Moeilijk te verwijderen virus

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door josh gunit, 5 dec 2008.

1. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hoi,

Ik heb een heel moeilijk te verwijderen virus op de pc(Medion ong5 jaar oud) met windows xp home edition en ik krijg hem er dan ook niet af. Het virus past heel windows aan, dus ik kan nu nog maar weinig doen op die pc. Kan nog wel inloggen. Maar ik kan bijna niks meer doen. Bv: als ik ctrl-alt-delete indruk krijg ik een melding van Deze functie is door de systeembeheerder uitgeschakeld. En als ik iets zoek krijg ik niet de juiste zoekresultaten. En bepaalde menutjes zijn weg, zoals het menu programma's.

Er staan ook nog een aantal bestanden op de hardeschijf die ik nog veilig naar een andere pc moet overzetten

Ik dach zelf dat ik mischien de hardeschijf uit de pc kon halen en hem op een andere pc(een oude compaq met windows98 ) op virussen te scannen zou dit makkelijk zijn en kunnen? (Het is niet erg als de oude compaq kapot gaat, gebruik hem toch nergens voor)

kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet niet je hardeschijf aan een andere pc gaan hangen, dan is er een grote kans dat je die pc ook gaat besmetten. Dan ben je nog verder van huis.

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Meer details graag. Kan je niet inloggen? Krijg je foutmeldingen? Als je wat meer informatie post kunnen ik en andere je beter en sneller helpen.

4. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn de bestanden groot? Anders zou je ze eventueel op een 16GB USB stickje kunnen zetten of op een externe HDD als je die hebt, daarna Windows opnieuw installeren en de USB Stick/ HDD aansluiten (eventueel nadat je alvast een virusscanner hebt geinstalleerd) zo vermijd je ook het risico om een andere PC te besmetten.

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Opstarten in de veilige modus proberen? Dan de bestanden op een USB'tje zetten? :)

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Wat hij zegt :)

7. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Allen bedankt voor de reactie:thumbs:

Maar de reacies roepen wel weer wat vragen op.

Wat is veilige modus precies? Hoe doe ik de pc opstarsten in veilige modus?

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Google.

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Op F8 drukken als je het logo ziet als je 'm net heb aangezet, en dan veilige modus kiezen.

10. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hem nu opgestart in veilige modus. Het was een beetje raar beeld: links de rechter kant van het scherm, grote zwarte balk ongeveer in het midden en rechts wat je normaal links op het scherm hebt. Ik heb denk ik nu de belangrijke bestanden op een sd card gezet.

Maar er zal toch nog wel een andere manier zijn om windows weer normaal te laten functioneren dan windows opnieuw instaleren?

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    in veilige modus aan de gang met virusscanners/spybots e.d. ;)

12. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Daar dacht ik zelf ook al aan.

13. dvdspeler

dvdspeler Guest

Maar dan nog zul je niet alles eraf krijgen... Aangezien er dingen zijn aangepast door de virussen etc.

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ach als je met een virusscanner een naam van een virus kan krijgen en het is een bekend virus kan je meestal gelijk opzoeken wat je ervoor moet doen om hem helemaal weg te krijgen.

15. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Windows was jammergenoeg te veel geinfecteerd om nog een viruscanner te kunnen gebruiken, dus heb ik windows toch op nieuw geinstalleerd en kan op deze thread een slotje.

Deel Deze Pagina