Mogelijk $2,2 triljoen boete voor MS

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door deNeut, 13 mei 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik las het net in gamer.nl forum. Ik geloof er eigenlijk weinig van (hoax).

Een beveiligingslek in Microsoft's Passport service zou kunnen betekenen dat het bedrijf een boete van $2,2 triljoen moet betalen.

Bugresearcher Muhammad Faisal Rauf Danka had 4 minuten nodig om de bug te vinden. Door 3 simpele veranderingen door te voeren in een URL was het mogelijk om het wachtwoord te resetten zonder dat de eigenaar hiervan op de hoogte wordt gebracht.

Microsoft heeft prompt gereageerd. 1 uur na de publicatie was het lek gedicht, het is niet bekend hoelang het lek al bestond en hoeveel mensen er misbruik van hebben gemaakt. Verschillende mensen hebben geclaimed al langer misbruik te maken van het lek om de wachtwoorden van vrienden en kenissen te resetten.

De FTC (Federal Trade Comission) had vorig jaar al geƫist dat Microsoft sterke verbeteringen zou doorvoeren aan zijn Passport service op het gebied van veiligheid. Volgens een overeenkomst die zij hebben gemaakt zou Microsoft een boete kunnen krijgen van $11.000 per overtreding.

Microsoft's Passport service kent 200 miljoen gebruikers, dat zijn in theorie 200 miljoen overtredingen omdat alle 200 miljoen gebruikers hier de dupe van zijn. De FTC is op dit momment nog aan het onderzoeken hoe groot de boete moet/kan zijn.

Als het FTC besluit door te gaan met de boeten en de claim ook kracht kan bijzetten zal dit mogelijk het einde betekennen van de sterke marktpositie die Microsoft heeft.

BRON

maar stel je vor dat het waar is :confused:

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  3. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    triljoen???????????

miljoen 1.000.000
    miljard 1.000.000.000
    biljoen 1.000.000.000.000
    biljard 1.000.000.000.000.000
    triljoen 1.000.000.000.000.000.000
    triljard 1.000.000.000.000.000.000.000

nope geloof ik niet. dan is ms dus gewoon failliet. hoe succes vol ook MS ook is, zoveel geld bestaat er volgens mij op de hele wereld nog niet eens.
    dus ja dit is dus gewoon weer dikke onzin. een of andere nerd had zeker niks te doen en heeft dit dan verzonnen.

ik weet niet waar HOAX voor staat maar ik zie het wel vaak bij grote dingen die onzin blijken te zijn. dus zal dit ook wel een hoax zijn.

4. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Triljoen is foute vertaling....Trillion = onze Biljoen....

edit: en het is niet verzonnen, maar wel puur theoretisch...CNN zegt ook dat 't zou kunnen maar niet zal gebeuren...

5. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En aan wie zou M$ dan moeten betalen? Aan haar gebruikers :p? Kom maar op dan :) Maar goed dat het opgelost is :)

6. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    dat beveiligingslek is waar. maar vandat biljoen klopt niks. Het is toch een gratis service. Maja. Je kan alles hacken duzze

7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Passport is niet helemaal gratis he... Upgraden kan iig...

8. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    me moeder er wachtwoord deed het al niet misschien had iemand het gedaan wie weet

9. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het ook gehoord, wel wreed, beter gebeurt er gewoon helemaal niks, geen enkel computer programma is onhackbaar. Alles wat door mensen gemaakt wordt kan ook door diezelfde mensen gekraakt worden dus al die boetes zijn gewoon dikke BS. Laat ze dan met een andere oplossing komen (ze=FTC (Federal Trade Comission)

10. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Aan wie moeten ze dat dan uitkeren?
    Iedereen is bijna anoniem.
    Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze zo een hoge boete zullen geven.

Stel je voor:
    Microsoft failliet, geen windows, of internet explorer, dus iedereen moet linux ofzo gebruiken.(of os2 warp8) )

11. kierewietje

kierewietje Diehard

Leuk Bevonden:
    1
    dit is wel de meeste grote onzinnieuws die ik heb gelezen! idd puur theoretisch, maar op gebaseerd op blubber... het is in theorie mogelijk dat ze een claim van zo veel aan de broek zouden kunnen krijgen.... maar ten eerste zal het niet gebeuren en ten tweede zal een rechter het nooit goedkeuren! moraal van het verhaal: LULKOEK!

12. Major Payne

Major Payne Drunkenmaster

Leuk Bevonden:
    0
    is bullshit.....hoe kan MS zo'n hoge boete krijgen?

13. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat staat toch allemaal uitgelegd??? |:-

ze krijgen (na een waarschuwing) zo en zo veel boete voor een overtreden als deze....en ze hebben zo en zo veel gebruikers, dus dat is zus en za veel overtredingen....tel uit je winst ;)

14. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    8) nee man een biljard is een tafel met een groen kleed.

maar zelfs al zouden ze het moeten betalen, zijn ze nog lang niet failliet hoor.

15. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    MS heeft veel geld, maar zoveel geld? Dat betwijfel ik.

16. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ms heeft misschien een paar honderdmiljard maar dat is inclusief de waarde van het bedrijf.Niemand zou al dat geld op kunnen hoesten.Dat zou een paar miljoen kilo of miljarden kilos goud zijn....Hmmmm Flauwekul verhaal.

17. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    neej, 't verhaal is niet flauwekul, mensen weigeren alleen te lezen geloof ik |:-

ach ja

18. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Het verhaal is inderdaad geen flauwekul. Het cnn bevestigd het zelfs. Maar ik denk niet dat MS dat gaat betalen. Geen enkel bedrijf gaat zoiets betalen.

19. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    |:- duh MS betaalt sowieso geen enkel bedrag zonder oorlog te voeren met een leger advocaten. De vraag is moeten ze het betalen.

20. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het feit dat ze in eerste instantie niets hebben ondernomen na waarschuwingen (van die "hacker") wel voor een kleine boete kan zorgen....ze hadden natuurlijk al een laatste waarschuwing van die "instelling 3 letters" (en nu galgje spelen...;) ik zoek t wel ff op)

Edit: FTC dus

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina