Moet MS nog wel investeren in de Japanse markt?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tallon 4 NL, 13 apr 2006.

1. Tallon 4 NL

Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

Leuk Bevonden:
    0
    We kunnen gerust stellen dat de 360 vooralsnog geen succes is gebleken
    in Japan. De console verkoop is erg teleurstellend, games voor de Japanse markt worden niet goed verkocht en niet erg goed beoordeeld.
    Nu ook N3 een teleurstellende beoordeling van Famitsu heeft gekregen
    ( 31/40 ) begin ik me af te vragen of MS zich niet voor de volle 100% dient terug te trekken uit Japan.

Vergis je niet...ik zeg dit eigenlijk met wat pijn in het hart, want ik ben als Ninty-fan ontzettend gecharmeerd van alle Japanse games en gameplay....maar dit lijkt me 'dweilen met de kraan open'.

Ik denk dat de 360 never nooit geen suc6 zal worden in het land van de rijzende zon ( ondanks hier en daar nog een verdwaalde potentiele toptitel als Blue Dragon ). Wat denken jullie...
    Is het niet veel verstandiger om al die miljoenen te pompen in de westerse markt? Met al het geld hadden ze wellicht Rockstar en nog een bunch andere AAA ontwikkelaars kunnen opkopen.

Nogmaals....ik zou graag RE5 willen spelen op de 360....maar ik denk niet dat dit nog langer zin heeft. Vooral als je ziet welke re-launch titels MS voor het oog heeft, hebben ze zo te zien geen enkel idee van de smaak voor de Japanse markt.

Hoe denken jullie hierover?

greetz
    Tallon 4

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Tuurlijk wel is een markt met vele miljoen mogelijke klanten. Die kunt je niet in de steek laten. Het probleem is dat ze geen content hebben, zodra ze dat oplossen is er geen vuiltje meer aan de lucht, dan gaat het vanzelf beter in de komende generaties, als de een paar interessante franchises en goede 3rd party support hebben.

Plus, als je opgeeft is dat nog erger dan niet opgeven en blijven falen, want dat heeft weer zijn weerslag op de perceptie van de console en de Xbox op andere markten etc.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vetgedrukte zie ik liever gewoon helemaal niet gebeuren, alleen het woord "opkopen" al :mad: Nee laat mij als consument maar gewoon lekker zelf beslissen welke games ik speel en op welke consoles. MS hoeft van mij absoluut niet de gamesmarkt te "claimen", al hebben ze nog zoveel geld.

4. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje naief om te denken dat het zo werkt...
    Lionhead anyone:D
    Ik ben ook tegen opkopen, maar met de opvolger van GTA in huis als 'exclusive' zal de 360 een grotere boost in het westen krijgen.

IK zou als MS namelijk denken...Oke...In het Oosten winnen we het niet..
    Laten we ons voor de volle 100% richten op EU en de USA en daar no. 1 worden...en dat bereik je alleen met AAA-titels...
    Niet met halfbakken producten als PDZ.

Als de PS3 launched en MS heeft nog weinig AAA titels in de westerse markt gezet ben ik bang dat ze het zichzelf erg moeilijk maken.

5. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Ninety Nine Nights kreeg een 37/40.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is niks naiefs aan, dat is gewoon mijn visie op het hele gebeuren. Maar we zien wel hoe het allemaal loopt, ik heb straks uiteindelijk hoogst waarschijnlijk toch gewoon weer iedere console die er is in m'n huis staan net als dat de vorige generatie het geval was, dus mij maakt het sowieso weinig uit omdat ik genoeg te kiezen heb :)

Laatst bewerkt: 13 apr 2006
  7. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind: dumpen dat japan enzo en stort maar lekker op het usa en europa, die paar fans in japan gaat maar lekker sudoku spelen. met het geld wat ze in japan besparen kunnen ze weer beter steken in het produceren van een nieuwe console voor in 2010

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    amen _O_

ben het hier volledig mee eens, die jappanners zullen toch nooit de 360 weten te waarderen (of iets anders wat uit het westen komt ;))

9. Tha Ladykillah

Tha Ladykillah Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan mij allemaal geen reet schelen wat ze doen.... Als er maar goeie spellen op de Xbox 360 en toekomstige consoles. Vind ik het allemaal best..

En net als wat Z3RO-P4R4DOX zegt:

"ik heb straks uiteindelijk hoogst waarschijnlijk toch gewoon weer iedere console die er is in m'n huis staan net als dat de vorige generatie het geval was, dus mij maakt het sowieso weinig uit omdat ik genoeg te kiezen heb"

Ik ook zal het dalijk ook allemaal in huis hebben als het eenmaal uit is... Teminste veel keuze tussen verschillende platforms en verschillende games:D

10. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut.. "exclusives" zijn absoluut niet nodig.. ik baal daar al behoorlijk van dat ik op mijn 360 geen formula 1 spel kan spelen, en dat ik GTA ook niet op de xbox kon spelen toen die net uit was..

