Modchips = Legaal

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door XB0X, 4 jan 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XB0X

XB0X *]No XbOx LiVe[*

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik jullie erop wijzen dat mod chips, niet illegaal zijn..PS2 chips wel, maar de xbox (nog) niet. Dus als iemand vragen wil stellen, kan je dr tog gewoon antwoord op geven. Zolang mensen maar niet de mod chips in verband brengen met illegale toestanden.

2. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    *ik zeg niks, straks krijd ik nog een OW wegens aanzetten tot ' illegale' praktijken, of zoiets onzinnigs.... :{

3. nelis1980

nelis1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk als je er over wilt praten of iets over wilt weten ga dan naar een andere site er zijn er zat van !!! hiet hebben ze gewoon regels en daar moet je je gewoon aan houden:confused: welk gedeelte snap je niet:confused: zo moeilijk is het niet hoor!!

ps en dan bedoel ik de FAQ voordat je zo meteen over de modchip tegen mij begint:mad:

Laatst bewerkt: 4 jan 2004
  4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De discussie legaal of illegaal laten we voor wat het is, de beslissing om modchips en dergelijke praktijken te mijden is een simpele; We willen het gewoon niet. We zijn hier voor de Xbox, en het grootste gedeelte van de modchip gebruikers doen dit niet uit liefde voor de Xbox. Daarnaast trekt het het 'verkeerde volk' aan op het forum.

5. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat je eerder een OW zult krijgen voor opmerkingen zoals deze.

maar ff ontopic. waarom zijn xbox mod-chips wel legaal?
    het lijkt mij trouwens weinig belangrijk of je nou een mod-chip hebt of niet. het gaat er toch om dat je die spellen brand en dat is het illegale deel.

6. Extreme

Extreme Fear the Extreme!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar voor japanse games af te spelen vind ik niet illegaal.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=42631 maar deze poging werd resoluut afgekapt.

7. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Lees even de andere thread hieronder, daar bednadruk ik dat ik eenbloedhekel heb aan koppieren van spellen. Het enige wat ik wil is gewoon xbox spellen eerder spelen dan anderen. Dit kan alleen maar dmv een chip. In plaats van het te doodzwijgen, kunnen jullie toch ook gewoon een centrale topic openen waar de beste import spellen worden besrpoeken, en waar je een chip goedkoop kunt laten plaatsen. Desnoods onderhoudt ik de thread, meld ik het bij moderators als iemand informeert naar gekopieerde spellen e.d.

Waar ik echter over val, is de manier waarop Gothicrulez de thread sluit. Alsof hij de Amerikaanse regering is, roept hij dat we er niet over praten, en vooral naar de andere kant moeten kijken. Van mij hoef je geen a4 vol te schrijven waarom je een thread sluit, maar dit is wel heel lame.
    En ja, ik weet de ' this is edges house' mentalitieit, en daar sta ik ook achter, maar dat betekent nog niet dat je niet mag discussieren, dat gebeurt namelijk ook in huizen....

8. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn mensen die het wel uit liefde voor de xbox doen, maar er gewoon optimaal van gebruik willen maken, en dat dus ook doen. Ik snap ook niet wat je bedoelt met "het verkeerde volk". Ik weet zeker dat er hiet mensen op het forum ook al hun Xbox hebben gemodificeerd.

9. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Dit slaat echt nergens op, mijn xbox is omgebouwd, maar heb veel liefde voor mijn xbox.

Films zonder dvd-dongle afspelen, USA - release spelen, Emulaten van N64/gba/psx !

10. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We willen het gewoon niet.

Het kopen van orginele software ondersteund de gamesindustrie.
    Het verdiende geld wordt behalve voor een nieuwe Ferrari voor de ontwerper enzv ook ingezet voor het produceren van nieuwe titels.

Als je geimporteerde titels wil kopen bel dan eens met futurezone of een andere goede gamestore.
    Koop een NTSC versie van de xbox je krijgt er goede titels bij.
    De massive pack of een van de andere.

?Een japanse versie?
    De xbox gaat toch niet geweldig in het land van de rijzende zon.
    Volgens mij doe je daar minder goed aan.
    De US-versie is beter dan.
    Zit er geen modchip in en je kunt toch geimporteerde spellen spelen, waar je uiteraard wel weer extra dineros voor moet neertellen.

Zelf kocht ik ook altijd de Amerikaanse versie omdat ik zonodig de spellen eerder wilde spelen.
    Maar de xbox is zo goed ondersteund in Europa, waarom zou je.

Hopelijk heb je hier iets aan.
    *)

11. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    mijn opmerking van was niet persoonsgericht, maar anyways. er zijn genoeg andere sites die wel info over mod-chips hebben. het is zo simpel als op hier klikken en dan kom je op google waar je hoogstwaarschijnlijk ladingen aan 9nfo kan vinden. weet alleen niet of er veel nederlandstalige sites over zijn.

12. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Ook al is het legaal (persoonlijk zie ik niet in wat er illegaal is aan een modchip, illegale kopies zijn schending van copyrights en dus illegaal, maar een modchip zelf schendt geen enkel copyright), hier mag er sowieso niet over gesproken worden.

Volgens mij is dit een van de redenen: Denk je dat xbw.nl nog veel gratis review-copies toegestuurd krijgt van de developers als er hier volop over modchips en toestanden mag gepraat worden?

13. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Tnx, maar sommige ontwikkelaars geven nog altijd Japan exclusieves uit, games waar ik zelf intresse in heb.
    En het argument over xbox liefhebbers is pure onzin. De xbox is samen met de Gamecube mijn favoriete console sinds tijden, ik heb nog nooit zoveel titels voor een systeem gekocht. Voor de duidelijkheid, ik bezit nu 24 games, allemaal origineel.
    Gamen is mijn passie, ik ben japans aan het leren, zodat ik 2 weken eerder FF christal chronicles kan spelen. Noem mij raar, noem me geobsedeerd, mij best, maar verwijt me niet dat ik geen liefhebber ben, want dan wordt ik boos. And you don´t like me when I´m angry, :p

14. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je het doen gemod en de garantie is weg. En dat branden is echt illigaal.
    En dat ze het uit liefde doen (dat modden ) klopt ook niet; het is een GAME-CONSOLE geen MULTIE-MEDIA-COMPUTER. En als je hem mod, zijn de graphics en geluid ook niet beter. Voor die paar euro's kan je beter games kopen

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    bouw lekker je x-box om.
    maar dan kun je lekker niet meer via x-box live.
    dus wat zou je er mee opschieten?

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Gothicrulez had Nosh' eerste topic niet moeten sluiten, want nu lijken we inderdaad boemannen die alles in de doofpot stoppen willen.

Echter, zoals ik reeds tientallen malen heb uitgelegd, moeten we ergens de grens trekken en zoals jullie gewend zijn doen we dat vroeg. Om geen grijsgebieden te creeeren en de zuiverheid van onze community te waarborgen wordt er gewoon niet over modchips gesproken. Daarbij zijn we op de hoogte van het feit dat er ook mensen zijn die een modchip op andere manieren gebruiken dan het spelen van gekopieerde spellen, maar dat is echter de consequentie voor het vroeg trekken van de grens en is iets waar we maar mee moeten leven.

17. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet dat hier iedere keer over gediscusseerd moet worden. Het mag ondertussen toch wel duidelijk zijn? Er zijn zat site's , ga naar xbox.pagina.nl en je vind meerder links naar xbox forums waar je het wel kan gaan proberen. En als zoals SHD al zij ben je een echte gamer die zonodig als eerste zn spelletjes moet spelen koop dan gewoon een amerikaanse xbox.

18. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    wouter sluit het topic zou ik zeggen

/Mod Dat is nog altijd niet aan jou om te beslissen of om iemand tot aan te zetten.

19. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige mensen willen het riskeren, dan is hun garantie maar vervallen, ze willen gewoon veel en goedkoop games spelen. EN je zegt zelf:"Voor die paar euro's kan je beter games kopen." Met die euro's kan je veel games kopen door er zo'n modchip in te zetten.
    Je kan wel op live, als je er een schakelaar in laat bouwen om de modchip aan en uit te schakelen. Het enige nadeel is dat je wel nog steeds orginele live games moet kopen.

Laatst bewerkt: 4 jan 2004
  20. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Zomaar even een vraag hoor ?

Waar is dit topic nou goed voor?
    Om dingen te vragen over een modchip -> Dat dus niet mag?
    Om te discuseren of je wel of niet mag praten over een modchip -> Wat resulteert tot niks als we de FaQ erbij pakken.

Grtz,
    KeaveXL

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina