Moet je bij XBox Live je PC-Internetverbinding gebruiken?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door USA2003, 5 okt 2002.

1. USA2003

USA2003 TeNShinHaN

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je bij XBox Live je PC-Internetverbinding gebruiken?
    Want M'n Pc staat beneden en de XBox staat boven........en een snoer is niet zo lang................

2. Kremers

Kremers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, hoe wil je anders op live! komen?!?!!?

3. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    koop een langer draad
    zoo duur is het nou ook niet

4. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Zet er een hub ofzo tussen... Als dat mogelijk is...
    Of koop een langere kabel.. :9

5. masterape

masterape Guest

Maar je hoeft dan toch niet eerst de computer+gamespy op te starten voordat je kunt spelen.Maar je kunt gewoon via de xbox zelf online?

6. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Live staat los van gamespy...
    Xbox Live komt pas in Maart... 2003..
    Dus nope.. Geen gamespy bij live.. ;)

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Je hoeft idd geen PC te gebruiken.

8. DaNnAi

DaNnAi WhO's Ya DaDDy ?!?!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet alleen een goeie moden hebben die idd los van je PC staat, dus geen usb adsl modem ofzo, ( in dat geval moet je een modem met adsl router kopen ongeveer 150 euro ).

Eeen optie voor jou is misschien wel een wireless netwerkrouter, zijn iets duurder en dan kan je je modem naast je xdoos zetten en in je pc een wireless kaart die zo met de modem communiceert.

Kijk ff op http://www.e-tech.nu/producten/netwerk.htm voor wat info over wireless routers e.d.

9. USA2003

USA2003 TeNShinHaN

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb thuis 2 pc's die met elkaar verbonden zijn..dat wat je bedoelt, zo'n router heb ik gekocht...en aangesloten op die router van chello...

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dat ligt er aan wat voor een verbinding je hebt en hoe je die ingericht hebt.

Als je ADSL hebt dan kun je evt tegelijkertijd met PC en Xbox van je verbinding gebruik maken. (kan met kabel ook, maar dan op een andere manier). Je hebt dan echter een router nodig tussen je Xbox, je PC en je internet verbinding. Die router zorgt dan voor het inloggen naar je internet provider. Vervolegns krijgt elk apparaat bij je thuis een eigen pseudo-IP-adres ('address translation', heet dat) waarmee dat apparaat weer met de router tokkelt. Zo heb je dus een soort netwerkje. Je moet dan een kabel trekken van je router naar je PC en van je router naar je Xbox. Het handigste is het dus om die router in de meterkast te plaatsen en van daaruit kabels naar de andere plaatsen te laten lopen.

Als je geen router wilt kopen kun je ook gebruik maken van zgn "internet connection sharing" op je PC. Dan zorgt de PC voor de eigenlijke verbinding met internet en de Xbox wordt dan inderdaad op de PC aangesloten. In dit geval heb je dus inderdaad een kabel tussen je PC en je Xbox nodig.

11. USA2003

USA2003 TeNShinHaN

Leuk Bevonden:
    0
    yo thnx voor de uitleg...ik zal wel een gaatje in het plafond boren en een kabel via dat gat naar me kamer trekken...

12. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik zou er wel even mee wachten tot het zover is met die Live handel en je precies weet wat X-Box\LIve wel en niet ondersteunt. Tot die tijd gewoon een losse kabel langs de trap laten lopen en Gamespy of zoiets gebruiken.

Bij mij thuis is het wat makkelijker. Ik heb gewoon de kabel dwarz door de woonkamer lopen (maar ik ben dan ook het enige kind in huis). :D

13. USA2003

USA2003 TeNShinHaN

Leuk Bevonden:
    0
    whehe...hier zeuren ze dus dat zal bij mij niet gaan....
    mn moeder is kwaad omdat ik een xbox heb gekocht terwijl ik een ps2 heb dus ze gaat me niet steunen denk ik ..........

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Moet je zo oplossen:

"Ja, maar, mammie, luister eens... Op de PS2 zijn de games allemaal zo bloederig en gewelddadig. Op de XXX heb je prachtige games zoals Tetris en dat is tenminste niet zo eng. Ik wor een beetje bang van de PS2 games en het is dus heel belangrijk dat ik vaker met de XXX kan spelen."

Dan mag je je XXX vast een prominente plaats in de woonkamer geven. :D :D :D

Note: XXX = Xbox of X-box of XBox of zoiets

15. USA2003

USA2003 TeNShinHaN

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar in mn kamer is het leuker om te gamen :p:p:p..

16. Cube_Lover

Cube_Lover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ehm....

WAT LULLEN JULLIE????

volgens mijn werkte het niet echt zo :confused:

ik d8 namelijk,dat er al een modem in je x zit ingebouwd -_-' scheld me maar verrot als dat niet zo is,maar dat d8 ik dus,want stel iemand heeft geen internet (ja dat kan) omdat ze papa en mama zijn gescheiden en ze mama is nu te arm of te dom of whatever voor internet...

dan moet die toch ook in staat zijn om bij ze mama live te spelen :confused:

17. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Er zit een netwerkpoort op je Xbox. Dat betekent dat je breedband internet moet hebben, dus Kabel of ADSL, met daarbij een kabel- of ADSL- modem. Aan zo'n modem zit ook een netwerkpoort waar je je Xbox op aan moet sluiten.

Als je mammie of wie dan ook te arm is om breedbandinternet te nemen, dan kun je daar helaas niet Online Xboxen (Xbox Live).

------

Als je nu gebruik wilt maken van Gamespy via je PC hangt het er gewoon vanaf waar je ADSL of Kabelmodem staat. Als die bijvoorbeeld beneden staat, dan kun je daar een router aansluiten en direct je Xbox erbij aansluiten. Je PC boven draait dan Gamespy en je kunt spelen. Als het modem boven staat, dan heb je een probleem, dan moet er een netwerkkabel weer terug naar beneden.

18. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    adsl

Ik heb KPN-adsl, de comfort versie!

Wat moet ik dan ingodsnaam doen om strax gebruik te maken van xbox live. Bij aanschaf kon je kiezen tussen 2 modems; de usb versie of een andere modem waarbij je een netwerkkaart moest aanschaffen. Ik heb gekozen voor de usb versie, omdat ik niet zo erg handig ben in de hardware van PC's. Mijn vraag is; wat moet ik nou doen om strax live te spelen? Ik lees iets over een 'router'?? Wat is dit of wat doet dit, en hoe moet ik dit doen?

Groetsels...

19. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een gedoe allemaal, ik dacht dat je gewoon een kabeltje zou moeten pluggen ofzo. Als ik het goed begrijp moet je er minimaal nog een ADSL modem bijkopen (als je al adsl hebt)?

20. Cube_Lover

Cube_Lover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik niet...

anders zat ik toch niet hier te posten :{

ik heb gewoon adsl en voor mijn part koop ik 20 compies om een netwerk te bouwen zodat ik live kan spelen...

maar ik vroeg het gewoon theoretisch,want het is onzin dat iemand adsl moet kopen om online te kunnen spelen :confused:

Deel Deze Pagina