Modchip beleid?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Nosh, 8 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Even mijn reactie gequote, aangezien fardo niet wilde dat we in zijn NTSC thread offtopic gingen:

Het beleid tov modchips is hier echt belachelijk. Zogenaamd omdat XBW anders in problemen komt met fabrikanten. Denken jullie echt dat uitgevers spellen weigeren te geven omdat iemand op het forum vertelt dat hij nu wél van alles kan doen op zijn xbox?

Geloof me, een xbox zonder chip is net als een ferrari waar je maar 30 mee mag rijden, of een 5 gangen maaltijd waar je alleen het voorgerecht van mag eten. Dat jullie kopieren en downloaden tegen willen werken, ok. Ik heb zelf ook een hekel aan mongooltjes die hele lijsten met spellen aan je geven die ze voor je willen downloaden tegen betaling. Maar als je niet WILT zien wat er allemaal met de xbox en een chipje mogelijk is, ben je gewoon dom. Want dat gebeurd hier. Mensen komen niet verder dan keihard blehren dat 'ALS JE CHIPT JE EEN DIEF BENT MaNGGGGGG!!111een!!', en negeren ondertussen alle andere mogelijkheden. En als je dan zegt: 'ja maar dat zijn maar een paar mensen die dat doen', dan zeg ik: fuck you. Ik ken tientallen mensen (online en in het echt) die geen zin hebben om een atari 2600 te kopen maar wel weer die oude roffe spellen willen spelen. Die regiovrij spellen willen spelen. Die gewoon alle dingen willen kunnen doen waar sony zo mee pronkt met hun PSX. Beetje simplistisch om die mensen te negeren omdat een groepje niet verder kijkt dan hun kleine neusje lang is.

Ten slotte bederft dit beleid de sfeer in bepaalde threads? Bijvoorbeeld toen iemand info vroeg over sudeki een tijd terug, en hij hier nog niet uit was. Meteen begonnen een aantal mensen te roepen dat Sudeki hier nog niet uit was, en dat hij dom was dat hij zijn xbox liet chippen? Is dit de bedoeling, dat een aantal mensen telkens worden beledigd omdat ze zo nu en dan spellen importeren?

2. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Simpel beleid, alles wat er mee te maken heeft sluiten en verbieden.
    mee eens ben ik het niet, maar ja, je kaner weinig aan doen, zijn genoeg andere plekken waar je genoeg info er over hebt maar waar toch het backup gedeelte als fout word gezien.

Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  3. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me niet zozeer aan het beleid maar meer aan de mensen die schijnbaar de dringende behoefte hebben om andere mensen op hun plaats te zetten of te corrigeren.

4. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Ze zouden eigenlijk een keer een Modchip faq moeten maken waar objectief alle voor en nadelen besproken worden. Dan kan je daarna als er iemand naar vraagt daar naar verwijzen en het er dan verder niet over te hebben. Ik denk ook dat als je zo iets doet je er verder veel minder vragen over krijgt. En Modchips horen nu eenmaal ook bij consoles en dragen vaak ook bij aan het succes van een console (kijk naar de psx) Ik zou ook wel willen dat ik een chip in me Ps2 had gehad omdat ik dan me spel had kunnen backuppen en het niet opnieuw voor €60 had moeten kopen omdat er krassen op zaten. (Of de fabrikanten moeten met een tussenweg komen dat je bijvoorbeeld je defecte dvd opstuurt en dat je dan voor €10 of de kostprijs van het maken van de dvd een nieuwe kan kopen.)

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Nosh, er zijn inmiddels al vele topics geweest over modchips. Waar ik vele posts van jouw heb gezien. Als jij die topics weer eens doorleest dan kan je zien wat er toen gezegd is die mening zal bij XBW niet veranderen. Er is al vaker gezegd dat modchip legaal is etc maar ze willen het gewoon niet zo simpel is het niet. Lees dit topic door dan komt het waarschijnelijk allemaal weer boven. Ook de discussie willen ze niet.

Gepost door penjannl

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Op internet wemelt het van de sites die het over modden hebben. Hier bieden wij de gelegenheid niet. Of dit juridisch in Nederland legaal of illegaal is boeit in die zin niet. Wij vinden het niet op xbw thuishoren.

Mocht je toch behoefte hebben aan info of willen ouwehoeren over hoe jij je xbox hebt weten te modificeren, ben je vrij om een site op te zoeken die die mogelijkheid biedt.

Discussies over ons beleid zijn gevoerd en standpunten zijn ingenomen. Deze zijn niet meer open voor discussie.

dicht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina