb het idee dat er een flinke verbetering in zit. Als ik nu in mijn eentje bijvoorbeeld Black Ops multiplayer speel heb ik meestal een kogel of 3 à 4 nodig voor een kill, voorheen was dat tussen de 7 en 17. Dit kan je makkelijk uitrekenen als je onthoud hoeveel kogels er in je magazijn gaan. Als ik nu in een party zit dan heb ik wel nog steeds meer lag dan in mijn eentje, maar het is nu wel goed te doen. Ook de matchmaking gaat een stuk sneller nu.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Je kan het ook eens testen zonder de programma's te downloaden. Ga daar voor naar je system settings van je Xbox, naar je netwerk en vul bij primary DNS in '8.8.8.8' en bij secondary DNS '8.8.4.4'. Dit zijn DNS servers van Google. Die deden het bij mij ook goed. Werkt het niet bij jou, omdat de DNS van jouw provider al beter is bijvoorbeeld, dan kan je je settings altijd terugzetten op 'automatic'. Dan gebruik je je oude settings weer.
Greetz,
Grizzel NL
P.s. In 'name bench' zit volgens mij wel een fout. Die blijft het ip van de DNS Server van je ISP aangeven als standaard DNS. 'DNS Benchmark' geeft dit wel goed aan. Ook als je in de commandline (start/uitvoeren typ cmd) in typt 'ipconfig /all' geeft hij de juiste DNS aan.
P.s. 2 Ik heb gezocht in het forum naar een topic hier over, maar heb niks kunnen vinden ('Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.'). Mocht er toch al een topic over zijn, dan bij deze mijn excuses voor de overbodige post.
Laatst bewerkt: 29 jun 2011