Maar goed, meer ontopic..

Japan is natuurlijk DE markt voor microsoft.. daar zit zeker geld in, en nog belangrijker, veel grote developers die geld meebrengen en goede grote titels maken.

Sony zit zo goed als gebeiteld in japan.. heeft overigens niks te maken met het feit dat sony japans is en microsoft amerikaans/westers, zoals veel mensen denken..
    Japan heeft echt veel westerse invloeden en zijn er helemaal niet vies van.. dus dat is onzin.

Ik denk zelf dat microsoft te arrogant ertegen aan kijkt.. alweer zijn er te weinig titels op de plank die de japanse markt zouden liggen.
    Alleen ridge racer, wrestle kingdom en de nieuwe tetris zijn een "succes" geweest tot dusver, en wat andere titels die wij hier niet krijgen..
    Microsoft beloofde van alles, en een deel daarvan hebben zo ook wel waargemaakt, zoals lage prijzen daar, en een redelijke grote voorraad, maar het feit dat er geen spellen op de plank liggen waar de japanse consument nou naar uitkijkt, is waar ze, volgens mij, de fout ingaan..
    Dat ging volgens mij met de 1e xbox ook fout, software was er wel, maar japan zit niet te wachten op GTA, madden, fight night, PGR, FIFA, etc...
    Allemaal titels die er wel lagen, maar weinig verkochten.. ze willen titels zoals metal gear solid, ace combat, een willekeurige date sim, zelda, mario, date sim, final fantasy, date sim, etc..

Gelukkig is microsoft nog vollop bezig met de japanse markt na een ietwat tegenvallend debuut van de 360 daar.. maar dankzij microsoft in japan, kunnen we van dat land de volgende titels verwachten, waarvan ik zeker wel denk dat ze het daar goed gaan doen, en ik ben blij dat ze aan deze titels werken, want ik ben zelf ook niet vies van een goede RPG of japanse racers..

[eM] -eNCHANT arM-

Armored Core 4

Battle Angel

Blue Dragon

Bomberman: Act Zero

Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball 2

Dead Rising

Dynasty Warriors 5 Special

Far East of Eden Ziria - Tales from Distant Jipang

Final Fantasy XI

Final Fantasy XI: Tresures of Aht Urhgan (add on?)

Frame City Killer

Killing Day

King of Fighters: Maximum Impact 3

Lost Odyssey

Love Football

Magan Carta 2

Mobile Suit Gundam

Ninety-Nine Nights (31/40 is toch geen rare score?)

Oanechan Bara X

Operation Darkness

Pro Yakyuu Spirits (baseball, en online!)

Resident Evil 5

Rumble Roses XX

Senko No Ronde

Shutokou Battle (ook wel bekend als tokyo xtreme racer.. geweldige serie van games, hopelijk regio vrij!)

Sonic The Hedgehog (zag er al goed uit)

Super Robot Wars

Tenchu 360

The Conveni X

Theseis

The Shadow of Aten

Way of the Samurai Online (kan niet wachten op deze!)

Winning Eleven titel

World Airforce

Wrestle Kingdom (is al uit)

Zookeeper

Zo zie je maar weer, MS is nog niet klaar met japan, maar deze titels mogen echt niet al te lang op zich laten wachten, en moet behoorlijk wat hype daar creeren.. zeker voordat de PS3 uitkomt.

Maar wie weet, het is nog niet over, en nee, ze moeten zeker niet stoppen met het investeren in japanse developers en titels, dit kunnen wij hier in het westen heel goed gebruiken i.p.v. een exclusive titel van de developers van GTA, om maar even wat te noemen..

11. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, en shenmue 3 zou er ook vandaan moeten komen, nog niks van gehoord helaas.. Ryu zit nog steeds in die grot te wachten.. :)

12. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    N3 kreeg juist een hele goede beoordeling in Japan,
    M$ is op de goede weg, en ik steun ze voor 100%

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.772
    het kreeg juist een 8,8,8 en een 7... dit is in totaal 31 uit 40

Okami op de PS2 daarentegen: Okami (PS2, Capcom): 10 / 10 / 10 / 9 - (39/40)

14. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Nou 31/40 is niet bepaald:9
    Ik steun MS ook...maar dit lijkt me kapitaal vernietiging.
    Geld kunnen ze veel beter investeren in topgames/topontwikkelaars voor de Amerikaanse en Europese markt.

