Moderators zijn niet consequent

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door BlaiR.WitcH, 8 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje geleden vroeg Munch me of ik mijn Sig wilde veranderen. Na wat heen en weer gepost over mijn sig was ik bezig met het veranderen van mijn sig. maximaal 5 regels vertelde ze me... nieuwe regel....
    Ik vroeg Munch de dag erna of het eindelijk goed was en wat bleek.... mijn sig. was door Darkwing gewist zonder een waarschuwing of wat.
    Dit vin ik al behoorlijk associaal en ik heb Darkwing dit ook laten weten via een PM.... nooit iets op terug gehoord....
    beetje achterbaks dus.... zeker aangezien ik zelf vind dat ik nog redelijk actief ben op dit forum (vooral Green Mile)..
    Als je het mij vraagt behandel je actieve members op dit forum anders...

Nu zit ik net op de Greenmile een thread te lezen, en wat ziet mijn oog... jawel... een moderator met MEER, jawel MEER dan 5 regels in zijn sig..
    dit moet "meneer ik wis je sig zonder een waarschuwing" Darkwing toch zeker zijn opgvallen, aangezien hij zelf ook heeft gepost in deze thread....
    en ook zijn er nog tientallen actieve members met een sig. groter dan 5 regels....

Dat die regels er zijn vind ik prima... dat ze gehandhaafd moeten worden is ook prima..
    dat mijn sig. op een associale manier gewist wordt door een moderator die niet eens een verklaring geeft voor zijn domme actief, die dan achteraf niet consequent is en bij iedereen z'n sig wist die groter is dan 5 regels..... dat is niet prima...
    dus eigenlijk moet de thread titel zijn "Darkewing is niet consequent", maar ach, dat klinkt weer zo aanvallend...

Rally-ho

P.S. Darkwing... ga nou niet iedereen z'n sig wissen als hij meer dan 5 regels beslaat.... wijs de persoon hier even op8)

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Tja regels zijn regels. Dus eigenlijk ishet niet asociaal, maar ik snap wat je bedoelt.

Maar gelukkig zijn er ook nog mods die je het eerst even vragen of je erop wijzen.

3. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Het was gewoon zo dat jouw sig er blijkbaar de volgende dag er nog stond en omdat die daarom verwijderd werd. Het kwam idd een beetje bruut over moet ik zeggen, maar je had hem ondertussen wel kunnen inkorten ipv mij nog 3 PM's terug te sturen ;) Ik begrijp best hoe je erover denkt, maar het was toen gewoon zo gelopen en dat hij niet heeft teruggePM't => Inderdaad niet netjes, maar daar ga ik niet over.

Dan het volgende: dat veel members een langere sig hebben: oké. Maar denk je nou echt dat wij op die sig's zitten te letten? Ik vraag me af welke moderator dan die lange sig heb (Ik gok op Toxic Timmie...Ik heb bij hem er namelijk wel wat van gezegd) Ik snap precies wat je bedoelt, maar ik moet eerlijk zijn: soms ben ik een beetje lui om te PM-en of heb ik niet echt veel tijd. Meestal zit ik op het forum alles even snel door te kijken enzo, maar ik zit niet naar iedereens sig te kijken. Merk ik dat hij te lang is dan zeg ik er wel meestal wat van, maar als de sig 5,5 regels is of net 6 en het valt niet zooo erg op, dan laat ik het voor wat het is :eek:

Dat we niet consequent zijn...Ja we zijn geen supermensen ofzo, we zien niet alles. Dat kun je ons niet kwalijk nemen. Maar na dit zal ik er wel wat nadrukkelijker op gaan letten. :)

4. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    nee, en daarom zeg ik "niet consequent"
    en Munch, jij vroeg het me netjes dus _O_ hulde_O_ aan jouw manier van moderaten.
    ik bedoel alleen dat wanneer een moderator op deze manier de regels handhaafd, moet hij wel consequent zijn..
    en eigenlijk heb ik alleen nog maar "slechte ervaring" met de manier van moderaten van Darkwing...
    maar ach het is zo erg ook weer niet... wilde het alleen even kwijt.. :)

