1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Monster Hunter World

Discussie in 'Games' gestart door Maddmonkey, 5 nov 2017.

  1. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Sinds de laatste update zit Honda er weer in :eek::cool:,... mijn neefje speelt het nu ook,... maar die moet nog wel ff trainen,.... maar nu iceborne uit is, zal dat ook wel weer minder worden.8)
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik zag het idd. Heb de game nog steeds niet gekocht, maar momenteel 20 euro voor de hele meuk.

    Ik weet serieus niet hoe SF5 het financieel doet, ook vergeleken met eerdere delen, maar persoonlijk had ik dus geen interesse in 50-60 euro neerleggen voor een game en dan de rest vand e cast erbij moeten kopen in dure DLC-seizoenen, of eindeloos moeten grinden, wat ze volgens mij later ook nog eens moeilijker hebben gemaakt, wat betreft het aantal punten je unlocked per fight, offline ...

    Het lijkt me echter wel dat SF5 een veel groter succes was geworden als ze de game vanaf dag 1 op 50-60 euro hadden gezet, en luidkeels hadden aangekondigd dat ze het de komende 2-3 jaar volledige zouden ondersteunen met nieuwe content die allemaal gratis zou zijn voor alle gebruikers.

    Dan koopt een grotere groep mensen die game op dag 1, en is er iedere keer dat er een nieuwe stage of character uitkomt opnieuw een nieuwe wave aan positieve publiciteit en een blije fan-base die de game telkens weer blijft opstarten, waardoor het online lekker bevolkt blijft. Op die manier kun je de game ook veel langer als full-price game blijven verkopen, blijft je fan-base super-happy, en daarmee trek je ook over een langere periode veel meer nieuwkomers aan die reageren op al die positieve feedback op de game vanuit de community.

    Maar goed, nu ligt de game inclusief 3 seizoen voor 20 euro in de digitale budgetbak, en is het maar de vraag of dat het waard is, want is die online community er nu wel, is de SP het wel waard, is de game wel echt goed, etc etc.

    Mijn liefde voor Street Fighter (en Capcom) is toch echt meer gebaseerd op 20 jaar geleden, en niet meer zozeer op de laatste twee Street Fighter games...
    Qua character-design is Capcom ook duidelijk niet meer wat het geweest is.

    Sorry voor de off-topic btw, waarbij ik het nu over SF5 heb in het Monster Hunter topic, maar het ging me meer om de zakelijke beslissingen omtrent een game, en het verschil tussen hoe ze deze in de markt hebben gezet ... (MH een volwaardige game met extreem veel content en value-for-money, en dan SF5 met een kleine cast aan characters, uitgekleedde SP, en zeer greedy DLC praktijken ...)
     
  3. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Had mijn twijfels over de nieuwe cast,.. maar wonderwel spelen ze wel erg lekker, diverser dan ik dacht!

    Maar ik zou wel ff dubbel checken of je alle 3 de seizoenen aan dlc cast krijgt, want met de eerste 2 dlc geloof ikhet wel,.. maar de nieuwe chars zijn een maand uit ofzo, lijkt me enigzins sterk dat die er al bij inzitten O-)
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  4. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Niet best blijf de game maar spelen. Inmiddels ben ik alweer Master Rank 42 en speel ik buiten paar potjes pes amper nog wat anders.
     
    allstyles vindt dit leuk.
  5. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Keurig zoals het hoort bij een monster hunter,.. ben trots op je :thumbs:
     
    Zifnap en ageQned vinden dit leuk.
  6. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Damn die health van de end game monsters is een beetje overdreven vind ik soms hoor. Heb al de 1 na sterkste wapens, maar dan nog duurt het ongelovelijk lang zo een gevecht.

    Waren met 4 man een elder dragon aan het doen alle 4 MR60 of hoger en dat duurde zelfs 50 minuten. Dus nog maar net binnen de tijd. De health die ze hebben is echt ongelovelijk en dan schijnt er nog 3 monsters te zijn die nog meer health hebben.

    Pff nou ben benieuwd.
     
  7. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    of met zn 2en, of met fatsoenlijke groep van 4 .... anders duurt het wel te lang idd!!

    Gister met 3 man een normale glavenus bina 3 kwartier mee bezig :eek:
     
  8. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ja en het wordt nog erger. Je bent onderhand met elk monster dan rond de 40 a 50 minuten bezig.

    Trouwens die Glavenus is met die hele lange klote staart zeker? Dat bereik van dat beest niet normaal meer.
     
