128 Kbit/sec upstream is vereist dus dat gaat prima werken ket Wannadoo Premium. En je kan inderdaad praten met iedereen die in de game meespeelt (je kan zelfs praten in de lobby!). Je zou het niet denken maar dat werkt echt fantastisch.
Het is even wennen omdat je in het begin vreemd genoeg niets durft te zeggen maar als je eenmaal een dagje speelt gaat de verlegenheid weg en is het super. Vreemd genoeg is de kwaliteit erg goed. Iedereen is goed verstaanbaar en en zijn geen merkbare vertragingen. Als ik in MechAssault iemand neerknal en iets tegen hem zeg hoor je vrijwel direct iets terug. Dat praten is overigens ook erg handig in spellen als Ghost Recon om samen met je vrienden te overleggen hoe je de vijand gaat aanvallen. Je kan ook stemvervorming aanzetten en dan klink je ineens als een vrouw of als een kind. Dat is een leuke technologie maar als je het aanzet wordt er in de lobby gelijk gevraagd of je het uit kan zetten. Kennelijk vinden mensen het leuker om echte stemmen te horen.
Waar ik wel erg aan moet wennen is om de voice af en toe uit te zetten (dan kan met een knopje). Heb al een aantal keer met vrienden gebeld en dat gesprek gedeeld met 15 Amerikanen waarmee ik Unreal aan het spelen was. Andersom hoor je ook af en toe mensen tegen hun vrouw vertellen wat ze willen eten enzo (en die krijgen dat direct commentaar van al hun medespelers . Ik speel Xbox Live! nu een weekje en kan zeggen dat het verbazingwekkend goed is en erg verslavend!
Laatst bewerkt: 8 dec 2002