Rally-ho

5. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    We beoordelen iets niet of het erg of niet erg is, het gaat er gewoon om of je ergens mee zit m.b.t het forum, de site of de moderator's. Dit is dan wel een regel die logisch mag zijn op zich. De meesten van ons hebben een normale sig die niet zó opvallend is dat je nauwelijks nog weet waar je moet kijken. Het lijkt mij logisch om geen hele lijsten te hebben. Maar dit bericht is volgens jou dus meer gericht op Darkwing dan op de rest van de moderator's?
    Het is gewoon zo afgesproken dat, wanneer een member na een vrij lange tijd zijn sig nog niet heeft ingekort, deze wordt in gekort door een admin :)

6. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Ik ben het met je eens dat Darkwing de laatste tijd wat verbitterd over kom,t maar daar heeft ie vast een rede voor:) (en zo niet, dan moet hij misschien een btje veranderen in dat opzicht)

Daarbij vind ik ook nog dat als een modje iets heb gezegd over de sig van een member, dit in het modhok gemeld moet worden waarnaar er 24 uur de tijd word gegeven aan die member om de sig in te korten, als dit niet gebeurd is dan kan hij door een mod ingekort worden danwel verwijderd worden. Zo voorkom je dit soort misverstanden.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2003
  7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind het goed dat je opbouwende kritiek durft te leveren, maar waarom doe je dit niet primair met een voorbeeld ipv direct te zeggen dat 'we' (of 'ze' wat je prefereert) inconsequent zijn? Je kan toch gewoon aankaarten wat jij denkt dat er fout is? Ik ben topics en posts van dit soort strekking echt zat aan het worden.

Dus waarom niet gewoon je échte problemen op een normale (écht opbouwende) manier aankaarten?

Over je voorbeelden: Er kan geen 100% dichte communicatie zijn over wat de moderators doen. Munch meld dat je sig te lang is (géén nieuwe regel overigens) per PM. Dat hoeft ze helemaal niet te doen, de regels zeggen namelijk dat een te lange signature gewoon wordt verwijdert. Een andere moderator zie je lange signature, en verwijdert deze direct. Deze kon natuurlijk niet geweten hebben dat Munch al in contact met je stond.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dit heeft niks met verbitterdheid te maken.

9. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Ik bedoel hiermee het moderaten van Darkwing in het algemeen, en dus niet alleen toegespitst op het verwijderen van sigs :)

Maar goed, daar gaat deze thread niet over, let's go back ontopic:+

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2003
  10. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Als je problemen met een moderator hebt dan moet je dit ook even melden. Dan wel niet in dit topic wellicht, maar in een ander topic. Wij moderators kunnen heel wat leren van members hoor. Jullie zijn degenen die de forumsfeer het meest creeëren en degene die het hier naar hun zin moeten hebben (wij natuurlijk ook) en wij zorgen er dan voor dat alles netjes verloopt. Gaat er wat fout: gewoon melden. Ben je het ergens niet mee eens: Gewoon melden. Je hoeft niet bang te worden dat we je dan minder aardig gaan vinden ofzo :cool: maar een discussie staat je wel te wachten :)

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wat die sig van jou betreft: die was tegen de regels. Punt. Dan heb ik het recht die te verwijderen. Dat ik dat niet bij je meld, dat kun je onaardig vinden, dat kun je zelfs achterbaks vinden, maar daar heb ik op zo'n moment maling aan. Jij bent fout, niet ik. In jouw geval was het als ik mij niet vergis zo dat Munch er zelf op aandrong dat ik je sig verwijderen moest. Ze had jou namelijk een pm gestuurd, maar daar deed je kennelijk niets op uit. In zo'n geval verwijder ik de sig gewoon. Normaal gesproken stuur ik namelijk wel altijd een pm.

