Alweer een tijdje ben ik 'lid' van de ouwelullen-klup oldskoolnl.nl: gamen voor veteranen We hebben ons eigen forum en zowaar ook een frontpage met nieuwtjes ed. Deze wordt uiteraard door een kleinere crew aangeduwd dan deze giga-site, iaw genoeg te doen. Nou heb ik voor een nieuwsbericht een stuk van jullie tekst vermeldt met daaronder de bronvermelding. Een ander lid vroeg zich af of het zelfs zo wel helemaal 'legaal' is. Omdat de auteurswet hierover niet helemaal duidelijk is (alleen citeren wat nodig is, gebuik je het wel als citaat etc etc) en het sowieso natuurlijk het beste is als je gewoon toestemming hebt van de betreffende site, vraag ik het hier en public op het forum. Ook omdat ik me kan voorstellen dat er wel meer kleine communities zijn die gebruik maken van het nieuws van xbw. Mijn inziens is het overigens een compliment voor jullie en ik hoop dan ook dat jullie (uiteraard met bronvermelding en deeplink) er net zo over denken. Gr Kevin
Heb regelmatig stukjes (nieuwtjes) geschreven op PSPworld.nl , tot mijn grote verbazing zag ik ze later terug op PSPparty.nl Iemand had ze letterlijk overgenomen ( inclusief de spelfouten ). Als ik iets kopieer , dan vermeld ik altijd de bron.
Yep doe ik ook altijd, maar dit hoeft dus niet voldoende te zijn. Vandaar dat ik het vraag. Ik heb zelf altijd housepartyrecensies en cd-recensies geschreven voor Partyflock en Q-dance en ik had het zelf ook prettig gevonden.
Als je van onze voorpagina nieuws wilt brengen op je eigen site, dan is het eigenlijk de bedoeling dat je het nieuws in je eigen woorden brengt en dan vervolgens aangeeft dat de bron van je nieuwsbericht Xboxworld.nl is. Het is niet de bedoeling dat je stukken tekst kopieert van onze site, dat zou het hele doel van het schrijven van onze eigen stukken overbodig maken, als deze gratis en voor nieuws door alle andere sites overgenomen worden. Dit is een voorbeeldje van wat ik bedoel: --------- 'Surfend op Xboxworld.nl zag ik een artikel over een mogelijke Ghostbusters game die naar de next-gen consoles komt. De ontwikkelaar, Zootfly, is bezig met een spelconcept te ontwikkelen rond de ooit populair franchise van vijftien jaar geleden. De video's zijn 'hier' (link naar youtube, of whatever) te bekijken. Nadeel is wel dat de ontwikkelaar aangeeft niet verder te kunnen met het ontwikkelen van de titel, zolang er problemen zijn met de licentie. Als deze problemen opgelost worden, dan zou deze Ghostbusters game wel eens in de komende jaren kunnen verschijnen en fans van deze spokenjagers iets geven om naar uit te kijken. De studio is dan ook bezig een andere titel te ontwikkelen in de tussentijd, totdat er meer duidelijkheid is. Dit spel het TimeO en hier onder quoten we Xboxworld.nl over de titel: Lees het complete artikeltje op Xboxworld.nl.' ------- zoeits