Kamp-Clijsters suggereert doping Henin De Belgische tennissters Kim Clijsters en Justine Henin-Hardenne zijn verwikkeld geraakt in een verbale oorlog. In de Belgische pers vliegt de modder op en neer tussen de nummers een en twee van de wereld. De inzet: het kamp-Clijsters suggereert dopegebruik bij Henin, afgelopen weekeinde de winnares van de US Open. Vooral vader Lei Clijsters lijkt de zegetocht van zijn dochters rivaal moeilijk te verkroppen. De kleine Justin Henin is dit seizoen sterker dan ooit. Ook haar uithoudingsvermogen valt op. Vader Clijsters twijfelt er niet aan waar dat vandaan komt. De oud-profvoetballer suggereerde in de kranten Het Laatste Nieuws en Het Nieuwsblad dat de Waalse dope gebruikt. ,,Iedereen ziet toch dat haar rechteronderarm en haar benen dubbel zo dik zijn als zes maanden geleden. Ze heeft nu even veel kracht als Serena Williams.'' Ook andere leden van het 'Clijsters-kamp' uitten hun twijfels bij de prestaties van Henin. De Vlaamse oud-tennisser Filip Dewulf noemde haar groei 'erg opvallend'. ,,Toen ik haar na de winter voor het eerst zag spelen, heb ik mijn wenkbrauwen gefronst.'' Ook Wim Vandeven, de coach van de Vlaamse subtopper Els Callens, stelde 'vragen' bij de spiermassa van de Waalse. Henin versloeg Clijsters afgelopen zaterdag in de finale van de US Open, na een uitputtende halve finale de dag ervoor. Eerder dit jaar kaapte de Waalse ook al de eindzege op Roland Garros voor de neus van Clijsters weg.
Heb het ook gelezen ja, vind het maar een hoop gedoe om niets. Geloof niet dat Henin doping heeft gebruikt, ze kan gewoon ook de hele winter hard hebben getraind, Clijsters en co zijn gewoon jaloers en kunnen er niet tegen dat Kim verloren heeft van een (technisch) betere speelster(vind ik dan he)
Valse truc, misschien heeft ze gebruikt, maar waarschijnlijker niet en heeft ze de winter inderdaad gebruikt. Het effect blijft in ieder geval hetzelfde en naar wens van het Kamp-Clijsters; Henin zal of eeuwig het stempel ''Doping?'' houden, of door dit rumoer zo van haar stuk vallen dat ze het lastiger krijgt om zich te bewijzen in de komende toernooien. Jaloezie gaat zelfs over lijken bij Kamp-Clijsters. Vraag me af of dit ook goed werkt voor de verhoudingen bij de FED Cup. Volgens mij is het heel bijzonder dat twee Belgische dames de ranking aanvoeren en dat moeten ze koesteren en niet proberen elkaar kapot te maken.
Vind ik onzin, als Henin echt doping gebruikt zo hebben heeft ze dus een onnatuurlijk voordeel ten opzichte van Clijsters en daardoor krijgt ze een half miljoen meer. Maar ik geloof er niet echt in, naar mijn mening heeft Henin gewoon een betee teckniek en ze wordt ouder, dus ook sterker. Als je een goede techniek hebt en je krijgt kracht dan is het logisch dat je niveau snel hoger wordt. Anyway, dit is gewoon gezeik, winnen die Williams eens een keer niet, zijn ze nog niet te vreden
ik geloof niet dat ze doping heeft gebruikt want anders zou het wel uit de doping controlles blijken het is dus gewoon kinderachtig gedrag van clijsters en co!
Inderdaad! Ik denk ook niet dat als er niets van waar is, Dewulf en Callens zoiets durfen zeggen... Van Lei Clijsters is t te verwachten, maar die anderen....
Ik vind het nonsens.. en alsnog heeft Henin de partij op technisch gebied gewonnen en niet op kracht.. Henin is gewoon de betere.. Het "kamp Clijsters" is gewoon jaloers doordat Henin ook al Roland Garros won.. Je zag tog ook wel hoe Kim, Henin een hand gaf na de finale.. heel zielig.. ;/
hmm.... tja..... ik hoorde laatst van iemand dat je gemiddeld maar iets van 3 kilo spieren per jaar bij kunt groeien. Dat is dus zonder hulpmiddelen. Als dat klopt kun je natuurlijk enige vraagtekens zetten bij henin groei (alhoewel mij dat niet was opgevallen). Overigens gebruikt ELKE topsporter middelen om zijn prestaties te bevorderen. Niet alles valt onder de doping regels (over beter gezegd nog niet onder). Je bent echt naive als je denkt dat tennisers het hele jaar door kunnen blijven tennisen op dat niveau zonder hulp.
Als iemand een tournooi of wedstrijd wint zeggen ze altijd uit frustatie dat hun favoriet niet gewonnen heeft dat hij/zij doping gebruikt want wie zou anders van 'hun' favoriet kunnen winnen? Onzin en sensatie fabeltjes noem ik dit.. En dit krijgt een speler als dank voor het harde trainen en werken om zover te komen :{ Bij deze uitspraak sluit ik me dus niet aan.. Bewijs?
pijnstillers, onstekingsremmers, "voedingsuplementen" noem het maar het is er allemaal omdat sporters gewoon moeite hebben met een heel jaar top tennis. Waarom denk je dat de meesten een prive arts hebben. Met training kom je heel ver maar als je in de hete zon een week moet spelen, is dat voor je lichaam alsof je 3 dagen in de sahara ,zonder drinken, hebt gelopen. Dan kan een normaal mens niet even de dag daarna een wedstrijd spelen.
Zulke dingen kun je verkomen door dopingcontroles voor elke wedstrijd, waarom word dat dan niet gewoon ingevoerd? Want dit is natuurlijk onwijs stom, nummer 1 en 2 van de wereld uit hetzelfde land, en dan gaan ze elkaar de grond inboren...
Lei Clijsters (Kim d'r papa en volgens de Belgische media de bron van de onrust) vertelt op Kim's officiele website het volgende... Het moet maar eens dringend stoppen met een hetze rond Kim of Justine te willen creëren. En men moet mij zeker niets in de mond willen leggen. Zijn we het te gewoon geworden dat twee Belgische meisjes goed presteren? Volstaat het sportieve niet meer om over te schrijven? Het was zo al met de zogenaamde "blaren-affaire" en nu bereikt het een zielig dieptepunt met wat er rond Justine geschreven wordt. En dan probeert men mij nu dingen in de schoenen te schuiven. Op de vraag waarom Kim nu steeds van Justine verliest of geen psycholoog in dienst moet nemen (nog zoiets trouwens...), zeg ik: "Zien jullie niet dat Justine veel kracht heeft bijgewonnen, sterker is geworden, dus ook beter opslaat en daardoor de logische winnaar is?" Dat lijkt me geen abnormale uitspraak. Justine heeft het laatste half jaar zeer veel werk verricht met haar entourage en als je dan wint, is dat de verdienste van het harde werken. Als ze zo blijft doorwerken en spelen, zal ze nog wel vaker van Kim en van al de rest winnen. Wij hebben een goede relatie met Justine en de mensen rond haar en behandelen elkaar respectvol. Dus waarom zou ik dan zo iemand veroordelen? Tuurlijk ben ik ontgoocheld als Kim verliest, tegen eender wie trouwens. Maar ik heb dan wel de fairplay -en Kim ook- om de ander dan proficiat te wensen met de overwinning. Iedereen zou beide speelsters misschien beter met wat meer respect behandelen en blij zijn dat er twee Belgen op 1 en 2 staan in de wereld. En daar hard voor werken. Kan het daar bij blijven? Wie over het sportieve wil spreken, zal in de toekomst nog welkom zijn bij mij. Maar als het voor andere verhalen is die speelsters of publiek tegen elkaar willen opzetten, dan zeg ik nee. Men heeft het vroeger met Appelmans en Van Roost geprobeerd, en nu weer. Ik kan dat alleen maar jammer vinden en wens daar niet aan mee te doen. Lei Clijsters Tja, het is moeilijk om te zeggen wie te geloven... Wel is t nu zo dat Kim en alles er omheen een tijdelijke persluwte heeft afgekondigd, met name tegen de Belgische pers...