En als ik dan een pm krijg waarin staat dat ik zielig en achterbaks ben, sorry hoor, maar daar ga ik dan niet op reageren. Hopelijk begrijp je zelf wel waarom.

En ik zou toch wel graag willen weten waarom ik "verbitterd" overkom.... dat vind ik namelijk wel erg extreem. Dat ik niet altijd even aardig overkom, daar kan ik inkomen, maar daar is de situatie in zo'n geval meestal ook naar. Maar verbitterd....:confused:

12. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    ja

Laatst bewerkt: 8 dec 2003
  13. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    J6 wat doe jij moeilijk. Wat geef jij nou om je sig. Je moet gewoon nuttig posten, sig is bijzaak en geen discussie waard, punt :cool:

14. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik begijp wat je boedoelt, DwD heeft mijn sig 2x zonder waarschuwing of wat verwijderd, ontzettend asociaal, want mijn sig zat keurig binnen de 5 regels limiet, hij zei dat íe te opvallend was... :{:{:{

15. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Munch weet dat ik zeer zeker wel mijn sig. aan het inkorten was meteen nadat ze het aan me gevrragd heeft..

dat ik dat zo verwoord heb lijkt me sterk.. ik heb je nooit zielig genoemd, enkel dat ik je actie zielig vond.. hopelijk begrijp je het verschil ?

lees anders je post eens terug, dan trek je misschien dezelfde conclusie?

Rally-ho

Laatst bewerkt: 8 dec 2003
  16. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Over dat consequent zijn hebben we het al over gehad, niet dan? :) En dat je sig al maanden hetzelfe is: dat kan, maar dat viel blijkbaar niet zo op bij mij en de andere, maar op een gegeven moment las ik iets van jou en dacht ik: oeh, beetje lang, PM even. Darkwing zag hem niet toevallig, de sigs die te lang zijn worden in een bepaald topic gezet dus dan weet men ervan en ik had idd aan Darkwing gezegd dat jij je sig nog niet had ingekort en dat ik dacht dat je mij een beetje negeerde, hoewel je wel iets terug-PM'de. De volgende dag dacht ik: ja nu moet die toch maar weg en Darkwing heeft hem toen verwijderd. Klaar :eek:

17. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    DwD, jij komt nooit aardig over. Je hebt kritiek op alles en je denkt dat je god bent, je zit soms echt kinderachtig te doen, en soms niet, maar voor een admin ben je echt verbitterd :{

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Kan best zijn dat ie al maanden hetzelfde is. Als een van ons zo'n sig ziet en tijd en zin heeft om die member daarop aan te spreken, dan wordt dat inderdaad gemeld in het moderator forum. In datzelfde moderator forum gaf munch aan dat je kennelijk niet de moeite wou nemen je sig in te korten, en ze vroeg of daar maatregelen tegen konden worden genomen. Die maatregelen heb ik toen ook genomen.

Dan moet je de FAQ lezen.....

Dat is geen voorbeeld van inconsequent zijn, dat ligt er nu eenmaal aan dat wij niet 24 uur per dag op iedereens sig lopen te letten. Af en toe worden er wat mensen uitgepikt, jij zat daar toevallig tussen, nou hoef je je niet gelijk de gebeten hond te voelen.

19. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Tuurlijk schat :)

20. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja ik kan ook zo'n sig maken (even een overdreven voorbeeld)
    !!!!DIT IS MIJN SIG!!!!

Geef toe: beetje opvallend toch? Ik bedoel hiermee dat het altijd wel logisch is wanneer een sig verwijderd wordt. De members moeten zelf ook een beetje inzien wat kan en wat niet kan, net als bij je gedrag. Overduidelijk dat je sig niet zó opvallend moet zijn dat het je posts overtreft neem ik aan. Ik weet natuurlijk niet precies hoe jouw sig eer dan uitzag, maar het zal wel om een logische manier verwijdert zijn.
    Soms komen sommige reaties van members echt over alsof wij jullie persé willen 'straffen' ... Wat natuurlijk niet zo is :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina