Mmorpg op xbox?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tript, 2 nov 2004.

1. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Het is nu kwart over 7, er is al een kwartier voor bij gegaan en ik weet nog niet welk spel ik zal gaan spelen uit de 10 die ik kan kiezen |:- . Ik zou graag ff op live gaan maar heb geen zin in elk spel die ik nu heb :'-( . Ik mis 1 ding in mijn collectie.. een mmorpg met live.. :eek: *)
    Waarom is er nog geen mmorpg op de xbox (Live) ? volgens mij is het Live systeem er uitstekend geschikt voor! Ik weet dat er zeker meerdere mensen die graag een rpg willen hebben die ::mad: O-) sorry voor de niet live-gamers O-) ) eigelijk alleen op live bespeelbaar is, voor 20 tot 50 euro te koop, en het moet een echte rpg zijn ( niet zoals fable). waar je veel vrijheid heb, een (hele) grote wereld en honderden quests.. gamers kunnen updates en patches en extra quests downloaden :9 ( zonder bijbetaling !). :9
    Vooral het aspect alleen op live is anders dan normale spellen maar moet volgens mij wel om zo alle aandacht van de producers op het live gedeeelte te richten zodat er een spel komt op live zonder bugs en met de hoogste kwaliteit wat mogelijk is in een live game. :) Een optie is bvb verschillende servers die gemaakt zijn het bedrijf zelf waar ongeveer 1000 (?) gamers tegelijk met of tegen elkaar kunnen ruilen, praten, killen en quests kunnen doen.
    Denken jullie dat zon spel mogelijk zou zijn op de huidige xbox of zal hij op de xbox 2 uit moeten komen?
    Is het wel mogelijk met het huidige internet om 1000 spelers uit de hele wereld om een vloeiende live server te krijgen of moeten we nog w8 op een (veel) sneller internet gebeuren? :'-(
    En zou het goed zijn dat het spel zich alleen op het live gedeelte richt zodat je geen half werk krijgt in de sp of op live _O_
    Maar denk natuurlijk ook na over de nadelen : Haalbaar? (voor de xbox en voor de producers) |:-
    Partypeopless! Ik groet u _0/

O-) Sorry voor de vele smily's O-)

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  2. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een smile's !
    En ik hoop ook op een Mmorpg op de xbox:)

3. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    let wel dat XBL een peer to peer service is wat betekent dat er niet 1 grote server is om al het dataverkeer wat er bij zon mmorpg ontstaat te onderhouden, je moet dan dus over particuliere verbindingen enorme bundels van pakketen overzenden wat gewoon niet echt haalbaar zou zijn.

4. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    pff jij verveelde je idd...

je kunt t ook overdrijven met 1000 spelers tegelijk op live...dat zal ook niet snel haalbaar zijn, maar een goede mmorpg voor live lijkt me ook wel grapsig..
    Het aller tofste zou natuurlijk zijn World of Warcraft op Live, maja dat zal wel een droom blijven. :'-( en voor op de PC moet je vaak bij mmorpg betalen per maand, en dat lijkt me nx, zeker niet voor Live, want daar betaal je ook al per maand(behalve ik, want ik heb live GRATIS :9 8) O-) )

Idee: Mmorpg:
    met daarin deels Fable(zelf mannetje maken-goed/slecht)
    met daarin deels Diablo(verslavende Hack-and-Slash, items uitwisselen, niet snel uitgespeeld 8) )
    Met daarin deels Warcraft(omgeving, technologieën)
    En ziedaar: Mijn Perfecte mmorpg _O_ :+ :+ _O_ (waarschijnlijk onmogelijk :9 :'-( )

5. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is het niet mogelijk bvb : ik zeg maar wat uhm je profiel en de rest wat er allemaal bijkomt op je xbox gezet wordt zodat de server er alleen voor de omgeving en evt quests zorgt en dat de rest maybe via het spel zelf of dat het op de xbox gezet wordt via een download ofzo
    bvb je hele profiel en de quests.. side quests enzovoorts!

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De enige MMORPG die momenteel nog uitkomt voor Xbox 1 is Citizen Zero:

http://archief.xboxworld.nl/game/217

Helaas zal dan Xbox 2 al zo'n beetje uit zijn. Het is echt heel jammer maar technisch was het blijkbaar redelijk onmogelijk op de Xbox en Xbox Live, helaas. laten we hopen dat Xbox 2 wat meer doet met massive multiplayer.

7. BattleCry

BattleCry ..

Leuk Bevonden:
    0
    uhm...de .(punt) en de ,(komma) zitten onder de L(el) :+ .Voortaan iets meer gebruiken :)

Uhm moeilijk idee..Denk niet dat deze Xdoos het aankan( of dat het op deze Xdoos gaat gebeuren). Misschien dat er ooit nog zoiets komt voor Xbox2...