Japanners zitten echt niet te wachten op games als Need for Speed, Kameo en FPS's als bijv. GRAW ( dat werd door de tegenvallende verkoop van het door ons zo geliefde HALO al wel bewezen ).
    Zelf vind ik ook dat veel spellen die voor MS worden ontwikkeld niet echt AAA-titels zijn....of blijken te zijn.
    Wie wil in vredesnaam FF XI spelen als FF XII als zowat launched?

Check most wanted lijst Famitsu Japan: 09.04.06
    ( tussen haakjes aantal stemmen )

1. (1 / 1) Mother 3 GBA Nintendo 2.062
    2. (3 / 2) Biohazard 5 PS3 Capcom 1.839
    3. (2 / :cool: Metal Gear Solid 4 PS3 Konami 1.601
    4. (4 / 4) Final Fantasy III NDS Square Enix 1.410
    5. (6 / 5) Kimi Kiss PS2 Enterbrain 1.267
    6. (5 / 6) Valkyrie Profile 2 - Silmeria PS2 Square Enix 1.118
    7. (8 / 7) Seiken Densetsu 4 PS2 Square Enix 959
    8. (15/ -) Persona 3 PS2 Atlus 890
    9. (7 /10) Okami PS2 Capcom 795
    10. (9 /11) Xenosaga Episode III PS2 Namco 726
    11. (12/12) Dragon Quest: Shounen Yangus no Fushigi na Daibouken PS2 Square Enix 647
    12. (11/ 8) The Legend of Zelda GC Nintendo 638
    13. (10/ 9) Blue Dragon Xbox 360 Microsoft 631
    14. (13/14) New Super Mario Bros. NDS Nintendo 519
    15. (17/17) Gyakuten Saiban 4 NDS Capcom 398
    16. (16/15) Ninety-Nine Nights Xbox 360 Microsoft 380
    17. (19/16) Pokemon Diamond & Pearl NDS Nintendo 376
    18. (23/29) Jikkyou Powerful Major League PS2 Konami 345
    19. (14/1:cool: Tales of the Tempest NDS Namco 323
    20. (18/18) Sengoku Basara 2 PS2 Capcom 313

Hardware verkopen van 26.03.05 tot 28.03.06
    Oke MS launch is vrij vers...maar Check DS Lite ( nog maar pas uit )
    Hardware
    1. Nintendo DS: 4,32 Mio.
    2. PSP: 2,07 Mio.
    3. PlayStation2: 1,77 Mio.
    4. GBASP: 600.000
    5. Game Boy Micro: 460.000
    6. NDS Lite: 380.000
    7. Gamecube: 240.000
    8. Xbox 360: 120.000

07.04.06 - Hirokazu Hamamura, President van Enterbrain (Famitsu), heeft zich uitgesproken over de positie van de 360....

conclusie: Als Blue Dragon geen tophit wordt kan MS het wel shaken.

Vergeet niet...Playstation is een householdname in Japan en als zij in november launchen gaan onze Japanse vrienden, goede games of niet, wellicht allemaal in de rij staan. Niet te vergeten dat Ninty, m.n. door de sterke DS verkoop, ook behoorlijk aan de weg timmert en nog wel eens voor verassingen kan gaan zorgen......redsteel anyone:9

MS heeft een gigantisch kapitaal tot zijn beschikking...dus dat ze het opgegeven geloof ik eerlijk gezegd ook niet....maar ik vind het echt ongelofelijk knullig dat ze Japan al weer bijna verspeeld hebben door een slechte line-up voor de mensen aldaar. Ze hadden de killergames in de schappen moeten hebben voor de lauch van de ps3 en Rev.

15. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0

16. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook alle 3 de consoles kopen:D Dat spreekt....en ik wil ook genieten van al het moois op de 360, ps3 en REV.

Neemt niet weg dat MS dit misschien had kunnen voorkomen.

Tja en wat de Dreamcast betreft....ik betreur het nog elke dag dat SEGA de hardware business heeft moeten verlaten door gigantische marketingsfouten als het sponsoren van Arsenal...Als ze destijds voor dat geld een tv spot van Soul Calibur, Virtua Tennis en Crazy Taxi hadden gemaakt was dit echt wel anders verlopen.

17. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het helemaal mee eens, als ze nu opgeven is het waarschijnlijk nog erger...

18. Tallon 4 NL

Leuk Bevonden:
    0
    Nou de 1e xbox was ook een ramp in Japan.
    Dat heeft de xbox er toch ook niet van weerhouden om een vrij aardig suc6 te worden in het Westen:confused:

Ik blijf erbij...Japanners diggen de 360 niet en MS zou zijn miljoenen beter kunnen pompen in AAA-content voor de EU en US markt....zodat ze tenminste daar hun slag kunnen slaan.

Deel Deze Pagina