MiniSD Kaartje is RAW, maar wil niet formatteren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 7 jul 2008.

1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Hallo iedereen,

Mijn MiniSD kaartje is corrupt geraakt doordat mijn PDA vastliep terwijl ik wat naar het SD kaartje aan het kopieren was. Nu wil ik hem dus formatteren maar via de gebruikelijke manieren wil het niet. Ik heb het geprobeerd via deze computer, en via disk management. Bij beide krijg ik de melding: Windows cannot format this disk.
    Eigenschappen van 't kaartje via Disk Management:

Windows Verkenner gaat er ook enorm sloom van doen etc, maar dat was me al bekend.

Weet iemand een programmatje / manier waarmee het wel kan?

Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  2. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Wil ook niet via Digitale Camera, PDA zelf, met SwissKnife en met Pocket Mechanic

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    heb beetje zitten zoeken voor je, en ze zeggen dat RAW een Image format is. dus iets voor fotocameras. mijn oom heeft me hier ook een keer iets over verteld. dus ik denk dat het nog moeilijk wordt om het kaartje te formatteren, aangezien het geen filesystem is.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het bestand is dan wel RAW , maar het SD-kaartje blijft gewoon FAT.

Had altijd een "defecte"' memorystick maar deze werkt weer dankzij mijn Mac.
    Windows had het kaartje verkeerd geformateerd waardoor deze niet meer door pc/gsm/psp meer leesbaar was.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    RAW betekent in dit geval: ongeformatteerd. Misschien kan je iets in disk management/schijf beheer doen Lenny (staat onder Computer Management/Computer Beheer)?

uitleg xp

vista: computer management typen in search ding.

6. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Heb 't geprobeerd via Disk Management maar daar kan ik 'm ook niet mee formatteren..

7. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Nee niet formatteren, maar soms kan je iets kiezen als "import foreign disk" of "convert to basic disk". Misschien helpt dat.

Of: Norton Disk Doctor proberen.

Laatst bewerkt: 10 jul 2008
  8. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Kijk wel ff naar Norton Disk Doctor, dat "import foreign disk" of "convert to basic disk" zie ik nergens staan hoor :9

Edit: Norton Disk Doctor kan alleen geformatteerde volumes handlen, en dat is nou net het probleem :+

Laatst bewerkt: 10 jul 2008
  9. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Dat kan kloppen want dat staat normaal alleen bij dynamische hdd's. Maar kon het proberen.

Ik dacht dat NDD ook volumes kon checken, blijkbaar niet. Denk toch echt dat je kaartje corrupt en niet meer te redden is..

10. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ach ik koop niet te snel een nieuwe, gelukkig heb ik hier nog een 2GB liggen waar ik ook TomTom op heb, dus de vakantie komt nog wel goed :+

Deel Deze Pagina