  9. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Respect voor de mensen zonder schild,..... Tot nu toe is de Gunlance mn beste vriend O-)
     
  10. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik doe bijna alles met sword and shield alleen sommige niet dan pak ik de light bowgun. Voorheen speelde ik super veel de hamer.
     
  11. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    ik word veel te vaak geraakt met mn longsword,....
    Insect glaive heb ik heel basegame mee gedaan,.. daarna gunlance en longsword...

    Gunlance is wel de meest safe manier van spelen,.. prik prik boem :p
     
  12. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ja ik kan totaal niet omgaan met de lance, gunlance, hunting Horn.
     
  13. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Is het nou zo dat progress van te krijgen nieuwe missie's in verband staat met de master rank of zo?

    Ik krijg maar geen nieuwe missie's verhaal en optional wise.
     
  14. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Jij was toch al iets van mr41 ofzo??

    Als er geen uitroeptekens meer bij staan, en er komt niks meer bij, valt er hooguit nog te grinden voor je gear =(
    Dacht gelezen te hebben dat op mr75 nog een quest komt,...
     
  15. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik ben inmiddels MR 87 maar er moet nog komen dat kan je zien bijvoorbeeld opt quest als daar complete staat in het zilver komen er nog opt quests bij. Staat er complete in het rood bij de rank dan heb je ze allemaal gehad.

    Verder bij story quest als ik join doe zijn er sommige die ik nog niet heb gedaan en ook nog niet kan doen. Hij zegt dat MR te laag is.

    Zou kunnen kloppen, want die de missie wel doen zijn allemaal MR 100 en hoger.

    Maar ik weet inmiddels al hoe je nog verder kan komen.


    Had dus zelf ook wat gezocht hoe verder en nu snap ik ook dat kritieken van spelers dat de reviews niet klopte. Meeste reviews zeggen 50 uur dan ben je er doorheen, maar dat is alleen de story base missions. Er komt daarna nog veel meer aan end game.

    Vandaag joinde ik iemand die was MR 357 en HR 999 lol.
     
  16. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja, tis wel een verslaving Monster hunter :p

    Maar ben benieuwd,.. Volgens mij zelf nu iets van mr 14 ofzo,.. Ben dus al iets afgekickt :rolleyes:

    ik gok dat jij veel quests joined, dat is volgens mij de makkelijkste manier om vlot je MR omhoog te krijgen?!
     
  17. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Nee maakt niet uit hoeveel je krijgt is vooral afhankelijk van welk monster je verslaat. Hoe sterker het monster hoe meer ja xp je krijgt.
     
  18. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    ik doe nu stuk of 3 a 4 hunts en dan zit ik weer anderhalf uur bij de smith te klooien :whistle:
    Dan check ik wat ik nog nodig ben voor paar dingen voor de volgende keer..

    ik doe assignments en optionals en die eigen missies door mekaar,.. dat houd het levelen wel een beetje tegen..

    heb nu al 2 expedities gedaan naar hoarfrost voor een babao ticket, maar 1 was tijdens een tussen quest (telt dus niet) en de andere keer denk ik dat ik bij iemand op expeditie ben gegaan want kreeg die ticket niet,...
    is een deliver quest die zegt ga op expiditie in hoarfrost en jaag een groot monster, vanavond nog maar eens proberen.

    ik kan wel bad ass gunlance maken met die ticket,.. weet niet of jij er al wat van gemaakt hebt?!
    Is de helemaal onderste tree in je weapon lijst!
     
    ageQned vindt dit leuk.
  19. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik ben materiaal aan het verzamelen voor de beste wapens. Echter heb ik nog lang niet alle materiaal, omdat ik nog niet tegen die monster heb gevochten kennelijk.

    Daarnaast kan je de nieuwe wapens ook weer verder upgraden met augement, maar dan net wat anders dan voorheen. Ik heb daardoor bijvoorbeeld een Sword en Shield die me een defense boost van 90 geeft.
     
  20. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ok ik ben toch maar even verder op onderzoek uitgegaan. Het is toch dus wel zoals ik al vermoede. De laatste paar missions krijg je als je over de Master Rank 100 bent. Daarnaast moet je in the Guiding lands dus ook je research verhogen en nieuwe monsters tegenkomen om optional missies vrij te spelen.

    Al met al dus een behoorlijke grind je bent wel dik 100 plus uur bezig om MR 100 te halen en dan moet ook alles mee zitten.

    Overigens gaan er in het komende jaar gratis content in vorm van nieuwe monsters weer worden toegevoegd. Er komen de komende maanden iig al 2 bij en daarna in een later stadion nog 2.
     

Deel Deze Pagina