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Daarom betaal je vaak voor een MMORPG omdat daar speciale servers voor worden aangeschaft en deze worden ook onderhouden.

@Threadstarter:
    Star Wars Galaxies is voor XBox gecancelled. De enigste MMORPG op XBox op het moment is Phantasy Star Online. Verder staan Farnation en Shining Lore Online in de planning voor de XBox

9. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat vele gamers hier op zitten te wachten.... als het geen maandelijkse extra kosten oplevert of betaling voor updates...
    Volgens mij is het voor producers heel aantrekkelijk, want wanneer ze een goede mmorpg maken met een goede vloeiende live functie zullen ze denk ik heel veel gamers aantrekken :) en voor hun niet onbelangrijk .. winst maken

10. FabianNL

FabianNL Guest

en dat is het probleem juist, die extra kosten zullen er waarschijnlijk komen voor 99% zekerheid en daar hebben al een stuk minder mensen zin in (waaronder ik)

11. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    True Fantasy Live Online leek mij een erg goeie Mmorpg maar hij is gecanneld. (zonde)

12. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    True Fantasy Live Online zou toch ook een mmorpg voor de xbox worden?
    Leek me iig wel leuk alleen jammer dat het Geannuleerd is. Weet iemand de reden waarom het geannuleerd is? |:-

13. Zeloot

Zeloot Unity the Verb

Leuk Bevonden:
    0
    er is tog ook phantasy star online ep I&II? die is ook op de xbox, kweet niet of je ervan houdt.. maar het is mmorpg http://www.xbox.com/en-US/pso2/

zelf heb ik'm gezien bij freerecordshop... maar zelf speel ik nooit mmorpg's.. mag niet van me ouders vanwege maandelijkse kosten etc.

Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  14. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pso heb ik ook nog een tijdje gespeeld was wel leuk.
    Dus als je nog een mmorpg zoekt zou je dat is kunnen proberen. :cool:

15. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Phantasy Star Online is absoluuuuuuuuuuut geen MMORPG!! Effe voor de duidelijkheid... :+

Dat is gewoon een cooperatief speelbare online RPG ala diablo. Niks massaals aan!

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    PSO wordt wel overal betiteld als MMORPG maar dat is hij inprincipe niet nee. Het is iig de game die er dan het dichste bij komt.

Ik heb trouwens ergens gelezen dat er een nieuwe MMORPG voor de PC komt waarvoor je niet hoeft te betalen. Volgens mij was de titel 'Guild Wars' maar dat weet ik niet zeker.

17. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    True Fantasy Live Online is gecanceld omdat het te lang ging duren en het MS te veel geld kostte geloof ik.

Een MMORPG is ook mogelijk op de pc, dus waarom niet op de xbox. Ik denk dat ze er nog niet zijn omdat de doelgroep voor de MMORPG niet te vinden is op xboxlive. Want voor een MMORPG moet je servers opzetten die de massale spelers groepen kan laten spelen in de vaak grote werelden. Deze servers kosten in onderhoud aardig wat geld. En aangezien de xboxlive gamer al maandelijks of jaarlijks betaald voor xboxlive zelf, zijn de meeste niet nog eens vanplan ook nog eens maandelijks te betalen voor een MMORPG. Ook zijn xboxlive gamers voor een groot deel jong publiek, die ook niet snel voor zoiets zullen betalen.

Oftewel, de kans is te groot voor developers dat hun product zal floppen. En omdat zoiets als een MMORPG op te richten veel geld kost, moet je zekerheid hebben dat het slaagt. Een te groot risico die tot nu toe geen enkele developer wil nemen.

En idd, PSO is zeker geen MMORPG.

18. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    maar als je persé een mmorpg wil spelen dan betaal je toch wel, pc gamers betalen toch ook voor internet en als ze willen MMORPGen betalen ze er toch ook extra voor?

19. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat True fantasy live online gecanceld is. Misschien ziet die game toch nog daglicht op de xbox 2 ik hoop het dat was de mmorpg van MS. Helaas.

20. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    ja, dat zal je logischerwijs wel denken ja. Maar ik denk dat voor xbox er toch niet zoveel mensen zijn als dat er voor pc zijn die maandelijks willen betalen voor een game.

Ook is het MMORPG gerne nooit geworden wat het had moeten zijn denk ik. Men zei vroeger dat het de toekomst van game was. dat we dalijk alleen maar MMO games aan het spelen zijn. Dat iedereen massaal hooked zou zijn. Maar dit is niet gebeurd, niet dat het geflopt is, maar het is niet het succes geworden wat het zou moeten zijn......denk ik

Deel Deze Pagina