[XOne] Minimale snelheid om te gamen

Discussie in 'Games' gestart door Guilty 343, 31 okt 2012.

1. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Ik wil online gamen halo cod pes etc nu hebben ze bij ziggo 3 abbos voor internet en tv 8mbit 40mbit of 80 mbit is 8mbit al voldoende? met 8mbit zit je dan op een snelheid van 1100kb per sec ong. is dat genoeg of kan je beter 40mbit pakken?

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    40 Mbit sowieso boven 8 Mbit, 8 Mbit is het eigenlijk gewoon niet als je online wil gamen.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom geen Alles-in-1 pakket ??

4. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    we bellen niet veel en hebben allebei een mobiele telefoon + abbo.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik gebruik de aansluiting alleen als ik naar 0900 moet bellen , de rest gaat via mijn mobiele telefoon.
    Heb zelf Alles-in-1 Plus en dat bevalt mij perfect , Down:60Mbps en Up:6Mbps.

6. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Nouja denk dat ik aan 40mbit wel genoeg heb.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    8mbit is al meer dan genoeg. Je ping word niet lager als je bandbreedte hoger word en meer dan +/- 1mbit verbruik je niet met XBox live

40mbit is natuurlijk wel 10 keer lekkerder qua downloaden

8. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    5x dan 8)

9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je zit Delphiki toch niet in het ootje te nemen he?

10. JustBlaze

JustBlaze Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Maakt eigenlijk niet echt veel uit welk pakket je neemt van ziggo. De pingtijden zijn daar over het algemeen prima, zeker ten opzichte van ADSL providers. Alleen als je veel waarde hecht aan het hebben van host in multiplayer games kan je beter voor een duurder abonnement kiezen.

11. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hangt echter af of je bij dat duurdere abonnement wel een hogere upload krijgt of niet :)

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij is upload niet heel belangrijk voor host-selectie in de meeste games. Ping en bereikbaarheid is belangrijker. Of ook spelers met een moderate of strict NAT goed naar je kunnen verbinden bijvoorbeeld.

Xbox in je DMZ hangen vergroot volgens mij je kansen op Host selectie aardig

13. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Upload is zeker wel belangrijk wanneer je host bent, hoe beter je upload hoe meer mensen je verbinding aan kan bij bijvoorbeeld een shooter game etc.

14. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    8Mbit is echt wel genoeg. Er zijn er zat die op een ADSL verbinding gamen en die halen niet eens 8Mbit :+

15. JustBlaze

JustBlaze Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Ping/jitter en een hoge uploadsnelheid zorgen doorgaans voor veel host in online games. En ja, met Ziggo heb je met een duurder abonnement ook een hogere uploadsnelheid.

Ik merk wel weinig verschil tussen de verbinding die ik thuis heb, 500 down/up ping 0-10 en wanneer ik vanuit mijn appartement speel met Ziggo AIE 120/10 ping 5-15 in het aantal keer dat ik host heb en hoe laggevoelig de multiplayer speelt.

Ook houd je Xbox een hostrecord bij, wanneer er bijvoorbeeld veel mensen op jouw host red/yellowbar zijn, connectieproblemen hebben of quiten zal je hostrecord verslechteren en zul je minder snel host krijgen. Wanneer je met een nieuwe xbox speelt die dus nog een onaangetast hostrecord heeft, heb je vaak de eerste games (ongeacht je een goede of slechte verbinding hebt) host.

Verder ligt het ligt er natuurlijk ook welke tijden je online speelt, latencyproblemen met zo'n grote afstanden tussen EU/NA houd je eigenlijk altijd wel.

Laatst bewerkt: 9 nov 2012

Deel Deze Pagina