Montoya verliest rijbewijs Uitgegeven: 12 mei 2003 14:43 NICE - Formule-1-coureur Juan Pablo Montoya is zijn rijbewijs kwijt. De Colombiaan uit de renstal van Williams gebruikte maandag de snelweg tussen Le Muy en Frejus aan de Franse Rivièra als oefencircuit. Hij vloog in een BMW met 204 kilometer per uur over het asfalt. De Franse politie betrapte Montoya, hield hem aan en pakte onmiddellijk zijn rijbwijs af. Montoya, die in Monte Carlo woont, kan een hoge boete tegemoet zien. Op de Franse snelwegen geldt een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur. De Colombiaan mag wel blijven racen in de Formule 1. Daarvoor is geen regulier rijbewijs vereist. Bron : www.nu.nl haha
Ai, wat zal die gast balen. Ik had weleens willen zien als hij er vandoor was gegaan en die Franse coppers er achteraan moesten Was wel een behoorlijk spectaculaire achtervolging geworden denk ik
Ik denk dat de cash voor de boete het probleem niet is. Het probleem is dat hij een rij ontzegging (verbod) heeft wat wel een aantal jaartjes kan duren. En hoeveel cash je dan ook hebt, je mag dan gewoon niet met een gemotoriseerd voertuig op de openbare weg rijden.
Een gast die ik ken heeft er een van levenslang gekregen. Ik weet niet hoe streng ze daar in frankrijk zijn. Maar hier in NL heb je er zeker wel een van een jaar te pakken als je meer dan 50 km te hard rijdt.
als je meer als de helft van de max snelheid te hard rijd word je rijbewijs ingenomen, en dat kan heeeel lang duren. dus als je 180 rijd op snelweg ben je je rijbewijs kwijt, in 50 km zonde dus 75
Dit lijkt me een beetje overdreven al rij je its harder als 50 is het een bekeuring al rij je 100 km harder dan heb je een probleem
40 kilometer voorbij de maximum snelheid is rijbewijs kwijt. Ze zien het wel eens door de vingers, maar volgens de wet ben je dan gewoon je rijbewijs kwijt.
Wat ik weet, is de grens 50 km/u hier in Nederland. Dus rij je 50 km/u te hard, dan wordt je rijbewijs ter plekke ingenomen. Je moet dan voorkomen, waar wordt besloten wanneer je je rijbewijs terugkrijgt. Dit wordt dus per geval bekeken. Je krijgt echter sowieso een flinke geldboete... Wel flauw trouwens dat ze het zo groot in de pers uitmeten dat Montoya z'n rijbewijs (op dit moment) kwijt is. Maar het heeft ook wel iets ironisch, aangezien hij in de Formule 1 rijdt Ik weet echter zeker dat Montoya er van baalt dat hij niet mag/kan autorijden. Die 'paar' euro's boete zal hem weinig uitmaken, maar zoals xboxer2 terecht opmerkt, hoe veel geld je ook hebt, je mag gewoon niet rijden...
Weleens gehoord van een chauffeur. Geld zat dus ook nie echt een probleem voor hem. Tis erger als je rijbewijs afgenomen word en je geen geld hebt voor chauffeur oid.
ik vind het zwaar belachelijk dat zo'n coureur zo hard op de openbare weg scheurt ,hij weet wat voor een schade je krijgt als je crasht op het circuit?Op de openbare weg en je crasht ben je dood en sleur je een paar anderen mee de dood in ook nog.L U L
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Hij krijgt betaalt om in de aller vetste racewagens te scheuren. Maar het hangt ook wel van de situatie af. Als je een helemaal rechte snelweg hebt die overzichtelijk is en er rijdt verder niemand. Dan heb ik met mijn GTi' tjes ook wel een paar keer 210 gereden, om te kijken of hij nogsteeds even snel was En Montoya weet echt wel wat hij met zo'n wagen kan doen. Die dingen zijn mischien begrensd op 250 wat voor elke rijder als een nog niet al te gekke snelheid wordt gezien door BMW. Als je je race lecentie aan BMW kan tonen, halen ze de begrenzer er voor je af en zit je met bijvoorbeeld een nieuwe M3 zo op 280 echte kilometers per uur.
op zich wel, maar dat is denk ik ook niet echt het punt. Het is toch heelemaal niet leuk als je niet meer auto mag rijden? Hij zou dan nog wel ergens kunnen komen met zn chauffeur, maar zelf rijden is toch wel een stuk leuker en het blijkt dat montoya dat ook errug leuk vind anders zou ie niet zo hard rijden (of nee hij had natuurlijk haast )